FOTORELACJA – Wymiana sprzęgła w Mx-3 1.8 V6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bacon » 26 mar 2010, 23:42

Pewnie już o tym było (jak tak to sorry za zaśmiecenie) ale miałbym kilka pytań odnośnie sprzęgła w Mx-3.

1. Czy takie sprzęgło z allegro będzie dobre do mojej mazdy ?? Link tutaj, czy lepiej zamówić w carspeedzie, bądź w innym sklepie motoryzacyjnym ?? (U mnie krzyczeli 700 zł za sprzęgło LuK).

2. Gdzie w okolicach trójmiasta znajdę dobrego mechanika który zna temat i wymieni mi to sprzęgło ??

3. Myślę że Aisin będzie dobre czy polecacie coś innego ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez fazzi » 29 mar 2010, 08:42

Cześć, Teoretycznie zestaw b. dobry. Trochę tylko podejrzanie tanio. Jednak jeśli dają gwarancję to chyba można zaryzykować. Sprawdź tylko gdzieś wymiary czy na pewno ten zestaw jest właściwy.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Grafit » 29 mar 2010, 09:26

Hmm... serio coś tanio. Jeśli zestaw jest dobry to sam się nim zainteresuję :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez qazxsw1 » 29 mar 2010, 13:59

Powiem wam, że kupiłem w tej firmie mocowania amorków i średnio pasowały, trzeba było je lekko rozwiercić, więc uważajcie lepiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Bacon » 29 mar 2010, 16:39

Dzwoniłem do nich i było za dużo niewiadomych więc wybrałem CarSpeed i wzmocnione sprzęgło Exedy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez moskal » 1 kwi 2010, 00:56

kolego ja miesiąc temu wymieniałem sprzęgło. Zakupiłem sprzęgło niparts za 560 zł. Jestem z wejherowa więc okolice trójmiasta i składał mi to znajomy w domowym garażu. I jestem naprawde bardzo zadowolony. Wymiana sprzęgła w tym samochodzie z tym silnikiem to podobno tragedia. Wymiana sprzęgła 400zł + olej do skrzyni+ zimering. wszystko wyszło mi ok 1300zł. Pytałem się w byłym serwisie mazdy o wymiane to powiedzieli mi że ciężka sprawda i zaśpiewał mi za wymiane 800zł tak dla porównania podaje:). Dużo mechaników niechciało się za to wogóle brać.
Bo widzi Pan Panie władzo....ja po prostu lubię zapi*****ać
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 00:13
Posty: 20
Skąd: Wejherowo
Auto: Mx-3 1.8 v6

Postprzez kubik » 18 kwi 2010, 17:46

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu wiec napisze tu. Kończy mi sie sprzęgło w mx- 3 1,6 16v sohc i mam pytanie, jakie sprzęgło polecacie lub gdzie we wloclawku mozna by jakies dobre sprzęgło kupić? Z góry dzieki
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Bacon » 18 kwi 2010, 21:09

Aisin lub exedy. Mówią że exedy lepsze, ja mam takie i jestem bardzo zadowolony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez kubik » 18 kwi 2010, 22:26

Chce te aisin z allegro ze względu na cenę okolo 400 zl. Mam takie objawy, ze przy włączaniu ostro z 1 na 2 bieg dopiero po czasie mi łapie, bo sie śliska. To komplet aisin powinien byc ok?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Bacon » 19 kwi 2010, 16:43

Jeżeli jeżdzisz normalnie to tak, jeżeli jubisz ostrzejszą jazde to wybiesz exedy bo jest niby wzmaciane. Jak będziesz wymieniał sprzęgło to kup odrazu lożysko podpory wałka sprzęgłowego(20-30 zł) koszt nie duży a warto. Jak będzie ci to robił mechanik to niech spojrzy jak wygładą koło zamachowe czy nie jest krzywe czy nie trzeba przetoczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez janiszzz_mx3 » 21 wrz 2011, 18:41

Odświerzam.
Pytanie do forumowych mechaników – do ogarnięcia temat na kanale? Dodam że mam turbo dołożone i raczej ciasnawo jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Bacon » 21 wrz 2011, 20:06

A co ma turbo do sprzęgła ?? Sprzeglo wymieniasz od dołu z kanału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez janiszzz_mx3 » 26 wrz 2011, 18:47

No troszke przeszkadzało w wymianie ale ogólnie nie było tragedii :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez D4NI3L » 30 wrz 2011, 09:57

janiszzz_mx3
możesz zrobić fotorelacje z zabiegu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez janiszzz_mx3 » 30 wrz 2011, 19:10

A co tu fotkować? Wyjmujesz puche filtra pow., aku, zdejmujesz sanki, wypinasz sworznie zeby półosie wysunąć, pare srubek dookoła skrzyni, wybierak, podwieszasz silnik i skrzynia na dół :D U mnie jeszcze wszystko pomodzone to jak to wygląda? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez janiszzz_mx3 » 25 paź 2011, 21:11

W weekend poskładałem to do kupy i na prawdę nie wiem co za mechanicy twierdzili że wymiana sprzęgła w tym aucie z v6 to tragedia. No jedno z najłatwiejszych robótek tego typu. Skrzynie wsadziłem sam na kanale. I żeby nie było, waże ok 80kg a tyle w życiu nie wycisnę :) Jak ktoś się boi to nie ma czego, no oprócz zardzewiałych śróbek.
Tips&tricks:

Obrazek
Lewarujemy skrzynię w takiej pozycji i tak wpychamy żeby wskoczył wałek sprzegłowy w tarczę.
Żabę dajemy na bok a skrzynie powinna się trzymać(ale ostrożnie z tym). Przekręcamy całość 90stopni i wpychamy na tulejki.

Obrazek
Zanim wsadzimy czujnik prędkości, wlejmy tędy olej :) Uwaga: obie półosie muszą być już na miejscu a korek spustowy oleju zakręcony.

Obrazek
Ta śrubka jest pod osłoną jakby co. Ile ja się głowiłem jak rozpiąć wybierak :) Ważna sprawa – nie zapniemy tego oraz drugiego drążka wybieraka jeśli nie założymy sanek bo silnik bez nich jest gibnięty do tyłu.

Obrazek
Tu można stracić trochę nerwów przy odkręcaniu. Jedna śrubka jest przysłonięta i trzeba oczkowym dojść.

Obrazek
Uszczelniacz wymieniamy !

Reszta to kręcenie rozrusznika, łap itp. Pikuś. 4h na wjazd i wyjazd to całkiem realny czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez D4NI3L » 26 paź 2011, 12:32

Stwierdziłem że komuś się napewno przyda i dodałem do fotorelacji :)

Dobra robota janiszzz_mx3 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323