cieżko wchodzi 2 bieg . co to moze byc?
Strona 1 z 1
mam problem gdy auto jest zimne to bardzo cieżko wchodzi 2 bieg , reszta bez problemu , gdy rozgrzeje silnik jest troche lepiej ale nie wchodzi jak inne biegi co to moze byc ?
- Od: 7 paź 2009, 18:41
- Posty: 9
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MX-3
Moja mama miala podobny problem w UNO. Podobno byly zapieczone jakies czastki ze sprzegla. Robocizna 50zl. ALe teraz chodza jak po masle ;p
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
kosteq7 napisał(a):U mnie jest to samoChyba normalka, pewnie ten typ tak ma
Mam tak samo wszystkie biegi wchodza idealnie a 2 z oporami
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
- Od: 27 paź 2009, 23:18
- Posty: 101
- Skąd: Poznan\Luboń
- Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT
Banalne pytanie
Kiedy sprawdzaliście stan i poziom oleju w skrzyni?
Są potwierdzone problemy z wrzucaniem wstecznego, ale dwójki? Ciekawostka
Jeszcze jedno pytanko – Te problemy to występują "ze zgrzytem" czy nie?
Pozdrawiam
Kiedy sprawdzaliście stan i poziom oleju w skrzyni?
Są potwierdzone problemy z wrzucaniem wstecznego, ale dwójki? Ciekawostka
Jeszcze jedno pytanko – Te problemy to występują "ze zgrzytem" czy nie?
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
u mnie jest zgrzyt ale bardziej w okolicy lewarka choc moge sie mylic
- Od: 7 paź 2009, 18:41
- Posty: 9
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MX-3
Skoro twierdzisz, że to z okolic lewarka to wjedź na kanał i popatrz na lewarek od pupy strony
Jest tam tulejka łącząca wybierak (tak to się chyba nazywa) która pod wpływem syfu z ulicy i bliskości gorącej rury wydechowej lubi się zapiekać. Rozkręcić, dokładnie wyczyścić i ewentualnie nasmarować (osobiście preferuje smar miedziany), ale ponoć można i teflonowym.
Jeśli to nie pomoże to przyjrzał bym się wysprzęglikowi i pływowi hamulcowemu. Wysprzęglik jest na dole pomiędzy silnikiem, a chłodnicą – Trafisz po osobnym przewodzie wychodzącym ze zbiornika na płyn hamulcowy. Jeśli masz jakieś luzy lub przeciek to wymiana wysprzęglika – koszt ok 50 zł
Jak już tu nic nie pomoże to coś ze skrzynią lub synchronizatorem.... Olej – powinien być wymieniany po ok 80k km – większość to olewa i robi błąd. Ja wymieniłem olej i po tym zabiegu mogę wszystkie biegu małym paluszkiem wrzucać
Poziom oleju sprawdza się na trybie po odkręceniu linki szybkościomierza. Przy ewentualnej wymianie polecam Mobil – pełny syntetyk – 75w90. Wchodzi (z tego co pamiętam) 3,3l. Ja wlałem 3l (tylko tyle miałem) i jest cacy
Olej leje się przez dziurę po trybie na którym sprawdza się stan.
Co do synchronizatora – to niech wypowiedzą się lepsi
ja jestem w tym temacie za cienki – jeszcze nie miałem okazji (i mam na dzieję, że nie będę) rozkręcać tego na części pierwsze
To chyba wszystko
Pozdrawiam
Jeśli to nie pomoże to przyjrzał bym się wysprzęglikowi i pływowi hamulcowemu. Wysprzęglik jest na dole pomiędzy silnikiem, a chłodnicą – Trafisz po osobnym przewodzie wychodzącym ze zbiornika na płyn hamulcowy. Jeśli masz jakieś luzy lub przeciek to wymiana wysprzęglika – koszt ok 50 zł
Jak już tu nic nie pomoże to coś ze skrzynią lub synchronizatorem.... Olej – powinien być wymieniany po ok 80k km – większość to olewa i robi błąd. Ja wymieniłem olej i po tym zabiegu mogę wszystkie biegu małym paluszkiem wrzucać
Co do synchronizatora – to niech wypowiedzą się lepsi
To chyba wszystko
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
prosta sprawa... połamane synchronizatory to norma w autach prowokujących do szybkiej jazdy. Dokładnie nie pamiętam jak to jest, ale chyba coś w ten deseń, że każdy bieg ma swój synchronizator, który jest taką niedużą kostką... jak się ją skrzywdzi pare razy to potem może nie zatrybić 
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
a drogie sa tekie synchronizatory ? da sie je wymienic pojedynczo czy cala skrzynie trzeba?
- Od: 7 paź 2009, 18:41
- Posty: 9
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MX-3
Da się wymienić pojedyncze odpowiedzialne za każdy bieg prócz wstecznego.
Koszt części nie wielki ale trzeba rozebrać całą skrzynię i tu właśnie robią się koszty.
Pozdrawiam
Koszt części nie wielki ale trzeba rozebrać całą skrzynię i tu właśnie robią się koszty.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości