Usunięcie katalizatora w MX3 V6 – wnioski

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lukano » 9 lip 2010, 23:10

Aidan napisał(a):Ja do swojej wsadziłem uniwersalnego kata do 2.0L Śmiga rewela.

Gdzie i za ile kupowałeś ?? Ja w GT przymierzam się do zmiany.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez asterf » 9 sie 2012, 08:04

Ktoś śmiga na takim katalizatorze AWG?
http://allegro.pl/mazda-323-1-8i-16v-ba ... 69209.html
Wydaje się spoko, nawet nierdzewka.

Mój jest do łatania i pewnie ma 17 lat, to zamiast ratować rurę wolę wymienić... o ile będzie kasa;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez wiiteekk » 9 sie 2012, 19:08

ee tam pierdzielenie, nie mam kata i żadnych dziur czy czegoś takiego nie ma. Jak ma się policja niby doczepić? Będą pod auto włazić i patrzeć czy kata masz? :D Auto chodzi bez niego bardzo cichutko i nawet nie śmierdzi, jedyne z czym się zgodzę to ze jak zimne to dymi na biało ;)
wiiteekk
 

Postprzez janiszzz_mx3 » 10 sie 2012, 19:22

asterf napisał(a):Ktoś śmiga na takim katalizatorze AWG?
http://allegro.pl/mazda-323-1-8i-16v-ba ... 69209.html
Wydaje się spoko, nawet nierdzewka.

Mój jest do łatania i pewnie ma 17 lat, to zamiast ratować rurę wolę wymienić... o ile będzie kasa;p



To jest tłumik w kaształcie kata.
Mała ciekawostka – stary zjechany kat od mx3 1.8v6 jest warty w skupie 250-300zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Siw-y » 10 sie 2012, 21:15

janiszzz_mx3 napisał(a):stary zjechany kat od mx3 1.8v6 jest warty w skupie 250-300zł

Masz jakiś namiar? :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez janiszzz_mx3 » 11 sie 2012, 01:12

Wystaw na allegro to dostaniesz 5 tel dziennie o zakończenie przed czasem :)
Do warsztatów przyjeżdżają takie mietki i pytają o katy, aku itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez asterf » 11 sie 2012, 11:45

hej to co, nie spełni to funkcji katalizatora czy jak? Mój prawdopodobnie oryginalny, jest dużo większy i dłuższy i cały bardziej w kształcie spłaszczonego walca. W zasadzie nie zależy mi strasznie żeby oczyszczał spaliny, chcę tylko wywalić stary żeby odetkać auto. Ale czytając opinię stwierdzam, że dawanie przelotowego nie ma sensu, a zwykła rura to brzydkie hałasy.

To opyla się brać to z allegro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 19 wrz 2012, 11:06

jeszcze raz zadam pytanie, formułując może trochę inaczej...
Czy taki tłumik przelotowy http://allegro.pl/mazda-323-1-8i-16v-ba-katalizator-tlumiki-i2515369209.html zamiast katalizatora drastycznie zwiększa hałas? Nie chce tego...
Gdzieś na innej aukcji przeczytałem, że jeśli to jest tłumik w obudowie kata to wygłusza i nie daje dodatkowego hałasu jak strumienica itp. Jak jest w praktyce? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez wiiteekk » 19 wrz 2012, 19:45

Jeśli dasz to tylko zamiast katalizatora to nic nie zauważysz. Wstawisz zwykłą rurkę jak mam ja i głośniej nie będzie wcale,
wiiteekk
 

Postprzez D4NI3L » 19 wrz 2012, 20:17

czy jakieś kopcenie widać przy takiej zmianie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez asterf » 19 wrz 2012, 20:43

sam jestem ciekaw... pewnie wszystko zależy od stanu silnika, ale może ktoś coś napisze w tej kwestii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Gared » 24 wrz 2012, 16:39

Moja zaczęła mocno kopcić po wywaleniu kata. Kat wraca przy najbliższej okazji.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez asterf » 24 wrz 2012, 18:50

Gared jaki silnik? bez LPG? I ile pali Ci oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez D4NI3L » 24 wrz 2012, 20:34

asterf napisał(a):Gared jaki silnik? bez LPG? I ile pali Ci oleju?

2,5l a oleju ile wlejesz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Gared » 24 wrz 2012, 20:46

2.5kl, lpg nie ma wpływu bo kopcił tak samo z jak i bez lpg. Olej... Hmm... Ciężko powiedzieć, bo dokładnych pomiarów nie prowadziłem. Tak na oko mniej więcej 0.8l na jakieś 5k km.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez asterf » 25 wrz 2012, 10:52

no to u mnie przy jakimś litrze na 1k może być jeszcze gorzej, ktoś z was sprawdzał stan katalizatora? Można zajechać np do Aso mazdy i sprawdzą czy jest potrzeba go wymieniać / wywalać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez wiiteekk » 25 wrz 2012, 16:40

U mnie na zimnym silniku troszke pokopci na biało (para), a potem po rozgrzaniu przestaje. Kata brak i tak zostaje.
wiiteekk
 

Postprzez asterf » 25 wrz 2012, 16:57

wiiteekk napisał(a):U mnie na zimnym silniku troszke pokopci na biało (para), a potem po rozgrzaniu przestaje. Kata brak i tak zostaje.


a Tobie pali jakoś więcej oleju czy tak wzorowo jak u Gared'a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez wiiteekk » 25 wrz 2012, 17:24

Silnik oleju bierze w normie :P nawet nie zauważyłem ile, dolałem litr po ponad 2k km zeby na połowe bagnetu było ;)
wiiteekk
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323