Pukanie z tyłu pomocy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cichy1977 » 8 sie 2006, 14:04

Jak jade słysze pukanie takie głuche z tyłu i nerwy mnie biorą bo nie lubie jak mi coś puka (no już takie zboczenie ;) ) Na moj eto wydaje mi się że są to poduszki amortyzatora ponieważ jak bujam samochodem z tyłu czyli naciskam na błotnik słysze jak puka w kurzyłem sie i zdjełem plastiki z góry z amora z jedenj i z drugiej strony i trzymajac za nakrętke amora czułem jakby własnie pukanie pochodizło zniego zanczy jakby pukał w tej poduszcze amor raczje na 100% jets dobry bo nei dawno byłem n aprzegladzie tydzień temu <oje pytanko co ewentualnei sprawdzić i jak żeby wykluczyć inne możliwe powdy pukania ?
Czy ktoś ma pojęcie ile kosztują ewentualnie te poduszki i czy ich wymiana jest trudna a no i gdzi eje można ewentulanie dostać ?
Z góry dziękuje za pomoc mam nadzieje że uda si eszybko rozwiazac ten problem bo mnie nerwy biorą i musze radio podgłaszac by tego nie słyszeć ;)
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 21:20
Posty: 18
Auto: xedos 2.0 V6 94

Postprzez Winetou » 8 sie 2006, 14:20

hmmm.... może wyda Ci się to trywialne.... ale wydaje mi się, że to jest te półeczki w bagażniku za głośnikami, które się podnosi :) sprawdź to :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Cichy1977 » 8 sie 2006, 14:53

chyba raczej nie ale sprawdze chodź juz to sprawdzałem i raczej pukanei ze strony amorka pochodzi
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 21:20
Posty: 18
Auto: xedos 2.0 V6 94

Postprzez brii » 8 sie 2006, 16:44

A może to klapa – w jednym MXie widziałem luz na zamku...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez scanioll » 8 sie 2006, 16:44

U mnie puka z prawej strony ( tył) , a co najdziwniejsze najbardziej to słychać podczas jazdy w deszczu :|
Podczas ostatnich opadów dostawałem szału przez ten stukot. Jak nie pada to prawie tego nie słychać.
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez zwi » 10 sie 2006, 11:19

Mi tez coś puka ;)
Narazie kupiłem 4 głośniki i radio.
Jak cos wymyślisz z tymi poduszkami to daj znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2006, 10:30
Posty: 78
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda MX-3 V6

Postprzez Cichy1977 » 10 sie 2006, 13:32

no wiem ile kosztują nowe orginały 270 zł za sztuke ael juz się dowiedziałem że można dostać zamienniki lub używane w okolicy 110 zł :) tylko jeszcze musze byc pewny ze to one stukaja a nei jakis odbojnik lub tp. tylko jak to zdiagnozowac dokładnie ?
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 21:20
Posty: 18
Auto: xedos 2.0 V6 94

Postprzez ADI 33 » 10 sie 2006, 18:56

Sprawdz łącznik stabilizatora.Puka a drgania idą po amorku.
MINI COOPER + D15B2 = :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2006, 00:38
Posty: 45
Skąd: kamień pom.
Auto: mazdaBA / Mini Cooper

Postprzez jahu111 » 10 sie 2006, 20:42

Może ja coś zasugeruję. Od miesiąca znosiłem podobne pukania. Pojechałem na "trzepaki" żeby wyeliminować ewentualne problemy z amortyzatorami albo tulejami na tylnych wahaczach itp. Okazało się że przyczyną stukania były wybite gumy na drążku stabilizatora. Koszt jednej gumy to 10 zł, wymiana samemu godzinka, a autko chodzi jak nowe. Powodzenia .
jahu111
 

Postprzez Cichy1977 » 11 sie 2006, 09:33

chodzi o te krótkie łączniki stabilizatora czy o gumy w innym miejscu jakbys mół podpowiedziec do kładnie gdzie sa te gumy byłbym wdzieczny i miąłbym mniej szukania :)
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 21:20
Posty: 18
Auto: xedos 2.0 V6 94

Postprzez jahu111 » 11 sie 2006, 11:07

(W uproszzczniu):Stabilizator składa się z długiej części biegnącej przy podwoziu i z krótszych łączników (przy kołach). Ja wymieniałem gumy na tej gługiej części. Są oddalone od siebie około 1 metra. Podaj może numer skypa to porozmawiamy.
jahu111
 

