problem z lewym kołem :/ co robić ??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez andrzej_32 » 5 paź 2008, 22:10

Witam wszystkich. Od dłuższego czasu mam problem z przednim lewym kołem. Madzie kupiłem rok i wszystko było OK, dopóki nie zauważyłem luzu w wspomnianym kole. Okazało się że piasta było wycięta i łożysko miało popękane wianki. Wymieniłem łożysko, piasta została napawana i przetoczona w profesjonalnym warsztacie. Złożyłem i wszystko było dobrze :) przejechałem 5 tys km i znowu było to samo :? i znowu piasta była napawana łożysko nowe, wszystko wciśnięte na prasie. Przejechałem 2 tys km, w czasie jazdy słychać głośny huk, pewnie szlak trafił łożysko :/ dlaczego tak szybko ?? co to może być ?? wymieniłem przegub ale nic nie pomogło. Huk w aucie nasila się wraz z wzrostem prędkość, jednak jadać po łuku obojętnie czy w prawo czy lewo dźwięk odrobinę cichnie. Jeżdżąc po parkingi z niewielką prędkością przy ostrych skrętach słychać piszczenie. Na wewnętrznej stronie tarczy hamulcowej zauważyłem rowki, a właściwie rysy. klocki hamulcowe są nie równo zużyte, na końcach klocka jest różnica wysokości o jakieś 1.5 mm. Te blachy co są między tłoczkiem a klockiem też przestały istnieć, a obie prowadnice po których ślizga się cały zacisk bardzo ciężko poruszyć, prawdopodobnie zatarte ;/
proszę o jakie kolwiek rady co z tym zrobić, bardzo lubię ten samochód ale zaczyna mnie już denerwować. Jestem studentem i nie mam zbyt dużo pieniędzy aby wymieniać całe zamieszczenie tego koła. Nie ukrywam że chce to zrobić jak najtańszym kosztem, jednak to będzie trudne ;/ z góry dzięki za wszelką pomoc.
Ostatnio edytowano 5 paź 2008, 22:50 przez andrzej_32, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 paź 2008, 21:54
Posty: 4

Postprzez waldii » 5 paź 2008, 22:19

andrzej_32 zacznij od regeneracji zaciskow.Rozebrac,przeczyscic,nasmarowac i zlozyc.
waldii
 

Postprzez EndrYou » 6 paź 2008, 13:32

Pierwsze to podnieś auto i zobazcz czy niema znowu luzu na tym kole potezm zdejmij zacisk i zobacz jak to sie obraca ,jeśli zbyt ciężko albo z zacieńciami (lub jest luz) to wiadomo trzeci raz ci sie sypie to samo,czyli ten "profesjonalny" warsztat świadczy bardzo nieprofesjonalne usługi z resztą regeneracja piasty ? to naprawde ciężki temat (przerabialiśmy to pare lat tem z dacią kumpla i było podobnie) takie żeczy sie wymienia i już.
Podjeż na jakiś szrot z japońcami , kup całą zwrotnice i po problemie.Jakbyś chciał to ja tez mam zwrotnice do sprzedania za 120zł, zakładac i jechać :d
Kupie lewą dokładke pod zderzak do mx3 1.8 -może byc pęknięta

Sprzedam części mechaniczne ,zawieszenie i elementy nadwozia ciete z mx3 1.8 tanio
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 12:40
Posty: 35
Skąd: Szczekociny
Auto: mx-3 1,8 x2 :)

Postprzez andrzej_32 » 6 paź 2008, 16:59

no i lipa :/ koło ma luzy góra dól. na boki jest chyba dobrze bo jak szarpie to porusza się kierownica. Jak taki zacisk się regeneruje ?? są jakieś zestawy naprawcze ?? czy tylko wyjąc nasmarować i włożyć ??
Początkujący
 
Od: 5 paź 2008, 21:54
Posty: 4

Postprzez slawek323 » 6 paź 2008, 17:13

kolego może chcesz kupić całą piaste z łozyskiem i zwrotnicą mam takie cos od mazdy 323F 1993 rok mx ma to samo sworzeń 18mm ten wiekszy różnice były tylko we sworzniach byś musiał zmierzyc oddam bardzo tanio bo i tak lezy
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez andrzej_32 » 6 paź 2008, 17:43

jak to jest z tymi zwrotnicami ?? pasują o 323 albo 323f z 93 roku ?? czy się czymś różnią ??
Początkujący
 
Od: 5 paź 2008, 21:54
Posty: 4

Postprzez slawek323 » 6 paź 2008, 22:41

ja wiem ze będą pasowac od 323 f ,zwykłe 323 mają sworzeń 16mm a 313f i mx 18 mm dlatego bys musiał zmierzyć dla pewności
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez andrzej_32 » 9 paź 2008, 21:31

niech ktoś mi wytłumaczy jakim cudem oryginalna zwrotnica od Mx3 z silnikiem 1.6 nie pasuje do Mx3 z silnikiem 1.6 w dodatku z tego samego rocznika ?? to po prostu nie możliwe ;/ na szczęście miałem w garażu wiertło 18mm i udało się to rozwiercić i wszystko pasuje aż miło :D i madzia już sobie śmiga :))
Początkujący
 
Od: 5 paź 2008, 21:54
Posty: 4

Postprzez SponeR » 2 gru 2010, 19:58

może przerabiane coś było
albo zwrotnica była przed i po liftowa <co?>
podaj rok auta
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Siwus » 2 gru 2010, 20:12

<lol> Sponer popatrz na daty postów :D
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez SponeR » 2 gru 2010, 20:44

OMG :| <rotfl> <diabełek>
sry nie na darmo mam -3 dioptrii xD
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Ania_TM » 2 gru 2010, 21:31

SponeR napisał(a):OMG :| <rotfl> <diabełek>
sry nie na darmo mam -3 dioptrii xD


Ja za to widzę wszystko dokładnie... <rotfl> Proszę nie OT
Ania_TM
 

Postprzez loockas » 2 gru 2010, 23:01

andrzej_32 napisał(a):niech ktoś mi wytłumaczy jakim cudem oryginalna zwrotnica od Mx3 z silnikiem 1.6 nie pasuje do Mx3 z silnikiem 1.6 w dodatku z tego samego rocznika


Też pobawię się w archeologa. Już tłumacze. Moga się różnić, ponieważ wersje m.in bez ABS miały inne otwory. U mnie właśnie sworzeń był ze średnicą 16mm.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323