Strona 1 z 2

Stukająca przekładnia kierownicza

PostNapisane: 2 lip 2004, 08:59
przez kulfon
mam objaw polegajacy na stuknieciu w dwoch sytuacjach:
1) obroty kierownica w lewo w prawo o okolo 45 stopni przy zatrzymanym samochodzie – wtedy wystepuje to zawsze (w czasie jazdy podczas skretu i np hamowania tez)
2) podczas delikatnego hamowania (bez skrecania) – auto sie toczy, naciskam leciutko hamulec: stuk, puszczam hamulec, naciskam znowu: stuk. gdzies jest chyba luz, ale gdzie? heeeeeeeeeelp !

PostNapisane: 2 lip 2004, 10:22
przez krzynio
pierwsza sytuacja na postoju kręcąc kierownicą w lewo i prawo stuka maglownica nie ma sie co przejmować tak jest w prawie każdej madzi to nic goźnego normalka (w każdej tak miałem) Ale możesz sprawdzić czy maglownica jest sucha tak na wszelki wyp.

Druga u mnie tak bylo i przy zmianie klocków ustało
ale dla pewności podskocz do JAKSY niech sie przejedzie i ci powie co jest grane!!!!!!!

PostNapisane: 2 lip 2004, 11:02
przez adam626
ja bym sprawdził drążki kierownicze i tuleje [waaaczego?]

PostNapisane: 2 lip 2004, 12:10
przez kulfon
klocki miala wymieniane niedawno – a zawieszenie bylo sprawdzane 2 tygodnie temu na stacji diagnostycznej. tydzien temu bylem z czyms innym w warsztacie i ekipa sie zainteresowala stukami przy kreceniu kierka, ale w ferworze walki zapomnieli pozniej sprawdzic dokladnie co to jest (robili cos innego). jak na moj gust to raczej niemozliwe zeby takie stukanie bylo normalne

PostNapisane: 7 lip 2004, 13:20
przez hubal
jaka to mazda i rok bo mam gdzies kolumne kierownicy do 626 93r GE

PostNapisane: 7 lip 2004, 20:46
przez kulfon
to mx-3
to stukanie to moze byc od kolumny?

stukanie w ukladzie kierowniczym w czasie postoju

PostNapisane: 5 lis 2005, 18:57
przez Pavlikos
Witam

Prosze o pomoc co moze stukac w ukladzie kierowniczym w czasie postoju podczas energicznego szarpania kierownica (lekko w prawo potem w lewo – doslownie 2 cm obrotu- tak jak by szukajac luzu) nie ma luzu na kierownicy wymienione zostaly koncowki(galki), laczniki stabilizatora..... i dalej stuka. Na wylaczonym silniku stukniecie jest glosniejsze, na wlaczonym dziala wspomaganie i jest cichsze... podczas jazdy go w ogole nie slychac nawet przy szarpaniu kierownica. stuka jak by byl luz a krecac kierownica jest on nie wyczuwalny

PostNapisane: 6 lis 2005, 19:12
przez marek
Maglownica, ale niewielkie stukanie to jest normalka (jest to lekki luz na przekładni kierowniczej) i nie wpływa na jazdę.
Na wyłaczonym jest głośniejsze bo koła stwarzają wiekszy opór.

Dopóki na szarpaku nie widać różnicy to można spokojnie jeździc

PostNapisane: 7 lis 2005, 16:56
przez yaqb
spoooko, też się o to martwiłem jak kupowałem autko. podczas wstępnych oględzin nastraszyli mnie "fachowcy", że maglownica i że w ch.... kosztuje, ale jak u zaprzyjaźnionego mechaniora byłem to powiedział to co marek. aha i stuka głośniej na wyłączonym bo układ nie jest płynem podobno jeszcze zalany – oprócz oczywiście większego oporu kół :|
pzdr

PostNapisane: 17 lis 2005, 00:06
przez OziDominik
Witam
Oferuje 100% sprawne używane maglownice do MX-3 w cenie 250zł sztuke, z drążkami i gwarancja 14 dni.
Jeśłi jesteś zainteresowany pisz na PW

