Strona 1 z 1

Problem ze skrzynią biegów.

PostNapisane: 25 sty 2006, 17:31
przez Luk.h
Witam wszystkich klubowiczów,mam poważny problem z moją mazdą mx3, być moze ktoś z Was będzie sie orientował co moze być jego przyczyną.Otóż podczas jazdy gdy dodałem gazu na prostym odcinku coś zgrzytneło w układzie napędowym( jak by coś przeskoczyło) ale nic sie więcej nie działo,gdy dojechałem na miejsce i wrzuciłem wsteczny znowu coś zgrzytneło i po wrzuceniu jedynki to samo sie stało. byłem u kolegi oglądnąć przeguby ale nic im nie dolega,jednynie coś w okolicy silnika stuka przy dodaniu gazu(na biegu),czy będzie to uszkodzenie dyferencjału czy przegubu wewnętrznego?czym sie charakteryzują te oba przypadki?dodam ze aktualnie auto nie ruszy z miejsca jedynie słychać głośne zgrzyty,pojawiła sie pod silnikiem plama oleju,czy możliwe jest iż wyciekł on przy uszkodzeniu przegubu wewnętrznego?Bardzo bym prosił o podpowiedzi,z góry dziękuje

PostNapisane: 25 sty 2006, 17:44
przez Haszcz
Chyba nie jest dobrze :| chyab coś ci sie stało z silnikiem...
Nie sądze zeby tu przeguby miały cokolowek do rzeczy.
Popraw temat w tytule zgodnie z regulaminem to na pewno ktos ci udziely pomocnej odpowiedzi.

PostNapisane: 25 sty 2006, 18:17
przez kubus
to chyba nie są przeguby,stawiał bym raczej na skrzynie :( ,ale trudno zdiagnozowac na odległosc

PostNapisane: 25 sty 2006, 18:20
przez Puhcio
Tak zgrzyta, jak się nie wciska sprzęgła podczas włączania biegu ... :D

A tak serio ... to zgrzyta podczas/w trakcie/po wrzuceniu biegu ?

PostNapisane: 25 sty 2006, 18:22
przez Haszcz
kubus napisał(a):to chyba nie są przeguby,stawiał bym raczej na skrzynie :( ,ale trudno zdiagnozowac na odległosc


Bo ten olej to ci wyciekł z silnika czy ze skrzyni?

Nie jestem pewien bo zbytnio jeszcze sie nie znam ale mogło ze skrzynia było cos nie tak daltego zgrzytała, a teraz ci padła jeszcze bardziej i wyciekł z niej olej. Mam nadzieje ze jakis fachura wypowie sie w tej sprawie bo sam jestem ciekaw.

PostNapisane: 25 sty 2006, 18:42
przez siwy_dymek
Jak jechalem keidys z kumplem to nam w civicu tez zgrzytnelo i zblokowalo skrzynie, a pozniej tez nie chcialo juz jechac-padlo sprzeglo! Ale tutaj to troche chyba nie pasuje, bo wyciekl olej...

PostNapisane: 25 sty 2006, 18:45
przez Haszcz
mechanizm róznicowy skrzyni???

PostNapisane: 25 sty 2006, 19:11
przez siwy_dymek
Haszcz napisał(a):mechanizm róznicowy skrzyni?


no ale tam nigdzie nie ma mowy o mechanizmie roznicowy!? a kolega sam nie wie skad mu olej wyciekl! Nam sie wtedy sprzeglo posypalo na maxa i to przy ok. 8tys.obr//min! A zblokowalo, bo resztki okladzin tarczy blokowaly...i tez jakis dziwny odglos sie dobywal

PostNapisane: 25 sty 2006, 19:14
przez Haszcz
siwy_dymek napisał(a):
Haszcz napisał(a):mechanizm róznicowy skrzyni?


no ale tam nigdzie nie ma mowy o mechanizmie roznicowy!? a kolega sam nie wie skad mu olej wyciekl! Nam sie wtedy sprzeglo posypalo na maxa i to przy ok. 8tys.obr//min! A zblokowalo, bo resztki okladzin tarczy blokowaly...i tez jakis dziwny odglos sie dobywal


Tzn. u was to sprzegło, chodziło mi ze u kolegi Luk.h mechanizm róznicowy był inicjatorem problemów ze zgrzytaniem(??)

problemy ze skrzynią biegów ?

PostNapisane: 26 sty 2006, 10:51
przez Luk.h
dokładnie nie wiem w którym miejscu nastąpił wyciek oleju,ale wcześniej nie było żadnych wycieków,dlatego skojarzyłem to z tym problemem.po wrzuceniu biegu i zwolnieniu sprzęgła są zgrzyty,więc raczej sprzęgło działa