Strona 1 z 7

Problem ABS

PostNapisane: 6 paź 2008, 16:47
przez Mr.M
Czesc

Po wymianie sprzegla pojawil sie porblem z ABS nie dziala swieci sie kontrolka i od niego i koniec. Jak wczesniej po odpaleniu bylo slychac ABS (prwdopodobnie pompa czy cos podobnego) po wymianie cisza.

Chcialem odczytac kody bledow ale dioda sie tylko swieci i nic ?! (odczyt robilem wedlug warsztatu)

Help ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 6 paź 2008, 21:41
przez waldii
Mr.M pewnie wyciagajac skrzynie biegow zaotala naderwana wiazka od absu albo wypieta jakas kostka.Sprawdz polaczenia elektryczne w rejonie skrzyni biegow

PostNapisane: 7 paź 2008, 15:12
przez Urban89
ja mam to samo kontrolka cały czas się świeci jak chce odczytać błędy robię tak jak było napisane w warsztacie i nic się nie dzieje :|

Tylko ja mam to w BA, Z-5, 97r ale myślę że to ten sam problem :\

PostNapisane: 18 lis 2008, 20:53
przez fotos
podłącze się pod temat... zrobiłem test ABS i dioda mi się zapaliła i nie zgasła. cały czas świeciła.
koleś mnie zapewniał jak kupowełem że ABS jest tylko zarówka się przepaliłai no ale ostatnio musiałem mocniej zahamować i się okazało że koła stały w miejscu...
nie mam żadnego sterownika pod siedzeniem kierowcy.
świecąca dioda oznacza że nie mam ABS-u w aucie?
MX3

Niedziałajace hamulce [jakie?] i ABS po wymianie klockow i ta

PostNapisane: 5 sty 2009, 21:15
przez raiders
Prosze o pomoc.
Dwa tygodnie temu wymieniłem łozyska kółek [jakich?] oczywiscie kupiłem dedykowane pod ABS, do tego nowe tarcze , klocki i płyn
Wszystko wymienione ''jak w książce napisane "
I teraz sie zaczeło po postawieniu na kółkach odrazu zaswieciła się kontrolka abs-u ,
powrót samochodu na podnosnik posprawdzane czujniki przez mojego kolege elektryka samochodowego- sprawne , wyczyszczone. Problem nie zniknoł :( Nie mam pojecia w czym tkwi problem POMOCY czytałem na forum i nie wiem co zaczac sprawdzac serwo pompe??
Samochodzik przez tydzien jezdził oki
Wczoraj po powrocie z krótkiej trasy poczułem swat klockow przy [jakim?] prawym kole.
Dzisiaj rozkreciłem wszystko przy tym kole i jeszcze raz odpowietrzyłem cały układ przy każdym kole i sprzegło też lecz tłoczek po zacisnieciu nie puszcza nie wiem dlaczego :(
Na dodatek jeszcze reczny czuje opór przy zaciaganiu dopiero od połowy a po wymianie był naciagany i było oki. Mozliwe jest to ze jesli tłoczek nie wraca to reczny dopiero zaczyna zaciagac sie od połowy??

PostNapisane: 5 sty 2009, 21:49
przez jacki15
co do abs-u pierwsze co bym zrobili to zczytalbym bledy, a co do hamlcow to raczej tloczek, jezeli nie wraca, a leje albo cos? reczny linka od recznego Ci zaciska normalnie klocki, jezeli sa za daleko to nie bedziesz mial recznego, w mx-3 jest podobne rozwiaznie jak w BG (przynajmniej tak sadze) tam z tylu calej obudowy klockow (potocznie "buta") sa dwie sruby 14mm jedna trzyma blache od nacigania linka, a druga jest do regulacji odleglosci klockow (cofania tloczka tez) odkrecasz ja i tam jest imbus 5 albo 6mm i przy podniesionym kole krecisz ta srubka bardzo delikatnie, dopuki kolo zacznie zwalaniac (nie przykrec za mocno bo to tak jakbys mial reczny zaciagniety caly czas) nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem, ale mam nadzieje ze tak

p.s a uklad nie jest zapowietrzony?

