Blokujące się hamulce i rozwiązany już problem nie palącego auta

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez TaxiDriver » 2 sty 2008, 18:41

Dzisiaj wyjechałem autem z domu i po przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem jak auto zaczyna jakoś mułowacie iść jakby pod dużą górke zatrzymałem się i wtedy poczułem że pedał hamulca jest całkowicie twardy a hamulce prawie całkiem zablokowane ale po około dwóch godzinach znowu odpalam auto i dojechałem do domu jednakże opór wciąż był ale już zdecydowanie mniejszy, wjechałem do garażu zrzuciłem lewe przednie koło i odkręciłem i zakręciłem odpowietrznik wylało się trochę płynu ale koło zaczęło płynnie obracać pozostałe również prawie tak jak powinny. Pojeździłem trochę w pobliżu domu i po chwili sytuacja się powtórzyła. Dodam że jakiś miesiąc temu robiłem remont hamulców wymiana wszystkich klocków czyszczenie i smarowanie wszystkich zacisków oraz przetaczanie tarcz, wszystko się już dotarło i hamowało idealnie aż do dzisiaj. Dodam jeszcze że z tyłu nie mam bębnów tylko tarcze więc chyba był przeszczep z 1.8 bo z tego co wiem to w 1.6 były bębny z tyłu. No i jeszcze jedno ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym wszystkim ale jednak. Dzisiaj wymieniłem przepływomierz, filtr powietrza, świece, kable, wyczyściłem kopułkę i palec oraz uzupełniłem poziom płynu chłodniczego ale wydaje mi się że żadna z tych rzeczy nie ma nic wspólnego z hamulcami tyle tylko że cała sprawa stała się na jeździe próbnej, byłem po prostu ciekaw jak auto będzie jeździć po wymianie tego wszystkiego.
Ostatnio edytowano 9 sty 2008, 20:38 przez TaxiDriver, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Widelec » 2 sty 2008, 19:15

a płyn hamulcowy kiedy ostatnio wymieniałeś / odpowietrzałeś (prawidłowo) układ?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez TaxiDriver » 2 sty 2008, 19:56

płynu nie wymieniałem i nie wiem kiedy był ostatnio wymieniony ale przypuszczam że to nie to ponieważ pewnie masz na myśli to że płyn ma duże właściwości higroskopijne(wchłania wodę) ale jeżeli taki przypadek miał by tu miejsce dochodziło by do przegrzewania się płynu a nawet gotowania przy intensywnym używaniu hamulców a w momencie zagotowania płynu występuje brak hamulców a nie ich ścisk. Układ odpowietrzyłem poprawnie to znaczy nie występowało zjawisko rośnięcia pedału po kilkukrotnym jego naciśnięciu a poza tym hamulce były całkowicie sprawne i brały równo nie było żadnego ściągania przy hamowaniu a jak zahamowałem tak że mi zablokowało koła to ślady na drodze zaczynały się idealnie w tym samym miejscu, czyli koła zaczynały równo hamować
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez yama » 2 sty 2008, 20:37

ja bym szukal w pompie/serwo -zobacz czy nie podciaglo ci jakiegos syfu jak miales remont lub cos sie nie rozlaczylo
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 571 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Maciek 251 » 2 sty 2008, 21:22

A masz ABS, bo jak tak to może pompa ABS-u głupieje i robi niepotrzebnie ciśnienie w układzie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez TaxiDriver » 2 sty 2008, 22:58

Nie mam ABSu, bede musiał szukać w pompie
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Sokool » 3 sty 2008, 09:23

Popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez TaxiDriver » 3 sty 2008, 16:46

No więc sprawa wygląda tak cały dzień dzisiaj walczyłem z pompą hamulcową została wyjęta rozebrana na części pierwsze dokładnie wyczyszczona przedmuchana sprężonym powietrzem zamontowana z powrotem i zalana świeżym płynem. Ale do wymontowywania pompy wyjąłem akumulator ale przed odpowietrzaniem całego układu założyłem go z powrotem po odpowietrzeniu chciałem odpalić auto żeby się nim przejechać ale auto zapaliło tylko na moment (ok. 1 s.) i zgasło i potem mi się już nie udało odpalić. Sprawdzałem iskrę i to chyba tu jest problem bo jej nie ma, ale dlaczego nie zalałem niczego płynem ani nie odłączałem żadnych przewodów (jedynie ten przy pompce od poziomu płynu) Proszę o pomoc!!!!
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez TaxiDriver » 4 sty 2008, 12:23

Iskry ciągle nie mam ale sprawdziłem cewkę odłączyłem wtyczkę na kablu WN który idzie do kopułki podłączyłem świece a na bolce(piny) podłączyłem do jednego na stałe minus (minus również był podłączony do obudowy (masy) świecy) a plus zacząłem przykładać i ściągać na drugi pin spowodowało to przeskok iskry na świecy co prawda iskra była bardzo słaba ale myślę że było to spowodowane że zmiany(przykładanie i ściąganie przewodu plusowego z pina) w cewce zachodziły zbyt wolno. Druga rzecz to że chciałem sprawdzić czy napięcie przychodzące na cewke jest stałe czy zmienne w tym celu podłączyłem miernik do wtyczki przychodzącej w momencie kręcenia rozrusznikiem ale napięcie było stałe na mierniku ale nie jestem pewien czy to nie jest winna miernika który może mieć za dużą bezwładność i nie był w stanie wychwycić tak szybko zachodzących zmian. Trzecia rzecz którą próbowałem zrobić była diagnostyka ECU ale chyba mi się nie udało ponieważ dioda nie błysła ani razu zrobiłem to zgodnie z opisem na stronie klubowej to znaczy zwarłem styki TEN i GND co spowodowało zgaśnięcie kontrolki Chek Engine na desce rozdzielczej a potem jeden z wtyków diody razem z rezystorem włożyłem do B+ a żeby sprawdzić polaryzacje najpierw do GND dioda zaświeciła więc potem do FEN ale nic się nie stało nie mrugała ani dioda ani kontrolka na desce. Jak można inaczej sprawdzić aparat oprócz zamieniania z innym autem bo nie mam z kim Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Briareos » 4 sty 2008, 13:02

Podłączanie cewki, która normalnie pracuje z elektronicznym kluczem, bezpośrednio pod aku to taki średni pomysł. Prądy rzędu 15A szybko rozwalą pierwotne... ale powiedzmy że kilka sekund powinno wytrzymać.
Masz jak rozumiem zewnętrzną cewkę, więc skombinuj takową z poldka (tą wersję co przypomina puszkę do piwa z lejkiem). Taką 0,8 oma – ale do testów to nawet 1,5 oma z niektórych 126p się nada (tych z rozdzielaczem i drutem oporowym). Ma być jednobiegunowa, tzn. tylko jedno wyjście na kabel WN (jak będzie mieć tylko jeden konektor to masa jest na obudowie, zrób opaskę).
Podłącz to zamiast swojej cewki i zobacz jak wygląda iskra, jak jest dużo lepiej (i auto pali) to przeszczep tą cewkę zamiast starej. Jak jest tak samo źle to szykuj się na naprawę albo zakup modułu a aparacie zapłonowym. Napisz do Tadziola w tej sprawie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez TaxiDriver » 9 sty 2008, 20:36

Mazda pali okazało się że miałem uszkodzony aparat zapłonowy musiałem go wymienić ale oprócz tego wspaniałomyślnie spaliłem sobie cewkę zapłonową zostawiłem przekręconą stacyjkę i poszedłem do na górę do domu po jakieś chwili poczułem dziwny zapach unoszący się w domu wydobywający się z piwnicy. Gdy zszedłem na dół cewka się już topiła a dymu było przy tym naprawdę dużo, no więc cewka też do wymiany. Zanim zaczniecie mnie besztać to wiem dlaczego cewka się spaliła, a to że nie przekręciłem kluczyka wynikało z mojej sklerozy, a nie niewiedzy. Ale wracając do tematu co może być powodem tego że hamulce się blokują dzieje się tak samo jak wcześniej po przejechaniu krótkiego odcinka ok. 1-2 km (samochód zdąży się zagrzać) pedał zaczyna puchnąć a koła zaczynają się blokować (wszystkie). Wymieniłem płyn hamulcowy, rozebrałem pompę hamulcową dokładnie wyczyściłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem każdą dziurę i zakamarek poskładałem i dokładnie odpowietrzyłem. Sprawdzałem również ręczny czy odbija za każdym razem i do końca, ale jest ok. Naprawdę nie wiem co to może być ???? Czy jest to możliwe że wina leży gdzieś w serwie???? Bo ktoś mi powiedział że nie bo serwo podobno tylko działa albo nie. ale czy to prawda ???? Jak można to sprawdzić???
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez TaxiDriver » 11 sty 2008, 01:31

O to co teraz napisze jest bardzo ciekawe. Hamulce naprawiły się samoczynnie nie wiem dlaczego, dokładniej sytuacja wygląda tak, ktoś mi doradził żeby w zbiorniczku nie było zbyt dużo płynu, najlepiej pomiędzy min a max w połowie więc wziąłem strzykawkę i odessałem trochę płynu przejechałem się autem ale heble znowu się blokneły dojechałem jednak do domu auto już ledwo jechało a z hebli już lekko śmierdziało (troszkę się przypiekły) zostawiłem auto w garażu na noc. Rano nic nie trzyma auto się swobodnie toczy nie wiem po co ale rano zdjąłem przewód od podciśnienia z serwa ale po chwili założyłem go z powrotem przejechałem się autkiem i nic hamulce się nie blokują a hamują bardzo dobrze nie ściąga ani nic a wydajność hamowania jest naprawdę duża nie wiem co się działo mojemu autku ale mu przeszło mam nadzieje tylko że na zawsze. :D
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Briareos » 11 sty 2008, 15:12

Ja mam płyn hamulcowy pod sam korek i wszystko gra. A jak odciągniesz więcej jak 1/3 to się zaczną problemy ze sprzęgłem.
Blokują ci się wszystkie łapy, czy któreś konkretnie? No i zmieniłeś w końcu ten płyn?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez TaxiDriver » 12 sty 2008, 09:02

tak zmieniłem płyn a blokowały mi się wszystkie
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Pawlo75 » 27 lip 2010, 23:39

Tak czytam o tych palących cewkach przy przekręconej stacyjce i zastanawiam się jak to wygląda w przypadku osuszania klimy, kiedy to gość kazał mi zostawić samochód z włączonym zapłonem :|
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez gt_1 » 7 mar 2012, 23:59

Panowie mam ten sam problem w Mazdzie 6! Blokują się oba przednie hamulce a po jakimś czasie wszystko mija.. Co to może być?? Trzech mechaników się poddało, nadzieja w Was. W niedzielę wracam samochodem do UK i lepiej by było gdyby był sprawny :|
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 13:28
Posty: 25
Skąd: Glasgow, UK
Auto: Mazda 6 TS 2.0 Pb [141] '05 Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323