Jakie amortyzatory? (MX-3 EC)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mmx01 » 12 sty 2004, 01:31

Ok dowiem sie na rydygiera, puki co dowiadywalem sie w obu sklepach internetowych podanych w postach i w japan cars wszedzie w okolocach 500-550 stad tez myslalem ze cena nie jest zawyzona, oczywiscie z checia kupie taniej :)
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez marek » 12 sty 2004, 01:36

Ja kupiłem amorki Kayaba na tył za 350 PLN sztuka (bez żadnej promocji) w ASO!!
I muszę powiedzieć że są świetne, z przodu jak będę wymieniał to też tylko Kayaby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Kruk11 » 12 sty 2004, 11:14

Morder napisał(a):
mmx01 napisał(a): tym bardziej ze do tego musze kupic jedna sprezyne i tulejki.


Tylko jedną ? też bym nie polecał wymieniać jednej sprężyny.
Sprężyna do V6 – ponad 600 zł w ASO, zamienniki nie są produkowane.


Jakoś nie chce mi sięw to wierzyć, w kilku sieciowych sklepach tuningowych widziałem H&R i coś tam jeszcze do mietka 190 w cenie poniżej 800 zyli za komplet wersji "light" (znaczy nie za wiele obniżały).

I co że niby do miazgi V6 nie ma??

Co do amorów, czy są kajaby nie gazowe? może stąd różnica w cenie, Wy mówicie o zwykłych poniżej 400 a kolega 550 za gazory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez Morder » 12 sty 2004, 11:42

Kruk11 napisał(a):Jakoś nie chce mi sięw to wierzyć, w kilku sieciowych sklepach tuningowych widziałem H&R i coś tam jeszcze do mietka 190 w cenie poniżej 800 zyli za komplet wersji "light" (znaczy nie za wiele obniżały).

I co że niby do miazgi V6 nie ma?


Kruk, mówię o seryjnych sprężynach. Jak pewnie wiesz, nieseryjne sprężyny powinno się montować razem z amortyzatorami do tego przeznaczonymi. Nie chodzi tu głównie o stopień obniżenia ale w szczególności o charakterystykę pracy tych sprężyn.

Kruk11 napisał(a):Co do amorów, czy są kajaby nie gazowe? może stąd różnica w cenie, Wy mówicie o zwykłych poniżej 400 a kolega 550 za gazory.


Kolega podał numery katalogowe, czyli do mx-3.... nie ma nie gazowych do MAZDY MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez Kruk11 » 12 sty 2004, 14:37

No dobra ale zaczęło się od tego, że musi wymienić amory. Zatem jeśli za amora każą mu płacić 550 i do tego musi wymienić sprężynę za 600 to może kupić komplet sprężyn za 800 i amory np Koni'ki dopasowane do tych sprężyn za też około 500/szt. i będzie miał sportowe zawieszenie za cenę naprawy.

IMHO nie opłaca się naprawiać jak można za podobną cenę wymienić. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez Morder » 12 sty 2004, 14:50

Kruk11 napisał(a):No dobra ale zaczęło się od tego, że musi wymienić amory. Zatem jeśli za amora każą mu płacić 550

tylko rozchodzi się cały czas o to, że w ASO mają je po 360 czy tam 380.

Kruk11 napisał(a): i amory np Koni'ki dopasowane do tych sprężyn za też około 500/szt. i będzie miał sportowe zawieszenie za cenę naprawy.


Amorki te nie są wcale sportowe, już obczaiłem temat. Nie mają tez wcale regulacji twardości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez XsiX » 12 sty 2004, 15:47

Morder napisał(a):Amorki te nie są wcale sportowe, już obczaiłem temat. Nie mają tez wcale regulacji twardości.


A może to amorki sportowe-utwardzone bez regulacji twardości ? hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez mmx01 » 13 sty 2004, 01:46

Sportowe czy nie sportowe mnie sie rozchodzi by nie bujalo mnie jak w greckiej galerze :) Co do tematu sprezyny to pekla ona tuz przy kielichu amortyzatora, ulamal sie na tyle maly kawalek ze na "oko" nie widac by sprezynie cos bylo oraz nie widac roznicy w przeswicie miedzy lewa a prawa strona. Zobaczylem to przy sciaganiu kola w trakcie wymiany klockow ze konczy sie ona nie ladnym zwojem a obszarpanym kikutem. Zdaje sobie jednak sprawe ze zmienilo to charakterystyke jej pracy totez chce ja wymienic, kilku ludkow powiedzialo zeby to ladnie spilowac i druga sprezyne przyciac na miare tak jak to sie amatorsko obniza auta, ale jakos nie przemawia do mnie ciecie sprezyn.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez Kruk11 » 13 sty 2004, 10:11

Cienkim diaxem elegancko sobie utniesz te kilka cm, a potem inną tarczką tak zaokrąglisz końcówkę, że będzie jak z fabryki, luzio. Ważne żeby amor do tego nie był za długi.