PostNapisane: 5 sty 2009, 21:55
przez raiders
nie układ jest napewno dokładnie odpowietrzony karzde kolo osbno najpierw tył puzniej przodzik
Oki dzieki za info zaraz mkne do garazu i jeszcze dzisiaj to sprawdze :)

PostNapisane: 5 sty 2009, 21:58
przez raiders
a co do tłoczka to nie cieknie nie przepuszcza podczas pracy sprawdzałem

PostNapisane: 7 sty 2009, 01:07
przez matysh
ABS – miałem ten sam przypadek – jeżeli przy wymianie odkręcany był którykolwiek czujnik to istnieje ryzyko, że uszkodził się przewód albo sam czujnik. W moim wypadku po odkręceniu padł od razu czujnik :) ale to prawdopodobne będzie jeśli był on odkręcany po raz pierwszy od wyjazdu z fabryki.... 17 roczek leci naszym autkom.
Jeśli chodzi o same hamulce to schematy są takie same jak w przypadku każdej mx-3 – należy co jakiś czas regenerować zaciski bo tłoczki po prostu się zapiekają w syfie. Noc we wiaderku z naftą dobrze im zrobi.
PZDR

Kod błyskowy nie działa

PostNapisane: 24 cze 2009, 10:52
przez rotor7
Witam
Pali mi się kontrolka ABS.
Postawnowiłem zdiagnozować usterkę.
Kupiłem kontrolkę podłączyłem ją pod odpowiednie końcówki w DIAGNOSTIC i niec nie błyska po przekręceniu stacyjki
Co jest grane ?
Prosze o pomoc.

Z góry dzięki. :)

PostNapisane: 24 cze 2009, 12:40
przez luki_92_92
Może jakieś zwarcie w liczniku? Tak jak u mnie nie działało podświetlenie licznika a wszystkie żarówki i ściemniacz dobre :|

PostNapisane: 24 cze 2009, 12:58
przez Pioteq25
Jaką kupiłeś kontrolkę? Sprawdź bezpieczniki i czy jest zasilanie w złączu diagnostycznym.

PostNapisane: 24 cze 2009, 13:12
przez rotor7
kontrolka 12 v
a zasilanie na bezpieczniku abs jest

PostNapisane: 24 cze 2009, 13:12
przez rotor7
a jak na złączu sprawdzić?

chciałem podjechać do jakiegos niedrogiego elektr. ale nie znam takiego w rejonie a jak zadzwoniłem po warsztatach co mają diagnostykę w nazwie to 150zł masakra!

PostNapisane: 24 cze 2009, 16:40
przez adidom
a mostek miedzy gnd i ten zrobiles?

PostNapisane: 24 cze 2009, 20:02
przez rotor7
oczywiście :)

PostNapisane: 25 cze 2009, 16:07
przez rotor7
to znaczy diode podłaczam z jednej strony pod tnb a drugi koniec gdn?
Czy tam mam wetknąć kawał drutu? tylko gdzie kontrolkę ?
Bo już zgłupiałem

Proszęęęęęę pomocyyyyyy

PostNapisane: 25 cze 2009, 18:02
przez adidom
kawalkiem drutu zwierasz GND i TEN a diode podlaczasz do FEN i B+ ( a dokladnie ma to wygladac tak: FEN dioda rezystor B+)

PostNapisane: 26 cze 2009, 11:33
przez rotor7
A to poj.....ło misie
Dzięi wieeeeelkie.
Ruszam ze sklepem z ciuchami i butami everlast lonsdale i umbro, diadora to masz kolego u mnie eeeeextra rabat!!!!!!!!
Jak sklep ruszy na pełen gwizdkek w przyszłym tygodniu to podeśłę ci ofertę, jeśłi zainteresowany jesteś :)

PostNapisane: 26 cze 2009, 16:06
przez adidom
spoko :D