Strona 1 z 2

Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 27 mar 2012, 15:01
przez Chappel
Witam.
Chce w najbliższym czasie przeprowadzić generalny remont zawieszenia (chcę to złe słowo, raczej muszę ;) ) ale najpierw prosiłbym Was o pomoc w spisie elementów, które należy przy takiej operacji wymienić. Nie chciałbym zapomnieć podczas zamawiania o czymś w rodzaju osłony, uszczelki itp.
Remont ma obejmować oczywiście amortyzatory (przód/tył), sprężyny, hamulce (tarcze/klocki), przeguby, sworznie wahaczy i... no właśnie co jeszcze ?

Póki co zrobiłem sobie listę składającą się z:
-amortyzatory
-Osłony+odboje
-mocowania amortyzatorów
-przeguby
-osłony przegubów
-sworznie
-klocki+tarcze
-Sprężyny

Jakieś sugestie?

Re: Kompletny remont zawieszenia – pomoc

PostNapisane: 27 mar 2012, 15:58
przez Jacol
Polecałbym wymienić łożyska teflonowe przy kolumnach mcpersona z przodu

PostNapisane: 27 mar 2012, 16:38
przez qazxsw1
Łączniki stabilizatorów to popularny element do wymiany. Możesz jeszcze rzucić okiem na tylne wahacze wzdłużne, jest spora szansa, że są w kiepskim stanie.

PostNapisane: 27 mar 2012, 19:45
przez honda2911
wszystkie tuleje w tylnym zawieszeniu

Re: Kompletny remont zawieszenia – pomoc

PostNapisane: 28 mar 2012, 08:33
przez Chappel
Tuleje i łączniki naszczęście wymieniałem niecały rok temu.
Łożyska...dzięki za przypomnienie, a te wahacze to droga sprawa?

PostNapisane: 28 mar 2012, 16:58
przez qazxsw1
No z nowymi w ogóle jest ciężko. Są jakieś zamienniki, ale do wersji 1.6/323bg (te wahacze są cieńsze, mają 3 ścianki zamiast 4 jak w mx-3 v6). Jak ja szukałem to skończyłem na używkach, na szczęście w dobrym stanie i śmigają do tej por :)

Re: Kompletny remont zawieszenia – pomoc

PostNapisane: 30 mar 2012, 15:57
przez Chappel
W takim razie mam nadzieję, że ich wymiana nie będzie konieczna.
Czy komuś przychodzi jeszcze coś do głowy? Po weekendzie chcę zacząć zamawiać części.

PostNapisane: 30 mar 2012, 19:30
przez D4NI3L
Trochę pociągnie po kieszeni

podsumowując:
-amortyzatory 4szt
-Osłony+odboje 4szt
-mocowania amortyzatorów 4szt
-przeguby 2 szt
-osłony przegubów 2szt
-sworznie 2szt
-klocki 4szt
-tarcze 4szt
-Sprężyny 4szt
-łożyska teflonowe przy kolumnach mcpersona z przodu 2szt
-Łączniki stabilizatorów 2szt (już masz wymienione)
-tylne wahacze wzdłużne 2szt
-tuleje (już masz wymienione)
-Łożyska 4szt


Daj znać jakiej marki zamawiałeś części i ceny ;)
Myślę, że na pewno ułatwi to innym użytkownikom z ogarnięciem zawieszenia ... :)


PS:
Proponuje uderzyć z zapytaniem o wycenę do Smirnoffa Carspeed.pl

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 2 kwi 2012, 00:05
przez piszczu92
Co do tylnego zawieszenia to ostatnio to przerabiałem i mogę Ci doradzić że wahacze wzdłużne i te dwa poprzeczne warto oddać do regeneracji, bo jeżeli tego nie wymieniałeś to może się okazać że masz luzy i łatwo to sprawdzić na jakiejś stacji diagnostycznej kosztuje to 20zł a warto.
A co do regeneracji ja miałem do wymiany 10 z 12 sinenbloków i wyszło mnie to z wprasowaniem 360zł, ale warto bo w końcu ma ciszę w samochodzie... no prawie, bo półka też lubi o sobie przypomnieć :) ale można się do tego przyzwyczaić :D

P.S.
Łączniki stabilizatora z tyłu też warto sprawdzić i gumy w mocowaniu drążka :)

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 2 kwi 2012, 22:59
przez Chappel
No pięknie...lista coraz dłuższa...koszty coraz większe :(
Jak tylko dostanę wycenę napewno podzielę się z Wami informacjami jakie koszty taka "przyjemność" wygenerowała i jakie części zostały mi zaproponowane.