Stuki w układzie kierowniczym

PostNapisane: 22 kwi 2006, 20:02
przez marcinmx
WITAM MAM NASTEPUJACY PROBLEM A MIANOWICIE PRZY RUCHU KIEROWNICA TAM I Z POWROTEM NA POSTOJU SLYCHAC STUKI JAK GDYBY Z PRZEKLADNI ORAZ PRZY RUSZANIU NIEKIEDY JEST TAKI STUK NA KIEROWNICY CZY JEST TO WYROBIONA PRZEKLADNIA CZY MOZE COS INNEGO ORAZ CZY EWENTUALNA USTERKE MOZNA SAMEMU NAPRAWIC PROSZE O WASZE OPINIE Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM

Edit MartiniS: Nie krzycz, czytaj regulamin – nazywaj poprawnie tematy, bla bla bla...ile mozna powtarzac ;)

PostNapisane: 22 kwi 2006, 20:05
przez Łukasz
Mam ten sam problem i podejrzewam drążek kierowniczy bo końcówki mam dobre.Koszt drążka to ok 80zł.No i pozostaje koszt montażu i ustawienia geometrii.

PostNapisane: 22 kwi 2006, 20:23
przez szumiq
Łukasz napisał(a):podejrzewam drążek kierowniczy
Witam, przecież drążek to nic innego jak kawałek pręta nagwintowanego z dwóch str.ja bym stawiał na luz w przekładni kier. lub na końcówki drążków (zew. lub wew.)
:)

PostNapisane: 22 kwi 2006, 20:34
przez Łukasz
W 323 i w mx3 drążek kierowniczy ma gwint pod końcówkę tylko z zewnętrznej strony,a od wewnętrznej jest taki jakby przegub i on się z czasem wyrabia ,wtedy ma luz i stuka .Muszę podjechać w tygodniu na kanał i sprawdzić.Marcinmx jak masz możliwość to też podjedż do mechanika i sprawdż czy to wewnętrzna strona drążka Ci wali.
drazek_kier.jpg

tak to wygląda -drążek do mx3 ;)

PostNapisane: 2 maja 2006, 00:10
przez Lukasz_zdw
Ja mam ten sam problem w mojej madzi. U mnie slychac ewidentnie z prawej strony pukanie podczas krecenia kierownicą na postoju. Czy to nie czasem łozysko na kolumnie McPhersona?? Bo gdy przytrzymam spręzyne amortyzatora to podczas krecenia czuc ze lekko drży w czasie stukania takjaby przeskakiwala po jakis ząbkach.

PostNapisane: 2 maja 2006, 06:59
przez zwi
Miałem to samo w MX-3 93r, kolega zrobił to w 3h za 50pln ;)
Zresztą w 2 autku (tico) miałem rok temu to samo.
Bierzemy 2 osobe do pomocy, która nam kreci kierownica a my chwytamy za sprężyne, nie powinna przeskakiwac i cykac. Jesli to robi wszystko jasne.
Wystarczy rozebrać, (wyjać sprężyny), wyczyścic, nasmarować i chodzi jak nowe.

PostNapisane: 7 maja 2006, 12:20
przez yaqb
a stuka przy włączonym silniku czy wyłączonym ???

PostNapisane: 7 maja 2006, 21:59
przez marcinmx
przy wylaczonym ale przy ruszaniu i skrecie lekko pukana kierownicy

PostNapisane: 7 maja 2006, 22:34
przez Lukasz_zdw
U mnie puka przy wlączonym podczas skrecania maksymalnie w prawo lub lewo po srodku mniej wiecej jest ok. A spręzyna drży z tej strony z ktrorej slychac stuki czyli z prawej. Zaczynam wątpic ze to łozysko pod poduszką na amortyzatorze bo stuki są dośc głośne zarówno w srodku jak i na zewnątrz auta. Nie mam pojecia co to moze byc:/

PostNapisane: 24 kwi 2007, 00:27
przez KRZYSIU
Chcialbym odnowić temat .


Łukasz napisał(a):W 323 i w mx3 drążek kierowniczy ma gwint pod końcówkę tylko z zewnętrznej strony,a od wewnętrznej jest taki jakby przegub i on się z czasem wyrabia ,wtedy ma luz i stuka


Mam pytanie czy ktoś wymienial ten drążek samemu ? czy musi to zrobic fachowiec W 323 F (BP) . Ponieważ końcówki drążka są dobre , a coś stuka po środku przy ruszaniu kierownicą w lewo i prawo .I co może sie stać , jeśli tego nie wymieni sie odrazu