ABS – włącza się przy skręcie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcinmx » 4 kwi 2006, 10:46

witam wszystkich mam pytanko odnosnie mojej mazdy mx3 a mianowicie co moze byc przyczyna gdy przy pelnym skrecie kierownica przy powolnej jezdzie,parkowanie itp.
wlacz mi sie ;abs; czy moze to byc wina amortyzatorow a wlasciwie ich zlego stanu
i druga sprawa jak uszczelnic szyberdach poniewasz musialem wyjac uszczelke gdyz mi przeciekala na razie jest uszczelnione silikonem ale paskudnie to wyglada najlepiej bylo by kupic nowa uszczelke ale nie idzie dostac nigdzie moze cos innego doradzicie prosze o odpowiedzi pozdrawiam. :(
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez brii » 4 kwi 2006, 11:10

Sądzę, że to normalne – przy dużym skręcie różnica w prędkości obrotowej kół z lewej i prawej jest duuuża i ABS stara się je zrównać ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marcinmx » 4 kwi 2006, 11:33

czyli nie sa to amorki
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez MartiniS » 4 kwi 2006, 11:50

brii napisał(a):Sądzę, że to normalne – przy dużym skręcie różnica w prędkości obrotowej kół z lewej i prawej jest duuuża i ABS stara się je zrównać

Ale ABS nie działa w oparciu o różnice w prędkościach różnych kół...jeden czujnik analizuje predkosc obrotową jednego koła i reaguje na nagłe zmiany prędkości. Dokładnie opiera się to o zliczenie impulsów pochodzacych z czujnika w jednostce czasu. Jeśli ilość impulsów gwałtownie się zmiejszy, układ ABS odbiera to jako blokowanie kół i reaguje "odpowiednio" – albo i nieodpowiednio np. na lodzie czy piachu ;)

Wiec nie sadze, zeby to co pisze brii mialo tu zastosowanie, chocby dlatego, że u mnie sie nie załącza w takich sytuacjach ;) Poza tym ABS, nie ma za zadanie zrównywać prędkości obrotowej kół, lecz jedynie jak sama nazwa wskazuje zapobiegac ich blokowaniu.

Niestety nie wiem co może być przyczyną wadliwego działania ABS w Twoim przypadku...chciałem jedynie sprostować powstałe niejasnosci. ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez brii » 4 kwi 2006, 12:18

Przecież jak się ostro kręci kierownicą na parkingu to przednie "wewnętrzne" kółko "prawie stoi" – w nie jednym samochodzie przy takich manewrach i ostrym wdepnięciu hamulca czuć, że ABS działa (jeden albo dwa strzały w pedał) ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MiHaŁ » 4 kwi 2006, 12:38

Dziwna sprawa z tym ABeeSem :| U mnie przy manewrowaniu "na stojąco" nie załancza sie! Żeby nie było wątpliwości – podczas hamowania działa jak należy ;)
Ciekawa sprawa <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez marcinmx » 4 kwi 2006, 12:44

a moze cos byc z elektryka bo w momencie wylaczenia samochodu swiatla przygasaja i jeszcze jedna rzecz moze wiecie co zrobic gdy kierunkowskazy bardzo szybko mrugaja szybciej niz powinny coschyba bedzie z przekaznikiem
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez b2 » 4 kwi 2006, 12:49

marcinmx napisał(a):moze wiecie co zrobic gdy kierunkowskazy bardzo szybko mrugaja szybciej niz powinny coschyba bedzie z przekaznikie


zacznij od sprawdzenia żarówek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez marcinmx » 4 kwi 2006, 12:59

a co do tegomaja zarowki myslisz ze jak ktoras nie kontaktuje to jest taki objaw ale jak wlacze awaryjne to jest normalnie
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez b2 » 4 kwi 2006, 13:06

marcinmx napisał(a):a co do tegomaja zarowki myslisz ze jak ktoras nie kontaktuje to jest taki objaw


tak, tak właśnie mysle. szybkie przeskoki przekaznika to podstawowy objaw zakłocenia pracy obwodu w postaci przepalonej zarówki/niedochodzącego prądu do żarówki (np. zaśniedziałe styki, przerwane kable).

mała rada – nie tylko w odniesieniu zachowania na forum, ale generalnie w zakresie stosunków międzyludzkich – na przyszłosć staraj się grzeczniej odpowiadać, gdy ktoś zyczliwie Ci doradza.
Ostatnio edytowano 4 kwi 2006, 13:10 przez b2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez MartiniS » 4 kwi 2006, 13:09

b2 napisał(a):mała rada – na przyszłosć staraj się grzeczniej odpowiadać na udzielone podpowiedzi.

Słusznie prawisz ;)

Poza tym – TRZYMAJMY SIE TEMATU
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez marcinmx » 4 kwi 2006, 13:18

ok doskonale rozumiem i dziekuje choc nie mialem zlych zamiarow

czyli myslisz ze to sa zarowki czy raczej wadliwy przekaznik
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2006, 10:38
Posty: 13
Skąd: siemianowice
Auto: mazda mx 3 1,6 91r

Postprzez iiyama » 4 kwi 2006, 14:13

abs
u mnie też dzieje sie dziwna rzecz, pół roku temu było OK, nagle kontrolka abs sie zaświeciła i sytem nie działa – tak było ze 3 miesiące , nawet z tym pojechałem do ASO w Lublinie na Wertera – powiedzielli że jednostka hydrauliczna do wymiany, no ale..

po tygodniu od diagnozy w ASO, zgasła kontrolka i sie ABS uzbroił i tak przez misiecąc chodziła bez zarzutu ale aż do wczoraj..?..

zastanawia mnie to teraz kiedy znowu zgaśnie, poczekam w końcu mam czas.

na kompie wyskoczył błąd przekażnika, ale po sprawdzeniu go wynika że jest OK sprawny.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez Gustav » 4 kwi 2006, 14:23

marcinmx napisał(a):ok doskonale rozumiem i dziekuje choc nie mialem zlych zamiarow

czyli myslisz ze to sa zarowki czy raczej wadliwy przekaznik


Samo myślenie nic nie da – trzeba po prostu sprawdzić. W moim przypadku były to zaśniedziałe styki w kierunkowskazach. Po przeczyszczeniu problem minął. A już chciałem nowe żarówki kupować <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez cia » 6 kwi 2006, 08:43

A mi ABS wlacza sie przy delikatnym hamowaniu ze 140-160 km/h do 50km/h, najczesciej z rana pomimo, ze droga sucha i prosta. Czy to ze tarcze sa nie rogrzane moze miec wplyw na dzialanie ABS'u?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 10:06
Posty: 41
Skąd: Gdynia
Auto: MX-3 1.6 '93 SOHC

Postprzez Jaksa » 6 kwi 2006, 20:18

marcinmx napisał(a):wlacz mi sie ;abs; czy moze to byc wina amortyzatorow
Sprawdz czy koronki na przegubach dobrze sa osadzone – nie wymieniałes ostatnio przegubu w ktorymś kole?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323