Pukanie z tyłu pomocy
1, 2
Jak jade słysze pukanie takie głuche z tyłu i nerwy mnie biorą bo nie lubie jak mi coś puka (no już takie zboczenie ) Na moj eto wydaje mi się że są to poduszki amortyzatora ponieważ jak bujam samochodem z tyłu czyli naciskam na błotnik słysze jak puka w kurzyłem sie i zdjełem plastiki z góry z amora z jedenj i z drugiej strony i trzymajac za nakrętke amora czułem jakby własnie pukanie pochodizło zniego zanczy jakby pukał w tej poduszcze amor raczje na 100% jets dobry bo nei dawno byłem n aprzegladzie tydzień temu <oje pytanko co ewentualnei sprawdzić i jak żeby wykluczyć inne możliwe powdy pukania ?
Czy ktoś ma pojęcie ile kosztują ewentualnie te poduszki i czy ich wymiana jest trudna a no i gdzi eje można ewentulanie dostać ?
Z góry dziękuje za pomoc mam nadzieje że uda si eszybko rozwiazac ten problem bo mnie nerwy biorą i musze radio podgłaszac by tego nie słyszeć
Czy ktoś ma pojęcie ile kosztują ewentualnie te poduszki i czy ich wymiana jest trudna a no i gdzi eje można ewentulanie dostać ?
Z góry dziękuje za pomoc mam nadzieje że uda si eszybko rozwiazac ten problem bo mnie nerwy biorą i musze radio podgłaszac by tego nie słyszeć
- Od: 21 cze 2006, 21:20
- Posty: 18
- Auto: xedos 2.0 V6 94
U mnie puka z prawej strony ( tył) , a co najdziwniejsze najbardziej to słychać podczas jazdy w deszczu
Podczas ostatnich opadów dostawałem szału przez ten stukot. Jak nie pada to prawie tego nie słychać.
Podczas ostatnich opadów dostawałem szału przez ten stukot. Jak nie pada to prawie tego nie słychać.
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
- Od: 24 mar 2006, 10:39
- Posty: 82
- Skąd: sulechów
- Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r
no wiem ile kosztują nowe orginały 270 zł za sztuke ael juz się dowiedziałem że można dostać zamienniki lub używane w okolicy 110 zł tylko jeszcze musze byc pewny ze to one stukaja a nei jakis odbojnik lub tp. tylko jak to zdiagnozowac dokładnie ?
- Od: 21 cze 2006, 21:20
- Posty: 18
- Auto: xedos 2.0 V6 94
Może ja coś zasugeruję. Od miesiąca znosiłem podobne pukania. Pojechałem na "trzepaki" żeby wyeliminować ewentualne problemy z amortyzatorami albo tulejami na tylnych wahaczach itp. Okazało się że przyczyną stukania były wybite gumy na drążku stabilizatora. Koszt jednej gumy to 10 zł, wymiana samemu godzinka, a autko chodzi jak nowe. Powodzenia .
-
jahu111
(W uproszzczniu):Stabilizator składa się z długiej części biegnącej przy podwoziu i z krótszych łączników (przy kołach). Ja wymieniałem gumy na tej gługiej części. Są oddalone od siebie około 1 metra. Podaj może numer skypa to porozmawiamy.
-
jahu111
A według mnie to na bank amortyzator mialem tak samo u siebie wymiana innych gum nic nie dala, pojechalem na diagnostyke i tez wykazalo ze amorki trzymaja w granicach 70% czyli ok. Odglos stukania zmienial sie w zaleznosci od temp na dworze. Poprostu tak reaguja amortyzatory. Najlepiej to wyjmij amortyzator razem ze sprezyna i nacisnij gwaltownie na sprezyne i pusc jezeli sa wybite to bedziesz slyszal denerwujacy cie odglos na amorku jak tloczek wysowa sie ku gorze.
Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Pontiac Firebird 95r
Pontiac Firebird 95r
- Od: 4 wrz 2004, 20:01
- Posty: 10
- Skąd: SZYDŁOWIEC
- Auto: Mazda MX-3 1.8 v6 94r
Na wybitej gumie drążka jak długo można pojeździć? I jakie są konsekwencje nie wymienienia tego? Dokładnie chodzi mi o przejechanie 'jedynie' 500km, a na każdej, nawet najmniejszej dziurze słychać te głuche pukanie.
www.forum.323-klub.pl/
zapraszam na forum ;)
zapraszam na forum ;)
- Od: 15 wrz 2008, 11:10
- Posty: 283
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BL `12
Odświerzam temat.
Głuche pukanie z tyłu auta, im szybciej jechałem tym częstotliwość pukania była większa, najbardziej słyszalne przy prędkościach 40-60 km/h.
Wymieniłem:
– łączniki stabiliztora
– gumy stabilizatora
– hałasujące łożysko wraz z piastą.
Koła są wyważone ale okazało się że przyczyną była wyząbkowana opona.
Diagnozę potwierdziłem zakładając zapas.
Ciekway artykuł na ten temat jest w Auto-Świecie nr 18/2009.
Amortyzatory wymieniane 30 tyś. km temu, na badaniu technicznym 3 tygodnie temu 90%.
Czy ktoś miał podobny problem? Wyząbkowana opona to Pirelli P5000.
Problem do rozwiązania poprzez przełożenie opon z tyłu na przód, gdzie krawędź spływu w wyząbkowanej oponie się dotrze.
Pytanie dania:
Co było przyczyną wyząbkowania opony w tym przypadku?
Głuche pukanie z tyłu auta, im szybciej jechałem tym częstotliwość pukania była większa, najbardziej słyszalne przy prędkościach 40-60 km/h.
Wymieniłem:
– łączniki stabiliztora
– gumy stabilizatora
– hałasujące łożysko wraz z piastą.
Koła są wyważone ale okazało się że przyczyną była wyząbkowana opona.
Diagnozę potwierdziłem zakładając zapas.
Ciekway artykuł na ten temat jest w Auto-Świecie nr 18/2009.
Amortyzatory wymieniane 30 tyś. km temu, na badaniu technicznym 3 tygodnie temu 90%.
Czy ktoś miał podobny problem? Wyząbkowana opona to Pirelli P5000.
Problem do rozwiązania poprzez przełożenie opon z tyłu na przód, gdzie krawędź spływu w wyząbkowanej oponie się dotrze.
Pytanie dania:
Co było przyczyną wyząbkowania opony w tym przypadku?
Pozdrawiam
yasko
yasko
u mnie walil amortyzator ale w przodzie,nawet na najmniejszej nierownosci.na szarpakach nic nie wyszlo,sprawnosc tez wyszla dobrze.po wyjeciu okazalo sie ze ten amortyzator to juz tylko sprezyne w pionie trzymal.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
scanioll napisał(a):U mnie puka z prawej strony ( tył) , a co najdziwniejsze najbardziej to słychać podczas jazdy w deszczu
Podczas ostatnich opadów dostawałem szału przez ten stukot. Jak nie pada to prawie tego nie słychać.
U mnie jest tak samo. Jak jest sucho to cisza. Jak tylko pada deszcz i jest mokro to stuka. Efekt pojawił się od czasu wymiany tylnych mocowań. Z moich oględzin wynika, że gumy w nowych (nieoryginalnych) mocowaniach są inne niż w starych oryginalnych. Chodzi o to, że stare były zrobione z bardziej miękkiej gumy, przez co sprężyna lepiej wpasowywała się w mocowanie. W nieoryginalnych mocowaniach te gumy są dość twarde i nie są idealnie dopasowane do sprężyny, co powoduję, że podczas opadów deszczu sprężyna "ślizga się" w mocowaniu, uderzając o wewnętrzną część karoserii. Po założeniu starej gumy z oryginalnego mocowania, z jednej strony już nie stuka, więc to raczej na 100% wina tej nieoryginalnej gumy.
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
jacks dzięki za wypowiedz, bo mam dokładnie ten sam objaw tylko, że z przodu
teraz będę widział za co się zabrać.
pozdrawiam!
teraz będę widział za co się zabrać.
pozdrawiam!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości