Strona 1 z 1

Przełożenie 5 biegu – mała kombinacja.

PostNapisane: 6 kwi 2013, 23:35
przez sheerydrain
Witam. Dzisiaj wykonałem operację wymiany 5 przełożenia w swojej maździe. Po założeniu i wykonaniu jazdy próbnej jestem zadowolony, prędkość w stosunku do obrotów wzrosła np przy oryginalnym przełożeniu przy obrotach wynoszących 2500 obr/min osiągałem prędkość rzędu 75 km/h, teraz przy tych samych obrotach mam prawie 100 km/h a dokładniej przy 2700 obr/min. Zastanawiałem się nad jedną rzeczą ponieważ Większa zębatka 5 z fs-a jest większa od oryginalnej jak i również ta mniejsza jest mniejsza (masło maślane ;p) od oryginalnej i tak sobie myślałem że jakby wziął dużą zębatkę z oryginalnego przełożenia i małą zębatkę z fs-a to w wyniku otrzymałbym jeszcze krótsze przełożenie niż posiada 5 z fs-a. Co o tym sądzicie, czy taka 5 nie była by zbyt długa ? , czy nie była by uciążliwa ze względu na dużą prędkość przy dość niskich obrotach, a jak wiadomo nie wszędzie da się pojechać szybko i trzeba było by redukować na 4. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam. Dołączam zdjęcia:

Oryginalne przełożenie
Obrazek

Przełożenie z FS
Obrazek

Re: Przełożenie 5 biegu – mała kombinacja.

PostNapisane: 7 kwi 2013, 11:40
przez Kt65c453
tak się nie da, odstęp od zębatek jest niezmienny i nie możesz sobie kombinować rozmiarami bo jedna nie będzie działać z drugą, muszą się zazębiać i być przystosowane jedna do drugiej, wyolbrzymiając to tak jak byś z jednej strony włożył zębatkę od zegarka a druga z mazdy i na 5 chciał jechać 500 km/h

PostNapisane: 7 kwi 2013, 12:24
przez sheerydrain
Też o tym pomyślałem ale dopiero po czasie że po nałożeniu zębatek na wałki byłby zbyt duży odstęp między trybami i nie współgrało by to ze sobą. Pozdrowionka.