Strona 1 z 1

Ciężko chodziący lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 18 wrz 2010, 15:56
przez wychyl
Mam problem, a mianowicie bardzo ciężko zmienia się biegi... Trzeba użyć trochę siły aby wrzucić jakikolwiek bieg... Myślę, że może skrzynia mojej Perełki domaga się emerytury, bo przy wrzucaniu dwójki chrupie i coraz ciężej wchodzi jedynka :( Jeżeli wiecie w czym tkwi problem to będę wdzięczny za informacje! :)
Pozdrawiam!

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 19 wrz 2010, 16:37
przez loockas
Nie wiem czy w MX-3 po lifcie jest to tak samo rozwiązane jak przed, ale wczołgaj się pod auto (kanał ułatwi sprawę, ale mnie się udało bez) i sprawdź tuleje łączącą drążek zmiany biegów ze skrzynią. Trzeba ją odkręcić (klucz 12), wyciągnąć, wyczyścić, przesmarować smarem miedzianym i złożyć z powrotem. Powinno pomóc.

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 19 wrz 2010, 20:27
przez misiura
wychyl napisał(a):Mam problem, a mianowicie bardzo ciężko zmienia się biegi... Trzeba użyć trochę siły aby wrzucić jakikolwiek bieg... Myślę, że może skrzynia mojej Perełki domaga się emerytury, bo przy wrzucaniu dwójki chrupie i coraz ciężej wchodzi jedynka :( Jeżeli wiecie w czym tkwi problem to będę wdzięczny za informacje! :)
Pozdrawiam!


Masz w ogóle olej w skrzyni? Pora najwyrazniej tam zajrzeć :)

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 20 wrz 2010, 16:35
przez wychyl
nie patrzyłem... jak to sprawdzić?

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 21 wrz 2010, 13:19
przez misiura
wychyl napisał(a):nie patrzyłem... jak to sprawdzić?


Wjedz na kanał i odkęć korek w skrzyni który jest zamontowany w płaszczyznie poziomej, zdjęcia napewno znajdziesz w necie, sprawdz czy nie ma na nim opiłków metalu (na korku) to istotne ponieważ każdorazowe złe wkleszczenie biegu powoduje osad tychże opiłków – usuń je przed ponownym wkręceniem, no i wsadz palucha żeby sprawdzić czy nie masz tam za sucho, uzupełnienie przeprowadza się fajką do oleju, jeśli nie masz warunku najlepiej podjedz do firmy zajmującej sie wymianą oleju zrobią to na poczekaniu, wiele firm ogłasza się że sprawdzają poziom oleju w silniku i w skrzyni gratis tak samo jak poziom elektrolitu w aku. Jakbys miał jakieś pytania pisz. Powodzenia

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 22 wrz 2010, 14:15
przez wychyl
Dziękuje Misiura, tak zrobię! Pozdro! :)

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 22 wrz 2010, 14:46
przez misiura
Nie ma za co <spoko>

Re: Ciężko chodzi lewarek zmiany biegów

PostNapisane: 23 lip 2012, 16:09
przez diablo-82
dopisuję się do tematu, tyle że u mnie ciężkie wrzucanie biegów tkwi raczej po stronie drążka zmiany biegów (wajcha ciężko pracuje nawet w pozycji "luz" lewo, prawo) tzn. gdy wrzucam jakikolwiek bieg to czuję opór przy drążku i skrzypienie (jakby plastik). Nie wiem jak rozebrać osłonę wajchy zmiany biegów i sprawdzić czy te plastiki mają smar, tak bynajmniej miałem w starym oplu astra. Po zdemontowaniu mieszka odsłonił się mechanizm plastikowy, który to cały był nasmarowany takim białym smarem (coś jak wazelina). Może i w mazdzie też tak jest, a jeżeli nie to gdzie szukać przyczyny jeżeli olej w skrzyni jest.

PostNapisane: 25 lip 2012, 09:00
przez loockas
Zaczynasz od podłokietnika. Odkręcasz po bokach śruby i ściągasz go. Następnie odkręcasz kolejny plastik (ujrzysz nowe śruby, reszta jest po wyciągnięciu popielniczki). Gałę z biegów się odkręca. Będziesz miał już goły lewarek i tam zobacz w jakim stanie są te elementy plastikowe.

Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.

loockas napisał(a):Nie wiem czy w MX-3 po lifcie jest to tak samo rozwiązane jak przed, ale wczołgaj się pod auto (kanał ułatwi sprawę, ale mnie się udało bez) i sprawdź tuleje łączącą drążek zmiany biegów ze skrzynią. Trzeba ją odkręcić (klucz 12), wyciągnąć, wyczyścić, przesmarować smarem miedzianym i złożyć z powrotem. Powinno pomóc.

PostNapisane: 25 lip 2012, 19:33
przez diablo-82
loockas napisał(a):Następnie sugeruje zerknąć tutaj. U mnie zawsze problem rozwiązywało wyczyszczenie tej tulei, bo się zapiekała.

gdzie mam zerknąć? bo nie widzę żadnego linka

PostNapisane: 28 lip 2012, 14:38
przez loockas
chodziło mi o cytat poniżej dotyczący tulei łączącej drążek :P