Strona 1 z 2
Zmiana oleju skrzyni w Mazdzie MX-3 92' automat

Napisane:
20 kwi 2004, 18:00
przez kosa
Witam!
Chciałbym zmienić olej w skrzyni ale mam pare dylematów:
Po pierwsze nie wiem jaki olej był wlany tam wcześniej, po drugie nie wiem co zrobić z uszczelką, dzwoniłem do AZ Auto i mi powiedzieli, że nie mają bo oni przyklejają miske na silikon... polecili, żebym kupił olej Dextron 3, taki tez kupiłem (Castrol) kupiłem tylko 4 litry bo tyle akurat było

ale nie wiem ile wyleci oleju z tej skrzyni przy zmianie grawitacyjnej?? W katalogu było napisane 6,3 litra ale nie wiem czy wyleci połowa z tego czy wyleci tyle a do skrzyni tak naprawdę wchodzi więcej...

filr kupiłem za 97 złotych na Marsa 1
Możecie pomóc mi rozwiać wątpliwości co do oleju i uszczelki??
Pozdrawiam

Napisane:
20 kwi 2004, 21:44
przez artus
No niestety Kosa mam instrukcję obsługi(niemiecką) Madzi MX-3 ale o automatycznej skrzyni jest tylko posługiwanie się nią i nic więcej ale może ktoś ma polskojęzyczną instrukcję 323, bo szukałem polskiej i nic.

Napisane:
20 kwi 2004, 22:18
przez Paweł
W materialch ktore ja mam jest napisane, zeby lac Dexron II lub Mercon. Pojemnosc dla silnika 1.6 jest faktycznie 6.3l, ale prawdopodobnie bedziesz mogl wymienic cos okolo polowy tej objetosci. Miske olejowa mozna kleic na silikon. Zwroc uwage, czy jej powierzchnia jest gladka. Moze ktos poleci jakis konkretny uszczelniacz.
Pozdrawiam.

Napisane:
20 kwi 2004, 22:37
przez artus
. Pojemnosc dla silnika 1.6 jest faktycznie 6.3l, ale prawdopodobnie bedziesz mogl wymienic cos okolo polowy tej objetosci.
A czy nie będzie musiał spuścić jeszcze ze sprzęgła tak jak w Mercach że część oleju spuszcza się ze skrzyni i część ze sprzęgła po ustawieniu i odkręceniu śruby imbusowej. Właśnie też spotkałem się z opinią że wchodziło 5l ale wymienia się 3l . No i po wymianie jest też procedura odpowietrzania. Jutro spróbuję zorientować się jaki silikon. Ja stosuję silikon BLACK SILICONE made in USA ale do uszczelniania pomp, misy olejowej, pokrywy zaworowej. Jeśli nie masz praktyki w posługiwaniu się silikonem to lepiej kup uszczelkę bo dając zbyt dużo silikonu można uszkodzić w skrzyni rozdzielacze.
Wiem jak wymienić w Merclu i nie wiem czy tak samo jest w Maździe, może ktoś z forum ma instrukcję.

Napisane:
21 kwi 2004, 16:39
przez Paweł
Tak, mniej wiecej druga polowa zostanie w konwerterze i podejrzewam, ze nie ma mozliwosci spuszczenia z niego oleju bez demontazu. Wymiana bez wymiany filtra jest banalna – odkrecasz srube, spuszczasz olej, wlewasz nowy, wlaczasz silnik, sprawdzasz poziom, dolewasz i odjezdzasz. Nic wiecej nie trzeba robic. Instrukcje serwisowa do tej skrzyni (jesli to FA4A-EL) mam, ale nie ma tam nic o wymianie oleju i w ogole metna jest. W pozniejszych MX-3, zdaje sie z silnikami K8 byla skrzynia LA4A-EL, czyli inaczej mowiac CD4E.
Pozdrawiam.

Napisane:
21 kwi 2004, 18:08
przez Dorka
W mojej MX6 (GD G4A-EL) wchodzi 11 litrów,
a przy wymanie schodzi 4,5 litra.
Jaki ma związek ilosć litrów z pojemnością?
A tak z ciekawości po ile kupujecie olej do skrzyni?

Napisane:
21 kwi 2004, 20:20
przez Paweł
Jaki ma związek ilosć litrów z pojemnością?
Najprawdopodobniej pojemnosc przewodow olejowych i chlodnicy (jesli chodzilo Ci o pojemnosc silnika).

Napisane:
21 kwi 2004, 21:19
przez kosa
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi napewno się przydadzą
a olej kupiłem Castrol Dextron 3 minerał po 34 złote za litr... ale nadal nie wiem czy to dobry olej


Napisane:
22 kwi 2004, 14:18
przez Dorka
tco_tm napisał(a):Jaki ma związek ilosć litrów z pojemnością?
Najprawdopodobniej pojemnosc przewodow olejowych i chlodnicy (jesli chodzilo Ci o pojemnosc silnika).
I tak dalej nie kumam
Owszem chodziło mi o pojemność silnika czy mam rozumieć, że do 2.2 wejdzie więcej oleju niż 2.0 w tym samym modelu, bo inna jest pojemność przewodów olejowych? Czy to moja nadinterpretacja?
A co ma do tego chłodnica – tj. do ilości oleju


Napisane:
22 kwi 2004, 14:24
przez adam626
możesz mieć oprócz chłodnicy płynu chłodniczego, chłodnicę oleju silnikowego oraz chłodnicę oleju skrzyni biegów.
Obie chłodnice oleju sa cały czas nim wypełnione i o tyle wiecej wchodzi oleju do układu
sama pojemność silnika tej samej konstrukcji np moje F8 1.8 i twoje 2.2 pewnie mają tyle samo oleju i zależy to bardziej od konstrukcji danego modelu silnika

Napisane:
23 kwi 2004, 08:44
przez marioch
hejah poczytaj sonie tu (tu był link ale już do nie ma

)
a co do wymiany to polecam zrobić to u OLCZAKA w NAdarzynie – stan oleju, kolor, zapach, osad w misce świdczą o stanie skrzyni...

Napisane:
23 kwi 2004, 09:25
przez Zombi
Oj nie wiem czy to dobry pomysł polecać Olczaka, TCO i jego kolega sie przejechali jak pamiętam.

Napisane:
23 kwi 2004, 10:50
przez kosa
Mój kolega z F-body bardzo przejechał się na Olczaku...


Napisane:
23 kwi 2004, 11:54
przez Paweł
I nie tylko on.
Pozdrawiam.
P.S. Marioch – proponuje skasuj ten link do strony pana O. Jesli on kasuje linki/posty prowadzace do innych stron (np. naszego klubu), to uwazam ze powinno to dzialac w dwie strony.

Napisane:
23 kwi 2004, 14:55
przez marioch
jakieś szczegóły – sam robię u niego ASB i ....
PS link wykasowany


Napisane:
23 kwi 2004, 18:47
przez Paweł
Moze _MarSs_ sie odezwie. Jego przygoda z panem O. konczy sie swapem na manual. Zreszta pisal na tamtym forum. Zobacz. Ja moge przytoczyc moje rozmowy telefoniczne z warsztatem, co prawda nie wiem z kim rozmawialem, ale firma, to firma.
Pozdrawiam.

Napisane:
23 kwi 2004, 18:59
przez artus
Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i stwierdził że musi być możliwość całkowitej wymiany oleum w skrzyni trzeba ino troszke pogrzebać (oczywiście w sensie znalezienia odpowiednich spustów)

Napisane:
23 kwi 2004, 20:06
przez Dorka
Cały olej można wymienić i owszem, ale jak rozkręcisz całą skrzynię.
Potwierdzone w ASO – bo ja taki niedowiarek jestem.
A nawiasem mówiąc a autopsji:
jeżeli ze skrzynią jest coś nie halo to przed wymianą oleju proponuję zajrzeć do skrzyni i wtedy wymienić całość oleju na nówencje.
Bo ja miałam tego pecha, że wymieniłam olej – 4,5 l. z 11 l. wizualnie nic mu sie nie polepszyło. Bo okazało się, że olej był fatalny kompletnie przepalony i prawdopodobnie od czasu sprowadzenia go do Polski z USA nikt się nie pofatygował, żeby zmienić olej.
I do tego po tygodniu umarł mi 3 bieg.
Efekt taki, że teraz muszę znowu wlać nowy olej tym razem 11 l.
Niepotrzebnie wywaliłam kasę na 5 l.

Napisane:
23 kwi 2004, 20:20
przez artus
Nie wierzę aby nie było możliwości wymiany całego oleju bez rozkręcania skrzyni, to idąc w drugą stronę wlewali na raty, rozumiem że mogą pozostać szczątkowe ilości ale nie 50%. Ci coś z ASO kręcą – musi być jakaś procedura wymiany oleju i jadąc do ASO wymienić olej w skrzyni płacisz także za rozłożenie skrzyni czy za wymianę ( a co jeśli żle złożą skrzynię).
Dorko zabiłaś mi gwuzdka i napewno dowiem się, no i powiadomię cię!!!!!!!!!!

Napisane:
23 kwi 2004, 20:44
przez Dorka
Nie nie płacisz za rozłożenie, poprostu wymieniają tyle ile zleci
A ja się zdziwiłam jak gostek sprawdzał mi olej i stwierdził, że do wymiany – zbulwersowałam się okrutnie, bo tydzien wczesniej wymieniałam, a on no "tak pewnie był zasyfiony okrutnie a w całości jest 11 litrów a przy wymianie schodzi góra 4,5 l."
Potem jeszcze ze trzy razy pytałam – bo zasadniczo taka wymiana jest bez sensu bynajmniej dla mnie – wkońcu jestem blondynką nie
Ale dowiedz się – może jakiś niedoinformowany był.
I daj znać !