Najlepiej wyjmij obie sprężyny zaokrąglij sobie ułamaną końcówkę postaw sprężyny obok siebie i przytnij tą dobrą. Do lata przejeździsz, więc zbieraj kabonę na jakieś H&R i potem wymień wszystko.

Morda, jeśli sprzedają Koni'ki do progresywnych krótszych sprężyn w "zestawach tuningowych" znaczy, że to wystarcza. Nie każdy jeździ w zawodach, więc nie każdy ze "sportowym" zawiasem musi mieć bilsteiny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez Morder » 13 sty 2004, 10:16

Kruk tylko kto ci sprzeda w Polsce te KONI ? bo mi jakoś nikt nie chciał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez mmx01 » 13 sty 2004, 18:08

Fakt na rydygiera maja te same amorki KYB po 390zl :) sprezyny maja po 500, wiec amorki biore a na tych sprezynach moze przeczekam zime i rzeczywiscie wtedy kupie nowe. Czytalem tez cos o sprezynach enzo uzywal ktos tego ?
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2004, 13:53
Posty: 36
Auto: Mazda MX-3 '91 V6

Postprzez frost » 5 kwi 2004, 12:45

Chce kupic amortyzatory z http://moto.sklep.pl/autocentrum
do mx 3.
MAZDA MX-3 91-93, 323 PROTEGE (USA) 89-94 PRAWY TYŁ AMORTYZATOR GAZOWY
kod: A234039
promocja
329,64 zł

MAZDA MX-3 91-93, 323 PROTEGE (USA) 89-94 LEWY TYŁ AMORTYZATOR GAZOWY
kod: A234040
promocja
333,66 zł
...

Problem w tym, ze rocznik mojej mazdy to 94. Nie wiem teraz czy mam sie obawiac jakichs niespodzianek????
Orientuje sie ktos czy byly jakeis roznice w konstrukcji zawieszenia
mx-3 po 91r???
--
Frost........[Mx-3 1.8V6]
Początkujący
 
Od: 1 mar 2004, 20:54
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda Mx-3 1.8V6

Postprzez Morder » 5 kwi 2004, 12:57

Kupuj w ASO. KYB albo Tokico.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez frost » 5 kwi 2004, 19:21

Witam ponownie!
Czy wie ktos moze czym sie rozni amortyzator przeznaczony do mx-3 z ABSem lub bez... Facet w sklepie mi powiedzial, ze prawdopodobnie jakims uchwytem do trzymania linki ABS.. Ale z jego ust padlo "prawdopodobnie" wiec..
I kolejne pytanie się nasuwa.. z przodu wiadomo, jest czytnik ABS wiec i linka gdzies obok amortyzatora musi przejsc...
a jak sie ma sprawa z tylu, przeciez tam nie ma zadnego czytnika ABSu .. wiec czym sie rozni taki amortyzator???
--
Frost........[Mx-3 1.8V6]
Początkujący
 
Od: 1 mar 2004, 20:54
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda Mx-3 1.8V6

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2004, 19:26

Przy ABS ie zawsze są cztery czujniki ( przód i tył ) a wspomniany amortyzator rozni sie mocowaniem przewodu do ABS-u
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez frost » 5 kwi 2004, 19:55

A czy stanowi to jakis wielki problem jesli zakupie amortyzatory bez mocowania przewodu ABSu???
Mozna to jakos obejsc?? Czyms pożądnym spiąć ( nie wiem jak to mocowanko wygląda wiec tak sobie strzelam)
--
Frost........[Mx-3 1.8V6]
Początkujący
 
Od: 1 mar 2004, 20:54
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda Mx-3 1.8V6

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2004, 20:04

Pewnie że można spiąć( np. opaską samozaciskową to tylko cienki przewodzik )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez frost » 5 kwi 2004, 20:26

Czyli generalnie nie ma problemu (bardzo mnie to cieszy:)) )
Wielkie dzieki za pomoc!
--
Frost........[Mx-3 1.8V6]
Początkujący
 
Od: 1 mar 2004, 20:54
Posty: 7
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda Mx-3 1.8V6

Postprzez Paweł » 5 kwi 2004, 20:37

Nie chce nic mieszac, ale najpierw lepiej sprawdz jaka jest dokladnie roznica pomiedzy tymi amortyzatorami, bo w przypadku Corolli E11 amortyzator do samochodu z ABSem ma zaczepy pod sporych rozmiarow plastikowy element, ktory moim zdaniem niezbyt zgrabnie byloby przypinac opaska zaciskowa.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 5 kwi 2004, 20:48

W toyocie tak a mowa o mazdzie – spoko
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323