Nie odbijające sprzęgło | Mazda MX-3 1.8
Strona 1 z 1
Witam. Niedawno byłem u brata. Jak już miałem jechać do domu to po odpaleniu Mazda będąc na biegu i wciśniętym sprzęgle o dziwo powoli się zaczęła toczyć a po chwili zaczął wylatywać dym spod maski.. Natychmiast zgasiłem bo wiedziałem, że coś ze sprzęgłem. Dzień później brat z kumplem mi przycholowali samochód pod chatę. Z jednym znajomym, który ma większe pojęcie ode mnie w tych sprawach, zaczęliśmy sprawdzać co dokładnie się stało. Z początku była obawa, że to tarcze ale jak się okazało wężyk ciśnienia sprzęgła (czy jak to się nazywa) był dziurawy. Dzisiaj bylem na szrocie, wykręciłem z identycznej mazdy taki wężyk, zapłaciłem i pojechałem uchachany, ze uda się naprawić. Kiedy odkręcałem wężyk w swoim samochodzie to ani jedna kropelka nie wyciekła z wężyka a jak na szrocie wykręciłem to natychmiast zaczęło kapać... No nic wstawiłem "nowy" wężyk na miejsce starego i trzeba było odpowietrzyć. Jako że ciężko z dojściem musiałem go podnieść na widlaku bo żadnego kanału w pobliżu ani najazdów nie było. Próbowaliśmy odpowietrzyć ale bez rezultatu. Płynu ze zbiorniczka nie ubywało, z odpowietrznika też nic nie lecialo a sprzęgło bez zmian. Dopiero nie dawno wyczytałem, że jak sprzęgło by słabo odbijało to wtedy by było potrzebne odpowietrzenie ale że odbija szybko to już mogę się szykować na wymianę tarcz. Czy to prawda? Nie wiem co dalej. Proszę o pomoc co w takiej sytuacji mogę zrobić. Jako że jestem w Holandii nie mogę się poradzić żadnego znajomego mechanika a nie chcę wieźć mazdy do Polski lawetą ;/ Do tego mechanicy w Holandii dużo cenią sobie swoją prace...
-
wesoły
Niekoniecznie wymiana sprzegła
Sprzegło wymieniasz jak ci sie slizga a twoj opisany problem dotyczy braku sprzegla tak wiec mozna winic wtedy uklad wysprzegajacy czyli pompe ,siłownik ,łape,łozysko oporowe lub docisk, sprawdz czy jak naciskasz sprzeglo to czy odychyla sie na opór ramie na skrzyni, ktory porusza silownik jak tak to bedzie to docisk albo lozysko oporowe ale to wtedy slychac grzechotaniem w okolicy skrzyni na biegu jalowym
Mozliwe ze masz zapchany gdzies uklad chydrauliczny sprzegla bo z odpowietrznika musi pujsc plyn
Sprzegło wymieniasz jak ci sie slizga a twoj opisany problem dotyczy braku sprzegla tak wiec mozna winic wtedy uklad wysprzegajacy czyli pompe ,siłownik ,łape,łozysko oporowe lub docisk, sprawdz czy jak naciskasz sprzeglo to czy odychyla sie na opór ramie na skrzyni, ktory porusza silownik jak tak to bedzie to docisk albo lozysko oporowe ale to wtedy slychac grzechotaniem w okolicy skrzyni na biegu jalowym
Mozliwe ze masz zapchany gdzies uklad chydrauliczny sprzegla bo z odpowietrznika musi pujsc plyn
- Od: 21 lut 2011, 21:13
- Posty: 33
- Auto: Mazda Xedos 6 94r 2.0 V6 24VDOHC 144Km
widze temat podobny wiec nie bede zkładał nowego
U mnie sprawa ma sie tak iż, parkowałem na wstecznym i w pewnym momencie na sprzegle dalej mi jechała do tyłu powoli bo woli coś sprzegło jeszcze trzymało. Troche czasu auto stało bo nie miałęm zimówek. Gdy ponownie chciałem odpalić auto i przyjrzeć sie sprawie wogóle już nie mogłem na zapalonym silniku wrzucić biegu poprostu sie nie dało.
I moje pytanie brzmi czy problem tkwi w płynie, odpowietrzeniu czy całym sprzęgle?
A druga sprawa to proźba o wrzucenie jakichś fotek jak sie odpowietrza albo wskazówek gdzie sie znajduje element służący tym czynnoscią lub gdzie jest zbiotrnik płynu gdyż nie jestem za bardzo w temacie.
ps mx 3 v6 1.8 1992
z góry dzięki
U mnie sprawa ma sie tak iż, parkowałem na wstecznym i w pewnym momencie na sprzegle dalej mi jechała do tyłu powoli bo woli coś sprzegło jeszcze trzymało. Troche czasu auto stało bo nie miałęm zimówek. Gdy ponownie chciałem odpalić auto i przyjrzeć sie sprawie wogóle już nie mogłem na zapalonym silniku wrzucić biegu poprostu sie nie dało.
I moje pytanie brzmi czy problem tkwi w płynie, odpowietrzeniu czy całym sprzęgle?
A druga sprawa to proźba o wrzucenie jakichś fotek jak sie odpowietrza albo wskazówek gdzie sie znajduje element służący tym czynnoscią lub gdzie jest zbiotrnik płynu gdyż nie jestem za bardzo w temacie.
ps mx 3 v6 1.8 1992
z góry dzięki
- Od: 15 gru 2010, 18:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia-Gaj
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Hmm. Ciekawe bo mój brat też miał podobne obiajwy ale w vw i okazało się, że skrzynia do wymiany ;/
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
ja mialem tak ze pedal opadl i juz nie podniusl... byl gdzies watek...
winnym okazal sie wezyk https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink
tak jak u ciebie
odpowietrznik z tego co pamietam
w V6 znajduje sie na wprost chlodnicy nad kolektorami...
gdzies tu https://picasaweb.google.com/lh/photo/s ... directlink
winnym okazal sie wezyk https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink
tak jak u ciebie
odpowietrznik z tego co pamietam

gdzies tu https://picasaweb.google.com/lh/photo/s ... directlink
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
no jestem po 2 dniach kombinacji (heh chyba rekord w odpowietrzaniu
) był postęp ale odrazu po postępię regres... odpowietrzałem na kilka sposobów zawsze we 2 osoby np
-luzując lekko kurek na nacisniętym sprzęgle bulka bulka zakręcałem na full 2 osoba pompowała sprzęgło po zakręceniu i znowku naciskała odkręcenie
-poluzowałem na nacisnietym bulk bulk i nie zakręcałem tylko zatykałęm otwór 2 osoba pompowała puszczałęm gdy znowu naciskała na stałęm i tak w koło
i inne warianty jakie mi wpadły do głowy
efektem było to iż do pewnego stopnia sprzegłą "twardniało" lecz pojawiały sie kolejne wycieki chyba koło skrzyni od spodu dużo kapało nie tylko w okolicach odpowietrzania czego efektem było miękie sprzęgło
ma ktoś jakieś pomysły ?
Pomocy!! tęsknie za moją Madzią 
-luzując lekko kurek na nacisniętym sprzęgle bulka bulka zakręcałem na full 2 osoba pompowała sprzęgło po zakręceniu i znowku naciskała odkręcenie
-poluzowałem na nacisnietym bulk bulk i nie zakręcałem tylko zatykałęm otwór 2 osoba pompowała puszczałęm gdy znowu naciskała na stałęm i tak w koło
i inne warianty jakie mi wpadły do głowy
efektem było to iż do pewnego stopnia sprzegłą "twardniało" lecz pojawiały sie kolejne wycieki chyba koło skrzyni od spodu dużo kapało nie tylko w okolicach odpowietrzania czego efektem było miękie sprzęgło
ma ktoś jakieś pomysły ?

- Od: 15 gru 2010, 18:28
- Posty: 11
- Skąd: Trzebinia-Gaj
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6
Witam mam podobny problem a mianowicie ...
jechałem na 2 biegu do czerwonego pola chciałem wbić 3 ale nie weszła puściłem sprzęgło następnie nacisłem i juz było miękkie i biegi nie wchodzily udalo mi sie wbic 5 w czasie jazdy juz bez sprzegla i do domu dojechałem . Zrobilem ogledziny czy mi plyn nie wyciekl ... okazalo sie ze jest tyle ile bylo ....
natomiast gdy silnik chodzi wciskam sprzeglo i cos dziwnie swiszczy ale biegu i tak sie nie da wbic jak puszcze sprzeglo swist ustaje ... ma ktos jakies pomysly co moze byc przyczyna i co trzeba wymienic
?
jechałem na 2 biegu do czerwonego pola chciałem wbić 3 ale nie weszła puściłem sprzęgło następnie nacisłem i juz było miękkie i biegi nie wchodzily udalo mi sie wbic 5 w czasie jazdy juz bez sprzegla i do domu dojechałem . Zrobilem ogledziny czy mi plyn nie wyciekl ... okazalo sie ze jest tyle ile bylo ....
natomiast gdy silnik chodzi wciskam sprzeglo i cos dziwnie swiszczy ale biegu i tak sie nie da wbic jak puszcze sprzeglo swist ustaje ... ma ktos jakies pomysly co moze byc przyczyna i co trzeba wymienic
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
opis i fotki mojej Mx-3
- Od: 31 paź 2009, 01:27
- Posty: 139
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning
świszczeć może łożysko wyciskowe,
a co do odpowietrzania to, skoro piszesz że masz mokre na, i pod skrzynią to wyjmij aku odkręć podstawkę i sprawdź czy faktycznie nie pękł wężyk
a co do odpowietrzania to, skoro piszesz że masz mokre na, i pod skrzynią to wyjmij aku odkręć podstawkę i sprawdź czy faktycznie nie pękł wężyk
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
po pierwsze wysprzeglik jest zawsze e tym samym miejscu oznaczonym jako 3

i przy naciśnięciu sprzegła widać czy pracuje
a tak mniej wiecej wygląda

mogła paść pompa sprzegła sprawdzaliście to??
jeśli nie widać ze pracuje wysprzeglik zaczni od odpowietrzenia i sprawdzenia szczelności od zbiornika z płynem hamulcowym przez pompe sprzegła po wysprzeglik. jeśli ok to czy coś się nie zapchało w układzie.
mogł również wysprzeglik się zepsuć


i przy naciśnięciu sprzegła widać czy pracuje
a tak mniej wiecej wygląda

mogła paść pompa sprzegła sprawdzaliście to??
jeśli nie widać ze pracuje wysprzeglik zaczni od odpowietrzenia i sprawdzenia szczelności od zbiornika z płynem hamulcowym przez pompe sprzegła po wysprzeglik. jeśli ok to czy coś się nie zapchało w układzie.
mogł również wysprzeglik się zepsuć

Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
- Od: 28 wrz 2009, 13:00
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3
Dzieki za odp ... i za rysuneczki napewno sie przydadza ... co do wysprzeglika po nacisnieciu sprzegla normalnie chodzi ... tz niby wysprzegla ale pedał sprzegla jest miekki ledwo co odbija i nie da sie wbic biegu uklad nie wyglada na zapowietrzony ... odkrecilem odpowietrznik i odrazu plyn wylecial ... tak jak by nie bylo cisnienia ... moze to pompka jak jak odpale i wciskam sprzeglo cos dziwnie swiszczy przy wysprzegliku ... a gdy auto jest zgaszone i naciskam sprzeglo to cos skrzeczy tak jak by stara sprezyna ... hmm moze nagram filmik i przedstawie mniej wiecej obraz sytuacji
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
opis i fotki mojej Mx-3
- Od: 31 paź 2009, 01:27
- Posty: 139
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning
a może docisk spżęgła jest już do pupy i tżeba wymienić całe sprzęgło. a próbowałeś ręcznie jakimś prętem czy czymś popchnąć tą dźwignie od sprzęgła znaczy tą blaszke co wysprzeglik popycha?
na wyłączonym silniku oczywiście . i takie pytanie czy na wyłączonym silniku jest tak samo? i żadnego biegui nie da się wżucić?
o i jeszcze sprawdz poduszki od silnika. ja miałem przednią oberwaną i jak troche przycisnąłem to silnik się jakoś tak ustawiał że nie mogłem wrzucić 1 ani 2 i musiałem wiele razy ruszać na trzecim biegu.
na wyłączonym silniku oczywiście . i takie pytanie czy na wyłączonym silniku jest tak samo? i żadnego biegui nie da się wżucić?
o i jeszcze sprawdz poduszki od silnika. ja miałem przednią oberwaną i jak troche przycisnąłem to silnik się jakoś tak ustawiał że nie mogłem wrzucić 1 ani 2 i musiałem wiele razy ruszać na trzecim biegu.
Szybko nie jeżdżę , po prostu wolno latam!!!
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
CRX II V-Tec , HONDA ITR just do it
- Od: 28 wrz 2009, 13:00
- Posty: 32
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość