Tłumik końcowy – problem rozwiązany!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kryształ » 21 sty 2009, 11:35

wygląda identycznie tak jak wyglądał mój przed wycięciem:) tylko jest z jedną rurką ale nie powinno być z nim problemów takze wg mnie możesz w niego (jeżeli wewnątrz nie jest zużyty) inwestować
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez KrystianR » 21 sty 2009, 13:51

jak chcesz to zrobie Ci fote tego od sohc bo lezy wyciagniety caly przegnity ale widac co i jak wiec sobie porownasz ze swoim..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michaelo_paolo » 26 sty 2009, 17:16

No ok zapodaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez Piotr Wozniak » 27 sty 2009, 03:38

czesc,
Tlumik koncowy za 100zl? Mysle, ze to jest 100zl za rok bo wymiana coroczna? ;)
Ja wymienialem tlumiki w obu madziach na Asmet i uwazam, ze b. dobry stosunek jakosci do ceny. Duzo lepsze o rzemiosla badziewia, cena troche wyzsza niz 100zl ale duzo nizsza niz 300zl. Tlumiczek Asmetu to ze 3-4 zimy spokoju jak w banku i mowie o dobrym "nasalaniu" samochodu przez kilka miesiecy zimowych, bez taryfy ulgowej.

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez michaelo_paolo » 27 sty 2009, 17:32

Panie Piotrze,
do mazdy mx-3 1.6 16V DOHC jest inny końcowy tłumik, który kończy się dwoma wylotami. Kosztuje podobno 300 zł, a mnie interesuje jak dostać tańszy czyli czy pasuje tłumiczek od mx-3 1.6 16V SOHC, o którym pan wspomniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez grabu122 » 27 sty 2009, 20:53

A tak na marginesie miał ktoś styczność z tym sklepem internetowym http://webautoservice.pl/Module.Default,Action.Default
Widzę, że przynajmniej do 323 mają dość szeroki dostęp do elementów układu wydechowego.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Piotr Wozniak » 28 sty 2009, 02:15

Podsumowujac, mysle ze na min. 90% tlumik z mx-3 1.6 16V DOHC i 1.6 16V SOHC sa wymienne i o b. zblizonej charakterystyce. Jesli chcesz miec 100% pewnosci podjedz na wymiane do firmy ktora je sprzedaje, albo zdemontuj i podjedz ze starym. Porownanie bezposrednie najpewniejsze. Jesli bedziesz tlumik wymieniac w warsztacie, to nawet jesli bedzie ktoras rurka o 5cm dluzsza to przytna/dospawaja przeciez bez problemu. Masz okazyjnie od SOHC to go bierz. Nie takie "customy" sie z wydechami robi przeciez ;)
Ale powtarzam, najprawdopodobniej podpasuje bezproblemowo.

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez michaelo_paolo » 28 sty 2009, 13:47

Ok, krzepiace slowa jutro zamawiam tlumik od SOHC, a w razie czego tu sie przyspawa tu sie utnie ;–)

Pozdrawiam ;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez michaelo_paolo » 2 lut 2009, 23:12

Zakupiłem tłumik od SOHC i odradzam wszystkim tego samego ;p. Okazuje się, że tłumik końcowy od wersji SOHC kosztujący około 80 zł ma mniejszą rurę przelotową i węższy rozstaw śrub. Można kombinować ciąć stary tłumik i spawając z nowym, ale to nie przecież o to chodzi, żeby kupować nowy tłumik i go ciąć.

Odpowiedź brzmi: pozostaje nam zakupienie tłumika BOSALa za lekko ponad 300 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez Piotr Wozniak » 3 lut 2009, 02:01

Za 220zl roznicy nie warto pociac? :P
Jak zacisniesz zeby i kupisz tego Bosala to sprawe zamkniesz na dluzszych pare lat. Kto wie czy to sie ostatecznie nie oplaci- jesli tylko zamierzasz tym samochodem jeszcze pojezdzic.
Sorry za zamieszanie i utwierdzenie Cie w zlym przekonaniu. Nastepni beda wiedzieli, jesli tylko uzyja opcji "szukaj" ;)

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez KrystianR » 3 lut 2009, 10:14

mnie w podobnej cenie moze ciut wiecej wyszlo w calosci zalozoenie calego tlumika sportowego z kwasiaka i dorobienie rury z kwasiaka-tzn tego kawalka co idzie oryginalnie do mocowania...fakt bylo duzu roboty ale efekt fajny...

jedynie co to musialem sie pomeczyc zeby go mocno wyciszyc bo przelotowy skubaniec...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michaelo_paolo » 3 lut 2009, 19:11

No to jest problem, dlatego chce miec oryginalny tlumiczek. Nie mam ochoty sluchac tego buczenia bo nawet porozmawiac sie nie da ;–) I jeszcze mnie ciekawi jakie oznaczenie ma ten tlumik BOSALA, bo do wersji SOHC jest pelno a na necie dla DOHC nie moglem nic znalezc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez KrystianR » 4 lut 2009, 13:50

tak, jednak z doswiadczen przy moto ze juz troche dlubalem przy tlumikach wiedzialem jak sie zabrac za to i tlumik chodzi porownywalnie cicho do oryginalu teraz :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323