Ciśnienie w oponach – MX3

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez brii » 12 kwi 2005, 18:06

Witam!

Kilka dni temu zakupiłem felgi (oryginalne do MX3 V6 :D), dzisiaj przyszły oponki <jupi>
Mam w związku z tym ma dwa pytania:
– Jakie powinno być ciśnienie w oponach dla MX3 V6 (rok 92)?
Oponki to Fulda Extremo 205/55/R15
– Czy warto pompować opony azotem?

Pozdrawiam: Brii

P.S. Nie wiem czy ten post nie powinien trafić do eksploatacji, jeśli tak to proszę o przeniesienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Dethar » 12 kwi 2005, 19:24

brii napisał(a):Fulda Extremo 205/55/R15

kurcze mam identyczne tylko 205/50/R15 :)
masz jakies fotki tych Twoich na autku ?

ja laduje ok 2.0-2.2 atmosfery i jest git.. przynajmniej tak mi sie wydaje ze OK <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez brii » 12 kwi 2005, 19:28

Jeszcze ich nie wrzuciłem – nie wiem ile napompować... Jak będę wiedział to podjadę do warsztatu żeby napompowali i wyważyli.
Wtedy też zamieszczę zdjęcia mojej Madzi na aluskach w "Naszych Mazdach" w końcu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Krzysieak » 12 kwi 2005, 22:23

Zalecane cisnienia w oponach powinienes miec na naklejce na drzwiach od strony kierowcy (ja tak mam). W mojej (1.6) zalecane sa (przy obciazeniu do 4 osob) dwie atmosfery.

Co do pomopowania azotem to nie jestem zwolennikiem. Jesli zrobisz dziurke w oponie to nie wszedzie jestes w stanie ja azotem uzupelnic. Wiekszosc stacji ma zwykle kompresory. Nie zalecane ponoc jest dopompowywanie kol zwyklym powietrzem (a ono przeciez ma ok. 78% azotu ;) ).Moj ojciec mial pompowane kola azotem w zeszlym roku i mowil ze w jezdzie nie odczuwal roznicy (Opony GoodYear F1 225/60/15 w BMW 5). Sam jutro jade wymieniac kola na letnie i napewno nie bede ich pompowac azotem.
Pozdrawiam
(--- Krzysieak ---)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2004, 22:18
Posty: 10
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Dethar » 12 kwi 2005, 22:26

Krzysieak napisał(a):W mojej (1.6) zalecane

na tych oponach moich przy 1.7 to gdy auto stalo puste to wygladalo jakbym lekkiego flaka mial tak ze dobilem do 2.0 i jest git tylko bardziej telepie na dziurach

a czy na tylne kola dajecie inne cisnienie niz na przednie? czy wszystkie 4 kola tak samo pompujecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Krzysieak » 12 kwi 2005, 22:32

Piszac 1.6 mialem na mysli pojemnosc silnika :P . Na tabliczce na drzwiach mam napisane ze przy obciazeniu do 4os. bez bagazu nalezy pompowac 2atm na przod i na tyl, czyli wszedzie jednakowo. Przy wiekszym obciazeniu jest napisane zeby pompowac wiecej na tyl, ale przod zostaje bez zmian...
Pozdrawiam
(--- Krzysieak ---)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2004, 22:18
Posty: 10
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Jano » 12 kwi 2005, 22:52

u mnie bez wzgledu na obciążenie 2.2 atmosfery. Jezeli napompujesz azotem to bez względu na temperature będziesz miał te same ciśnienie co jest plusem i raczej nie tzreba do pompowywać no chyba zę mnimalna ilośc powietrza ci ucieka. Ja jescze nie miałem nigdy dziury odpukac a jeżeli opony będą szczelne to czemu nie. Minusem jest to ze trzreba azot zmieniac chyba co 8 km .
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez brii » 13 kwi 2005, 10:28

Jano napisał(a):u mnie bez wzgledu na obciążenie 2.2 atmosfery. Jezeli napompujesz azotem to bez względu na temperature będziesz miał te same ciśnienie co jest plusem i raczej nie tzreba do pompowywać no chyba zę mnimalna ilośc powietrza ci ucieka. Ja jescze nie miałem nigdy dziury odpukac a jeżeli opony będą szczelne to czemu nie. Minusem jest to ze trzreba azot zmieniac chyba co 8 km .


Chyba Ci się paluszek na klawiaturze poślizgnął – co ile trzeba zmieniać azot??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jano » 13 kwi 2005, 10:59

8kkm no chyba masz racje
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez nero » 13 kwi 2005, 11:13

ja u siebie pompuje 2.5 bara – tak mi w zakladzie gdzie zmienialem opony powiedzieli ze przy niskim profilu bezpieczniej dla felg jest jak sa bardziej napompowane opony. Znajomy jezdzi na 18" od 2 lat z profilem opony 35 i pompuje 3 bary.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2004, 21:48
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez MiHaŁ » 13 kwi 2005, 11:49

A ja u siebie przy 205/50 15" mam 2.1 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez brii » 13 kwi 2005, 13:38

W instrukcji serwisowej z roku 1995 dla MX3 znalazlem, ze ma byc 2.0 bar dla opon 87V z przodu i z tylu (ja mam 88W) lub 2.2 bar dla 87V M+S...
Głupi jestem – nie wiem ile napompowac <glupek2> – co oznacza to M+S??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Sokool » 13 kwi 2005, 13:47

brii napisał(a):co oznacza to M+S

Opona błotno-śniegowa (Mud + Snow)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 13 kwi 2005, 14:39

Stąd wnioskuję, że powinienem mieć 2.0 bar :]
Zgadza się?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Dethar » 13 kwi 2005, 14:46

brii napisał(a):Stąd wnioskuję, że powinienem mieć 2.0 bar

laduj 2.0-2.2 i bedzie git :)
widac wiekszosc na takim cisnieniu jezdzi i nic sie nie dzieje

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez SimoneuS » 13 kwi 2005, 20:41

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:08 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Adaś » 19 lip 2006, 23:01

Za tydzien jade nad morze, w aucie będa 4 osoby + bagaże więc raczej ciężko będzie – pytanie – jakie powinno być optymalne ciśnienie w oponach 205/50/16 wiem że sa różne opinie i szkoły w tej kwestii, prosze o porade.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez GofNet » 20 lip 2006, 00:55

Powinieneś mieć podane ciśnienie na tabliczce informacyjnej, znajdującej się na słupku/belce drzwiowej. Widać po ich otworzeniu. Ja mam hatchback'a, więc jest od strony kierowcy, ale kumpel ma sedana, to ma od strony kierowcy, ale po otworzeniu tylnych drzwi. Musisz poszukać, ale na 100% powinna tam być.
Na w/w tabliczce masz podane informacje dot. ciśnienia na przód i tył zarówno przy załadowanej, jak i pustej Madzi.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Adaś » 20 lip 2006, 01:15

kurde mialem dzis sprawdzic bo wydawalo mi sie ze ta tabliczka zniknela stad to pytanie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez luzaklive1 » 8 wrz 2006, 10:08

to ja sie podczepie pod temat...sie zapytam...

jakie cisnienie w oponach przód?tył madzi 323F BJ diesel rocznik 99

bo mam na przodzie.2.1 ale jakos...wydaje mi sie ze mało...oponki na płaskim jakby sie uginały

tył 2.0....i tam wydaje sie ze...jest ok

dzieki za info

pzdr
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323