cieżko wchodzi 2 bieg . co to moze byc?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skrajny1606 » 13 gru 2009, 20:42

mam problem gdy auto jest zimne to bardzo cieżko wchodzi 2 bieg , reszta bez problemu , gdy rozgrzeje silnik jest troche lepiej ale nie wchodzi jak inne biegi co to moze byc ?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 18:41
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3

Postprzez kosteq7 » 13 gru 2009, 23:31

U mnie jest to samo :> Chyba normalka, pewnie ten typ tak ma :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2009, 22:00
Posty: 59
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323P 98r Z5

Postprzez maris801801 » 13 gru 2009, 23:32

Moja mama miala podobny problem w UNO. Podobno byly zapieczone jakies czastki ze sprzegla. Robocizna 50zl. ALe teraz chodza jak po masle ;p
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez korytarz4 » 13 gru 2009, 23:53

kosteq7 napisał(a):U mnie jest to samo :> Chyba normalka, pewnie ten typ tak ma :P




Mam tak samo wszystkie biegi wchodza idealnie a 2 z oporami
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez markmas » 14 gru 2009, 00:07

Banalne pytanie :)
Kiedy sprawdzaliście stan i poziom oleju w skrzyni?
Są potwierdzone problemy z wrzucaniem wstecznego, ale dwójki? Ciekawostka :)
Jeszcze jedno pytanko – Te problemy to występują "ze zgrzytem" czy nie?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez skrajny1606 » 14 gru 2009, 00:28

u mnie jest zgrzyt ale bardziej w okolicy lewarka choc moge sie mylic
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 18:41
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3

Postprzez markmas » 14 gru 2009, 00:49

Skoro twierdzisz, że to z okolic lewarka to wjedź na kanał i popatrz na lewarek od pupy strony :) Jest tam tulejka łącząca wybierak (tak to się chyba nazywa) która pod wpływem syfu z ulicy i bliskości gorącej rury wydechowej lubi się zapiekać. Rozkręcić, dokładnie wyczyścić i ewentualnie nasmarować (osobiście preferuje smar miedziany), ale ponoć można i teflonowym.
Jeśli to nie pomoże to przyjrzał bym się wysprzęglikowi i pływowi hamulcowemu. Wysprzęglik jest na dole pomiędzy silnikiem, a chłodnicą – Trafisz po osobnym przewodzie wychodzącym ze zbiornika na płyn hamulcowy. Jeśli masz jakieś luzy lub przeciek to wymiana wysprzęglika – koszt ok 50 zł
Jak już tu nic nie pomoże to coś ze skrzynią lub synchronizatorem.... Olej – powinien być wymieniany po ok 80k km – większość to olewa i robi błąd. Ja wymieniłem olej i po tym zabiegu mogę wszystkie biegu małym paluszkiem wrzucać :) Poziom oleju sprawdza się na trybie po odkręceniu linki szybkościomierza. Przy ewentualnej wymianie polecam Mobil – pełny syntetyk – 75w90. Wchodzi (z tego co pamiętam) 3,3l. Ja wlałem 3l (tylko tyle miałem) i jest cacy :) Olej leje się przez dziurę po trybie na którym sprawdza się stan.
Co do synchronizatora – to niech wypowiedzą się lepsi :) ja jestem w tym temacie za cienki – jeszcze nie miałem okazji (i mam na dzieję, że nie będę) rozkręcać tego na części pierwsze :P

To chyba wszystko :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez matysh » 16 gru 2009, 16:05

prosta sprawa... połamane synchronizatory to norma w autach prowokujących do szybkiej jazdy. Dokładnie nie pamiętam jak to jest, ale chyba coś w ten deseń, że każdy bieg ma swój synchronizator, który jest taką niedużą kostką... jak się ją skrzywdzi pare razy to potem może nie zatrybić :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez skrajny1606 » 16 gru 2009, 16:29

a drogie sa tekie synchronizatory ? da sie je wymienic pojedynczo czy cala skrzynie trzeba?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 18:41
Posty: 9
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3

Postprzez gregorius 323 F » 16 gru 2009, 16:35

Da się wymienić pojedyncze odpowiedzialne za każdy bieg prócz wstecznego.
Koszt części nie wielki ale trzeba rozebrać całą skrzynię i tu właśnie robią się koszty.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323