Zabieczony tłoczek w tylnym zacisku – Co robić?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mlody1921 » 28 wrz 2005, 18:48

Panowie pomocy – trzyma mi tloczek w tylnym zacisku i to ku... mocno. Co tak tu zrobić prowadnice przesmarowane a tloczek trzyma ?? Po woli tracę narwy do tej bryki.

______________________________________________
MX-3 EC B6 1,6i 1.598ccm 16v DOHC 107KM 134Nm 1997r.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Mav » 28 wrz 2005, 20:24

Opisz dokładniej, co to znaczy "trzyma"? Nie obraca się? Czy nie wysuwa?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Melon » 28 wrz 2005, 20:39

@mlody1921 nie panikuj, użyj WD-40 i trochę przeczyść a na pewno zacznie chodzić – pewnie się zapiekł :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2004, 14:29
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Stalówka

Postprzez GofNet » 28 wrz 2005, 20:45

Tylko uważaj z tym WD-40, bo pracujesz na hamulcach <glupek2>. Lepiej oczyścić to i przesmarować czymść trwalszym, niż w/w, co nie spłynie. Poczytaj na FORUM, bo było o tym baaardzo dużo już napisane. Skorzystaj z opcji szukaj.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mav » 28 wrz 2005, 20:46

Najlepiej to by bylo go wyciagnac na zewnatrz i spokojnie oczyscic caly. Mozesz wymontowac zacisk podjechac do jakiegos mechanika co ma pistolet pneumatyczny (ewentualnie na stacje benzynowa tylko musi byc taka inna koncowka przy kompresorze (okragly stozkowy)) i poprosic zeby Ci wyciagnal tloczek sprezonym powietrzem. Ewentualnie sproboj na samochodzie wyjac z zacisku klocki i naciskajac pedal hamulca zmusic go do wyjscia – UWAGA !!! Jest to ekstremalnie niebezpieczna sprawa – taki tloczek pod cisnieniem ma ogromna predkosc i moze komus zrobic krzywde i to bardzo powazna. Mechanik to sobie poradzi natomiast jesli zamierzasz zrobic to sam to najlepiej za pomkoca hamulca wysun tloczek tak zebys mogl zlapac go reka badz kombinerkami i dalej juz recznie. Po wyjeciu wszystko wyczyscic, tloczek oszlifowac tak zeby sie tak ladnie blyszczal i ewentualnie wymienic oring uszczelniajacy (znajduje sie wewnatrz zacisku) i oslone przeciwkurzowa na tloczku.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez mlody1921 » 28 wrz 2005, 21:33

bo tak mistrzu hebla Mav od zewnatrz klocem ma 2 milimetry a od srodka nowka co jest grane moze te prowadnice przeczyscic pozadnie i zakrecic wszystko ???? atloczek moze jest git
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323