Postprzez Kerw » 14 sie 2006, 11:50

A według mnie to na bank amortyzator mialem tak samo u siebie wymiana innych gum nic nie dala, pojechalem na diagnostyke i tez wykazalo ze amorki trzymaja w granicach 70% czyli ok. Odglos stukania zmienial sie w zaleznosci od temp na dworze. Poprostu tak reaguja amortyzatory. Najlepiej to wyjmij amortyzator razem ze sprezyna i nacisnij gwaltownie na sprezyne i pusc jezeli sa wybite to bedziesz slyszal denerwujacy cie odglos na amorku jak tloczek wysowa sie ku gorze.
Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Pontiac Firebird 95r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2004, 20:01
Posty: 10
Skąd: SZYDŁOWIEC
Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r

Postprzez wojtek75 » 7 maja 2009, 13:13

Puka z tyłu to przede wszystkim(!) trzeba sprawdzić gumy drążka stabilizatora i łączniki stabilizatora. Później można szukać dalej jeżeli to okaże się w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez świeżak » 2 sie 2009, 19:22

Na wybitej gumie drążka jak długo można pojeździć? I jakie są konsekwencje nie wymienienia tego? Dokładnie chodzi mi o przejechanie 'jedynie' 500km, a na każdej, nawet najmniejszej dziurze słychać te głuche pukanie.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez wojtek75 » 2 sie 2009, 21:32

świeżak możesz jeszcze kilka tysiecy zrobic o ile wytrzymasz nerwowo <lol> NIe ma zadnych konsekwencji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez świeżak » 3 sie 2009, 18:19

Wojtek75 dzięki za info, ale..
...to jednak amortyzator;/// Jeszcze nie padł do końca, ale jego koniec jest blisko;/ Damn..
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez yasko » 19 lis 2009, 22:13

Odświerzam temat.
Głuche pukanie z tyłu auta, im szybciej jechałem tym częstotliwość pukania była większa, najbardziej słyszalne przy prędkościach 40-60 km/h.
Wymieniłem:
– łączniki stabiliztora
– gumy stabilizatora
– hałasujące łożysko wraz z piastą.
Koła są wyważone ale okazało się że przyczyną była wyząbkowana opona.
Diagnozę potwierdziłem zakładając zapas.

Ciekway artykuł na ten temat jest w Auto-Świecie nr 18/2009.
Amortyzatory wymieniane 30 tyś. km temu, na badaniu technicznym 3 tygodnie temu 90%.
Czy ktoś miał podobny problem? Wyząbkowana opona to Pirelli P5000.
Problem do rozwiązania poprzez przełożenie opon z tyłu na przód, gdzie krawędź spływu w wyząbkowanej oponie się dotrze.
Pytanie dania:
Co było przyczyną wyząbkowania opony w tym przypadku?
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 464 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Suloo » 20 lis 2009, 19:00

u mnie walil amortyzator ale w przodzie,nawet na najmniejszej nierownosci.na szarpakach nic nie wyszlo,sprawnosc tez wyszla dobrze.po wyjeciu okazalo sie ze ten amortyzator to juz tylko sprezyne w pionie trzymal.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez jacks » 23 lis 2009, 00:18

scanioll napisał(a):U mnie puka z prawej strony ( tył) , a co najdziwniejsze najbardziej to słychać podczas jazdy w deszczu :|
Podczas ostatnich opadów dostawałem szału przez ten stukot. Jak nie pada to prawie tego nie słychać.


U mnie jest tak samo. Jak jest sucho to cisza. Jak tylko pada deszcz i jest mokro to stuka. Efekt pojawił się od czasu wymiany tylnych mocowań. Z moich oględzin wynika, że gumy w nowych (nieoryginalnych) mocowaniach są inne niż w starych oryginalnych. Chodzi o to, że stare były zrobione z bardziej miękkiej gumy, przez co sprężyna lepiej wpasowywała się w mocowanie. W nieoryginalnych mocowaniach te gumy są dość twarde i nie są idealnie dopasowane do sprężyny, co powoduję, że podczas opadów deszczu sprężyna "ślizga się" w mocowaniu, uderzając o wewnętrzną część karoserii. Po założeniu starej gumy z oryginalnego mocowania, z jednej strony już nie stuka, więc to raczej na 100% wina tej nieoryginalnej gumy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Siwus » 23 lis 2009, 01:24

jacks dzięki za wypowiedz, bo mam dokładnie ten sam objaw tylko, że z przodu
teraz będę widział za co się zabrać.
pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323