PostNapisane: 14 kwi 2012, 17:10
przez /V6
Sądzę, że wymiana tych wymienonych cześci znacznie przekroczy wartość tego samochodu :/. jest sens?

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 15 kwi 2012, 00:33
przez Spon3R
Dla jednych to koszta będą ogromne i muszę się z tym zgodzić ale ja sam kompletuję masę części i nie robię tego dlatego że muszę tylko dlatego że taką mam pasję "lubię grzebać" i wolę wiedzieć że nic mi się nie posypie w trakcie jazdy. Dbaj o samochód a on będzie dbał o Ciebie :D

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 19 kwi 2012, 19:37
przez Gared
Odnośnie wahaczy wzdłużnych – mnie wyglądające identycznie jak oryginalne kosztowało coś trochę ponad 300zł za jeden.

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 1 maja 2012, 11:24
przez mlody1921
Najważniejsze i najtrudniejsze z przodu gumy stabilizatora trzeba opuszczać sanki, często murszeją i drążek ma za duży loooooz

PostNapisane: 1 maja 2012, 11:53
przez Spon3R
Gared napisał(a):Odnośnie wahaczy wzdłużnych – mnie wyglądające identycznie jak oryginalne kosztowało coś trochę ponad 300zł za jeden.

Możesz dać namiar na te wahacze?

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 10 maja 2012, 12:04
przez Gared
Kupowane u Smirnoffa.

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 21 maja 2012, 14:07
przez Chappel
Ufff....trochę to trwało ale wreszcie Mazda jest już gotowa :)

Zgodnie z obietnicą zamieszczam wycenę takiej "przyjemności":
– amortyzatory przód Kayaba – 260x2
– amortyzatory tył Kayaba – 290x2
– osłony i odboje – 45x4
– przeguby (oryginał) – 200x2
– sprężyny przód (oryginał) – 200x2
– klocki hamulcowe przód TRW – 90
– klocki hamulcowe tył GIRLING – 70
– tarcze hamulcowe przód TRW – 95x2
– tarcze hamulcowe tył GIRLING – 75x2
– tłumik końcowy BOSAL – 260
– płyn hamulcowy
Łącznie z robocizną wyszło ok. 3400zł

Reszta elementów okazała się w dobrym a nawet bardzo dobrym stanie dzięki temu mogłem choć trochę zaoszczędzić.
Części zamawiałem bezpośrednio w serwisie, a całą robotę wykonał Marcin z najlepszego serwisu MX-3 w Krakowie :) (dobre ceny dostałem również z Carspeedu. Muszę przyznać, że nawet większy wybór)

Teraz odpowiedź na najważniejsze pytanie, które ktoś tu wcześniej zadał:
Czy to się opłaca?

Oczywiście, że się nie opłaca <glupek2>

Czy warto?

ZDECYDOWANIE!!! <spoko> Jeśli dla kogoś tak jak dla mnie jego MX-3 jest czymś więcej niż zajeżdżonym, tanim wozidełkiem a sprawianie, żeby 20letni samochód wyglądał i jeździł jakby wyjechał prosto z fabryki jest czymś mega satysfakcjonującym to odpowiedź musi być oczywista. Nie oszukujmy się, żadne włożone w tak stary samochód środki póki co się nie zwrócą. Ale przy należytym traktowaniu, w przyszłości kto wie... <oczko>

Re: Kompletny remont zawieszenia.

PostNapisane: 23 maja 2012, 18:31
przez Gared
Żadne włożone w samochód środki się nie zwrócą... ;)

PostNapisane: 23 maja 2012, 22:20
przez D4NI3L
Samochód to "skarbonka" bez dna :)

PostNapisane: 6 cze 2012, 14:23
przez Chappel
Po remoncie autko śmiga aż miło ale...
...stuka z tylnego, prawego koła. Zauważyłem, że stuki nasilają się po kilku ostrzejszych hamowaniach (dodatkowo ustają gdy choćby delikatnie dotknę pedał hamulca). Klocki mają już kilka setek km za sobą więc są już dotarte, tarcza została wymieniona (choć po sprawdzeniu nie była wcale krzywa). Macie jakieś pomysły co to może być?