Dziwne odchylenia koła podczas jazdy | Zdjęcia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazda95 » 27 sie 2012, 19:28

Witam serdecznie. od pewnego czasu zauważyłem(tzn osoby znajome jadące za mną zauważyły i mi powiedziały) iż lewe tylne koło w czasie jazdy odchyla się pod dużo większym katem i przez to ścina oponę. Spróbuje to zobrazować:
lewe tylne koło prawe tylne koło
/ __________________ I

Zdaje sobie sprawę iż rysunek nie oddaje całości problemu. Poprostu lewe tylne koło odchyla się i ścina przez to wewnętrzną część opony a reszta kół jest we właściwej pozycji. Niemniej jednak proszę o pomoc w tej sprawie. Nie wiem czy ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał? czym ten odchył koła może być spowodowany?Co trzeba sprawdzić, wymienić? Za pomoc albo podpowiedzi z góry dziękuję.
Ostatnio edytowano 7 paź 2012, 14:12 przez mazda95, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Postprzez D4NI3L » 28 sie 2012, 10:30

Jedz na stacje diagnostyczną żeby zmierzyli kąt pochylenia
da sie to wyregulować o ile masz sprawna zawiechę.

Czy są jakies stuki lub hałas np huczenie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez mazda95 » 28 sie 2012, 19:41

dzięki za odpowiedż :) nie zauwazyłem zeby coś hałasowało lub piszczało czy stukało..
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Postprzez mazda95 » 23 wrz 2012, 19:58

Witam ponownie. Byłem u mechanika który popatrzył w jakąś mądrą książkę i oznajmił że w Mazdach mx-3 nie ma możliwości wyregulowania kąta pochylenia koła dla wszystkich roczników. Sam pokazał mi tą książkę i rzeczywiście tak tam było napisane. Więc jak mogę naprawić to pochylone koło?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Postprzez D4NI3L » 24 wrz 2012, 08:29

wrzuc fote jak wygalada to pochylone koło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Gared » 24 wrz 2012, 16:23

Zdziwiłbym się gdyby w jakimkolwiek seryjnym mxie była taka możliwość, przynajmniej patrząc na kolumnę i elementy zawieszenia nic na to nie wskazuje. "Rysunek" który zamieściłeś to rzut jakby się patrzyło od tyłu auta, czy z góry?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez maris801801 » 25 wrz 2012, 18:36

Spróbuj odkręcić amortyzator przy pieście i jak już poluzujesz śruby popchaj koło do siebie... i dociś śruby. Praca na 2 osoby ale myślę, że jakiś kawałek zapasu na to tam jest ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Gared » 25 wrz 2012, 20:09

Yyy, ale co to da?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez mazda95 » 26 wrz 2012, 21:38

Rysunek pokazuje jakby rzut od tyłu. Lewe tylne koło jest pochylone w taki sposób – "/"wzgledem pionu. Nie mam za bardzo jak zrobić zdjęcia jest mniej więcej tak jak na tym zdjęciu nr 2 (to koło z prawej strony) na tym linku
http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
naprawde nie wiem jak rozwiązać ten problem zwłaszcza ze scina oponę...
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Postprzez maris801801 » 28 wrz 2012, 17:09

Szukam rozwiązania :D
Sprawdz może poduszkę amortyzatora czy nie masz już zżartej bo może już nie trzyma i koło poprostu wleciało do wewnątrz. Problemów z zawieszeniem nie masz?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Gared » 29 wrz 2012, 22:31

To rozwiązanie nic nie da, bo owory są tam bardzo dokładnie spasowane. Nie ma mowy żeby się coś przesunęło ;) Gdyby poduszka zgniła to by przy każdej dziurze słychać było stuki i łomotanie, poza tym koło jest tak krzywe, że ściera się krawędź opony. Pierwsze i w zasadzie jedyne o co może trzeć opona to sprężyna, co (tak myślę) może mieć miejsce jeśli:
a) mocowanie amortyzatora tak zgniło, że sprężyna trzyma ci się na karoserii – wtedy faktycznie
b) masz pogiętą piastę, lub całe zawieszenie tego koła.

Obie rzeczy sam łatwo sprawdzisz. Rozkręć plastik w bagażniku, ten kawałek do którego jest przymocowana półka i pas bezpieczeństwa. Po zdemontowaniu go zobaczysz w jakim stanie jest górne mocowanie amortyzatora. Jeśli jest zniszczone powinieneś móc chwycić górę amortyzatora i swobodnie nim poruszać. Jeśli tu jest wszystko ok pozostaje tylko podnieść auto, zdjąć koło i obejrzeć zawieszenie.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez mazda95 » 30 wrz 2012, 13:06

Ok sprawdzę to przy najbliższej okazji i dam znać co z tego wyniknęło. Póki co wielkie dzięki:)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Postprzez mazda95 » 7 paź 2012, 14:09

Witam serdecznie. Wczoraj byłem na stacji diagnostycznej i mechanik wjechała na szarpaki aby sprawdzić to moje nieszczęsne zawieszenie. okazało się ze amortyzatory są Ok(tłumienie drgań 82% na obu kołach w tyle)ale nietety problem jest z wachaczami wzdłuznymi. sam widzialem jak te [waaaco?] wzdłuzne dosłownie "latają" w tych tulejach i pewnie przez to każdą dziure czuć podczas jazdy. Mechanik niestety nie był w stanie mi powiedzieć czy ma to jakiś wpływ na to odchylenie koła lewego. Wczoraj zrobiłem tez pare fotek. Przepraszam za jakośc ale robiłem je telefonem. ocencie sami sytuacje. Co mam teraz robić?wymieniać całe [waaaco?] wzdłuzne czy tylko da sie te tuleje? Za pomoc z góry dziekuje.
Załączniki
Zdjęcie0079.jpg
lewy [waaaco?] wzdłużny
Zdjęcie0080.jpg
[waaaco?] wzdłuzny lewego koła a dokładnie częśc tylna
Zdjęcie0081.jpg
zawieszenie lewego koła
Zdjęcie0082.jpg
zawieszenie lewego koła
Zdjęcie0083.jpg
zawieszenie lewego koła
Zdjęcie0085.jpg
nie wiem jak się nazywa ta częśc ale zdjęcie dam
Zdjęcie0086.jpg
guma na stabilizatorze poprzecznym
Zdjęcie0087.jpg
guma na stabilizatorze poprzecznym
Zdjęcie0088.jpg
tu widać "przestrzeń" w której lata [waaaco?] wzdłuzny na tulejce.
Zdjęcie0089.jpg
tuleja wachacza wzdłużnego przy prawym kole
Zdjęcie0090.jpg
koło podniesione
Zdjęcie0091.jpg
podniesione
Zdjęcie0092.jpg
Koło tylne standardowo na postoju
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Postprzez maris801801 » 8 paź 2012, 20:52

Zastanawia mnie co ma wzdłużny [waaaco?] do odchylenia koła ;) jak już to poprzeczne byłyby bardzo prawdopodobne... Wdłużny ma za zadanie trzymanie koła wzdłuż (nawet luzy na nim nie dałyby takiego efektu, a poprzeczny w poprzek... Jak na moje masz problem z wahaczami poprzecznymi. Nie wymieniałeś ich? tulei?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez mazda95 » 8 paź 2012, 23:05

Mam to auto od 1,5 roku jesli chodzi o zawieszenie tylne to wymieniałem tylko amortyzatory i łaczniki stabilizatora...
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 23:08
Posty: 16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323