Strona 1 z 2

Ciśnienie w oponach – MX3

PostNapisane: 12 kwi 2005, 18:06
przez brii
Witam!

Kilka dni temu zakupiłem felgi (oryginalne do MX3 V6 :D), dzisiaj przyszły oponki <jupi>
Mam w związku z tym ma dwa pytania:
– Jakie powinno być ciśnienie w oponach dla MX3 V6 (rok 92)?
Oponki to Fulda Extremo 205/55/R15
– Czy warto pompować opony azotem?

Pozdrawiam: Brii

P.S. Nie wiem czy ten post nie powinien trafić do eksploatacji, jeśli tak to proszę o przeniesienie.

PostNapisane: 12 kwi 2005, 19:24
przez Dethar
brii napisał(a):Fulda Extremo 205/55/R15

kurcze mam identyczne tylko 205/50/R15 :)
masz jakies fotki tych Twoich na autku ?

ja laduje ok 2.0-2.2 atmosfery i jest git.. przynajmniej tak mi sie wydaje ze OK <lol>

PostNapisane: 12 kwi 2005, 19:28
przez brii
Jeszcze ich nie wrzuciłem – nie wiem ile napompować... Jak będę wiedział to podjadę do warsztatu żeby napompowali i wyważyli.
Wtedy też zamieszczę zdjęcia mojej Madzi na aluskach w "Naszych Mazdach" w końcu :]

PostNapisane: 12 kwi 2005, 22:23
przez Krzysieak
Zalecane cisnienia w oponach powinienes miec na naklejce na drzwiach od strony kierowcy (ja tak mam). W mojej (1.6) zalecane sa (przy obciazeniu do 4 osob) dwie atmosfery.

Co do pomopowania azotem to nie jestem zwolennikiem. Jesli zrobisz dziurke w oponie to nie wszedzie jestes w stanie ja azotem uzupelnic. Wiekszosc stacji ma zwykle kompresory. Nie zalecane ponoc jest dopompowywanie kol zwyklym powietrzem (a ono przeciez ma ok. 78% azotu ;) ).Moj ojciec mial pompowane kola azotem w zeszlym roku i mowil ze w jezdzie nie odczuwal roznicy (Opony GoodYear F1 225/60/15 w BMW 5). Sam jutro jade wymieniac kola na letnie i napewno nie bede ich pompowac azotem.

PostNapisane: 12 kwi 2005, 22:26
przez Dethar
Krzysieak napisał(a):W mojej (1.6) zalecane

na tych oponach moich przy 1.7 to gdy auto stalo puste to wygladalo jakbym lekkiego flaka mial tak ze dobilem do 2.0 i jest git tylko bardziej telepie na dziurach

a czy na tylne kola dajecie inne cisnienie niz na przednie? czy wszystkie 4 kola tak samo pompujecie?

PostNapisane: 12 kwi 2005, 22:32
przez Krzysieak
Piszac 1.6 mialem na mysli pojemnosc silnika :P . Na tabliczce na drzwiach mam napisane ze przy obciazeniu do 4os. bez bagazu nalezy pompowac 2atm na przod i na tyl, czyli wszedzie jednakowo. Przy wiekszym obciazeniu jest napisane zeby pompowac wiecej na tyl, ale przod zostaje bez zmian...

PostNapisane: 12 kwi 2005, 22:52
przez Jano
u mnie bez wzgledu na obciążenie 2.2 atmosfery. Jezeli napompujesz azotem to bez względu na temperature będziesz miał te same ciśnienie co jest plusem i raczej nie tzreba do pompowywać no chyba zę mnimalna ilośc powietrza ci ucieka. Ja jescze nie miałem nigdy dziury odpukac a jeżeli opony będą szczelne to czemu nie. Minusem jest to ze trzreba azot zmieniac chyba co 8 km .

PostNapisane: 13 kwi 2005, 10:28
przez brii
Jano napisał(a):u mnie bez wzgledu na obciążenie 2.2 atmosfery. Jezeli napompujesz azotem to bez względu na temperature będziesz miał te same ciśnienie co jest plusem i raczej nie tzreba do pompowywać no chyba zę mnimalna ilośc powietrza ci ucieka. Ja jescze nie miałem nigdy dziury odpukac a jeżeli opony będą szczelne to czemu nie. Minusem jest to ze trzreba azot zmieniac chyba co 8 km .


Chyba Ci się paluszek na klawiaturze poślizgnął – co ile trzeba zmieniać azot??

PostNapisane: 13 kwi 2005, 10:59
przez Jano
8kkm no chyba masz racje

PostNapisane: 13 kwi 2005, 11:13
przez nero
ja u siebie pompuje 2.5 bara – tak mi w zakladzie gdzie zmienialem opony powiedzieli ze przy niskim profilu bezpieczniej dla felg jest jak sa bardziej napompowane opony. Znajomy jezdzi na 18" od 2 lat z profilem opony 35 i pompuje 3 bary.

PostNapisane: 13 kwi 2005, 11:49
przez MiHaŁ
A ja u siebie przy 205/50 15" mam 2.1 :P

PostNapisane: 13 kwi 2005, 13:38
przez brii
W instrukcji serwisowej z roku 1995 dla MX3 znalazlem, ze ma byc 2.0 bar dla opon 87V z przodu i z tylu (ja mam 88W) lub 2.2 bar dla 87V M+S...
Głupi jestem – nie wiem ile napompowac <glupek2> – co oznacza to M+S??

PostNapisane: 13 kwi 2005, 13:47
przez Sokool
brii napisał(a):co oznacza to M+S

Opona błotno-śniegowa (Mud + Snow)

PostNapisane: 13 kwi 2005, 14:39
przez brii
Stąd wnioskuję, że powinienem mieć 2.0 bar :]
Zgadza się?

PostNapisane: 13 kwi 2005, 14:46
przez Dethar
brii napisał(a):Stąd wnioskuję, że powinienem mieć 2.0 bar

laduj 2.0-2.2 i bedzie git :)
widac wiekszosc na takim cisnieniu jezdzi i nic sie nie dzieje

pozdrawiam

PostNapisane: 13 kwi 2005, 20:41
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 19 lip 2006, 23:01
przez Adaś
Za tydzien jade nad morze, w aucie będa 4 osoby + bagaże więc raczej ciężko będzie – pytanie – jakie powinno być optymalne ciśnienie w oponach 205/50/16 wiem że sa różne opinie i szkoły w tej kwestii, prosze o porade.

PostNapisane: 20 lip 2006, 00:55
przez GofNet
Powinieneś mieć podane ciśnienie na tabliczce informacyjnej, znajdującej się na słupku/belce drzwiowej. Widać po ich otworzeniu. Ja mam hatchback'a, więc jest od strony kierowcy, ale kumpel ma sedana, to ma od strony kierowcy, ale po otworzeniu tylnych drzwi. Musisz poszukać, ale na 100% powinna tam być.
Na w/w tabliczce masz podane informacje dot. ciśnienia na przód i tył zarówno przy załadowanej, jak i pustej Madzi.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 20 lip 2006, 01:15
przez Adaś
kurde mialem dzis sprawdzic bo wydawalo mi sie ze ta tabliczka zniknela stad to pytanie:)

PostNapisane: 8 wrz 2006, 10:08
przez luzaklive1
to ja sie podczepie pod temat...sie zapytam...

jakie cisnienie w oponach przód?tył madzi 323F BJ diesel rocznik 99

bo mam na przodzie.2.1 ale jakos...wydaje mi sie ze mało...oponki na płaskim jakby sie uginały

tył 2.0....i tam wydaje sie ze...jest ok

dzieki za info

pzdr