Pukanie w kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez madziuniaaa1994 » 2 lut 2013, 11:16

Witam.

Jako, że już nie wiem co wymienić zapytam forumowiczów.
Wymieniłem łacznik, sworzeń, oraz koncówkę drążka. Nic nie pomogło.
Problem polega na tym, że przy niewielkich dziurach słychać takie stuknięcie "puk", przy większych dizurach cisza. Gdy zmieniam szybko bieg śłychać lekkie pyknięcie i to pewnie przez ten luz, ewidentnie jakby w kole...
Teraz pytanie czy łożysko koła może pukać? Nic nie wyje, nie szumi. Albo obstawiać przegłub, ale zaś przy skrętach jest cisza. Łożysko amorka wydaje mi się, że by bardziej pukało przy skrętach i trochę wyżej niż to gdzie stuki słyszę... Hamulce wykluczone bo regenerowane i na pewno nic tam sobie nie lata. Osłony plastiki odpadają bo to inny dźwięk.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Postprzez sheerydrain » 2 lut 2013, 16:00

Moje sugestie to :

Tuleje wahacza
Gumy stabilizatora
Dla pewności możesz też sprawdzić czy nie masz przypadkiem pękniętej sprężyny amortyzatora.
Natomiast co do tej zmiany biegu może poduszka skrzyni biegów kończy powoli życie ?
Łożysko koła raczej szumi niż puka.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez madziuniaaa1994 » 2 lut 2013, 21:59

Gumy stabilizatora, sprężyna ok.
Co do pukania przy zmianie biegu- to jest ten sam dźwięk co wjeżdzanie w dziury (jakby z koła) także poduszka pewnie odpada.
Zostają tuleje wahacza, ale będąc pod autem nie zlokalizowałem żadnych luzów.
Być może jest luz pomiędzy łożyskiem, a piastą i poprostu puka? hmm
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Postprzez sheerydrain » 2 lut 2013, 23:32

Samodzielnie ciężko będzie Ci sprawdzić luz wahacza. Lepiej jakbyś podjechał na stację diagnostyczną, wjedziesz samochodem na szarpaki i diagnosta od spodu pokarze Ci co jest grane :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 3 lut 2013, 19:31

ja już nie wierzę w te przekupne stacje <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez madziuniaaa1994 » 4 lut 2013, 20:18

No własnie to jest to, że na stacji diagnnostycznej (przeglad) w aucie cisza nic nie pukas, stuka... SPrawdzal podwozie na szarpakach i nic dlatego caly czas wydaje mi sie ze to lozysko hmm
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Postprzez mikal » 4 lut 2013, 20:31

ja mam coś podobnego tylko że u mnie gdy przyspieszam czuć tak jakby nie wyważone któreś z kół ale jak tylko puszcze gaz wszystko jest ok i podczas przyspieszania jak puszcze na sekundę gaz to czasami tez wszystko do normy wraca <co?>
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez sheerydrain » 4 lut 2013, 21:28

gdy przyspieszam czuć tak jakby nie wyważone któreś z kół

Może się to wyda głupie ale sprawdź czy we wszystkich kołach masz wystarczająco dużo powietrza.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mikal » 5 lut 2013, 17:15

sprawdzałem, na przeglądzie byłem wszystko cacy.
czy może to być objaw np. zużytych poduch silnika ?
trochę to denerwuje a nie znam przyczyny :(
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez sheerydrain » 5 lut 2013, 17:28

Zgadywać można kolego całymi dniami. Najlepiej zabrać się za gruntowne sprawdzenie i posprawdzać łączniki stabilizatora oraz jego gumy, sworznie wahaczy, tuleje wahaczy, poduszki silnika i skrzyni. Co do wibracji i uczucia niewyważonego koła to może masz skrzywioną półoś ?
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez crouch196 » 6 lut 2013, 17:45

Witam. Miałem taki sam problem z dziwnym pukaniem w lewym kole i za cholerę nie mogłem dojść co to może być, wymiana kół na inne, wymiana klocków hamulcowych i nic to nie dało. Co się okazało to było łożysko. W tamtym czasie i z mojego doświadczenia po prostu niemożliwe w każdym normalnym czyt. europejskim aucie objaw zużytego łożyska to szum powiększający się przy pokonywaniu zakrętu w daną stronę (lewe łożysko przy łuku w prawo i odwrotnie). Także koleżanko wymień łożysko jak najszybciej bo ja niestety jeździłem za długo na zepsutym i musiałem wymienić oprócz łożyska jeszczę piastę <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 32
Skąd: Koscierzyna/Gdańsk
Auto: Mazda mx-3 1.8 v6 133km/Opel Omega 2.0 16v 136km

Postprzez mikal » 6 lut 2013, 18:23

z tą półosią mnie zaciekawiłeś będę miał teraz ferie to sprawdzę.
łączniki i tuleje wymieniłem koncówki [waaaczego?] tez.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2012, 21:01
Posty: 19
Auto: Mazda MX-3 1992
1.6 16v SOHC 88 KM

Postprzez madziuniaaa1994 » 10 lut 2013, 23:01

Ja już doszedłem do przyczyny pukania. Okazało się, że tuleja wahacza (ta wymienna) mniej więcej na wysokości stóp jest poluzowana. Miałem cały weekend na dopieszczanie autka i typowo z przypadku uderzyłem ręką w wahacz i usłyszałem ten dźwięk. Jakbym dostał 100zł tak się ucieszyłem ;p Ciekawe dlaczego się to poluźniło, ale jakbym teraz miał szukać przyczyn, biorę gumiany młotek i stukam po wszystkim. Teraz się jedzie jak bentlejem xD
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Postprzez sheerydrain » 11 lut 2013, 00:37

Obydwie tuleje są wymienne z tym że jedną trzeba wprasowac :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez madziuniaaa1994 » 11 lut 2013, 19:04

Hmm... Przecież nie napisałem, że jest tylko jedna wymienna ;) Przednia tylna i sworzeń wahacza, zaś przednia jest wprasowywana ;]
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Postprzez mardock007 » 11 lut 2013, 21:09

a na stacji diagnostycznej wszystko w porządku było, co? :D złodzieje i <czarodziej> u mnie w zawieszeniu coś pukało i puka to według diagnosty wszystko w porządku!!! do czego się przyczepił? żebym osłone silnika dokręcił bo w zimę urwę przy cofaniu :D akurat to wtedy wiedziałem, 2 stacje po przeglądzie jeszcze odwiedzone i nic według nich nie puka!!!! chyba też wezmę gumowy młotek i będę walił gdzie popadnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez madziuniaaa1994 » 12 lut 2013, 21:11

Tak u diagnosty i u machanika nic nie pukało... Dlatego zdesperowany szukałem przez godzinę tego ustrojstwa. Dlatego polecam z własnego doświadczenia, że najlepiej samemu sprawdzić ręką czy młotkiem!
Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323