Problemy z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez arkusz » 3 wrz 2009, 20:31

Witam.

Ostatnio mechanik wymieniał mi osłony na przegubach, po tej wymiane zapaliła mi sie kontrolka od ABSu i ABS przestał działać. Dzisiaj pojechałem na komputer i elektryk powiedział mi, że na 100% jest popsuty prawy przedni czujnik ABSu. Co mechanik mógł zrobić, że go popsuł? Elektryk powiedział, że być może wybijał półośki młotkiem i "zjechało" mu na czujnik ;]

W ogóle z jakiej innej Mazdy podpasuje mi ten czujnik? Przeglądałem allegro to nie ma żadnych dedykowanych do modelu MX3. Raczej wolałbym jakiś używany w dobrym stanie bo nie mam za dużo pieniędzy w związku z tym nie będe wydawał kilkuset złotych na nowy czujnik.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez Ache » 4 wrz 2009, 10:05

Na 100 % mechanik Ci go uszkodzil.. Czujniki sa przy kolach i nawet czasem wyciagniecie go i wsadzenie bez zbednego potrzasania nim moze go uszkodzic.. Ja bym lecial do tego mechanika z reklamacja..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez arkusz » 5 wrz 2009, 00:56

z jakiej innej Mazdy będzie pasował ten czujnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez jędrek 20 » 23 gru 2009, 21:54

witam forumowiczów! nie działam mi abs jak kupiłem auto co mogło padnąć pompa czy coś innego jak sprawdzić czy pompa jest dobra? a czy kontrolka abs jest w tym modelu 95r.
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez markmas » 23 gru 2009, 22:45

A jesteś pewien, że ten model ma ABS, czy może tylko na papierze?
Jest ABS – jest kontrolka – zapalana na chwilę przy odpalaniu samochodu (żółta) – dokładnie po przekręceniu kluczyka na II.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jędrek 20 » 23 gru 2009, 22:49

musi być jak jest pompa absu a kontrolka nie świeci w ogóle
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez markmas » 23 gru 2009, 22:59

Czyli istnieje szansa, ze ABS uległ jakieś awarii której sprzedającemu nie opłacało się naprawiać i odłączył cały system włącznie z kontrolką... Kontrolka zawsze jest przy ABS która zapala się po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję II.
Na początek proponuje sprawdzić czy masz czujniki od ABS. Może wcale to nie jest pompa od ABS o czym piszesz? :P Czujniki będzie widać przy max skręconych kołach – blisko piasty na której powinna być zębatka od ABS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jędrek 20 » 23 gru 2009, 23:04

są takie czujniki na 4 kołach
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez markmas » 23 gru 2009, 23:23

Czyli wychodzi, że masz porozłączane wszystko. W przypadku awarii pompy kontrolka świeciła by się cały czas na żółto. Skoro doszliśmy do tego, że jednak masz ABS, to możesz spróbować sprawdzić błędy komputera ABS – Szczerze powiem, ze nie wiem jak to jest na pewno w mx-3, ale powinieneś mieć pod siedzeniem kierowcy białą, luźną kostkę – za jej pomocą sprawdza się błędy ABS :) Dalej to już użyj szukajki – jest chyba nawet fotorelacja, a ja nie chcę wprowadzać Cię w błąd.

Tak na zakończenie :) Pompa ABS psuje się naprawdę bardzo rzadko. Najczęściej usterki występują na czujnikach, które (nowe) są dość drogie. Może dlatego sprzedający postąpił jak postąpił?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jędrek 20 » 23 gru 2009, 23:35

dzięki wielkie kolego a co by było po rozłączane?
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez markmas » 24 gru 2009, 00:01

Najprościej jest odłączyć komputer (prawdopodobnie również pod siedzeniem kierowcy), a dokładniej jeszcze pod wykładzinką (masz wycięty kwadracik), pompę – normalnie – wtyczka z zasilaniem i wyjąć żarówkę od ABS. Nie ukrywam że jeśli jest tak jak opisuję – to bym sprzedawcę <killer>. Jeśli grzebał w ABS to w czym jeszcze grzebał?

Tak czy siak – sprawdź na początek błędy kompa ABS. Może to tylko moja wyimaginowana fantazja? :)

A tak na marginesie – najprostszym testem na ABS jest – wybrać pusty kawałek, najlepiej zapiaszczonej drogi. Rozbujać auto do ok 30 km/h i wdepnąć porządnie w hamulec :) Będziesz czuł ze masz ABS po odbijaniu pedału hamulca i po ewentualnych przerywanych śladach na piasku :) Dlaczego na zapiaszczonej drodze? – szybciej zblokujesz koła bez szkody dla opon. ABS ( z tego co pamiętam) działa pow 20km/h
To powyższe napisałem gdybyś nie wiedział za bardzo o ABS-ie, więc się nie obrażaj :)

Możesz jeszcze (nawet przed badaniem kompa) rozkręcić kokpit (raptem 4 śruby + 4 zegary) i sprawdzić czy masz żarówkę w kontrolce ABS, lub nie jest ona przepalona – rzadko, bo rzadko, ale zdarzyć się może :) Żarówka to T5 (12V 1.2W)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jędrek 20 » 24 gru 2009, 00:55

dzięki sprawdze to wszystko ale miałem tak z tą żarówką jak miałem calibre też gosciu wyją wiesz o co chodzi pozdro
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez markmas » 24 gru 2009, 01:20

Niestety wiem... Jak kupowałem swoją 626 to wyjęta była żarówka od kontrolki przepalonych tylnych żarówek. Oczywiście dlatego, że było trochę pokombinowane z elektryką – Naprawa kosztowała mnie – uwaga – 60zł + pół litra dla elektryka (co by mu się lepiej pracowało :) ) Dziad jeden (sprzedawca) pokombinował, poskręcał byle jak przewody, przerosło to jego umiejętności – to wyjął żarówkę... Na szczęście na tym skończył psucie samochodu :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Cingular » 24 gru 2009, 18:46

a może spalił sie mu bezpiecznik od abs taka mała rzecz a potrafi napędzic stracha a ta kontrolka od abs w mx3 znajduje sie w lewym dolnym rogu zegarów takie auto jak by w poślizgu często mylona z kontrola trakcji hihihi której jeszcze nie było wtedy hihi
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez jędrek 20 » 25 gru 2009, 13:42

witam a te bezpieczniki to są pod maską bo tam pisze na tej kostce ABS i tam jest taki duży właśnie ten bezpiecznik patrzyłem go ale tam nic nie widać czy jest dobry czy padnięty.
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez ZeroCool_m1 » 25 gru 2009, 14:29

jeszcze co do komputera od ABS'u, to znajduje sie on pod fotelem pasazera, a nie kierowcy i jest raczej na wierzchu – wystarczy fotel przesunac maksymalnie do przodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Cingular » 25 gru 2009, 14:32

tak pod maską masz opisane je na deklu zasłaniającym te bezpieczniki trzeba sciągnac dekielek i tam masz takie duze bezpieczniki kolorowe i ten od abs może jest spalony a masz jeszcze bezpieczniki w środku pod uchwytem do otwierania maski tam tez sa schowane pod dekielkiem tylko nie pamietam czy tam jest jakiś do abs sprawdz jedne i drógie
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez jędrek 20 » 25 gru 2009, 20:54

ok wszystko posprawdzam po świętach i napisze. mam jeszcze pytanko ile morze maksymalnie wyciągnąć taka v6 mx3?
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Postprzez Cingular » 25 gru 2009, 21:04

mi pojechała 210 jak na razie ale od 190 sie strasznie wolno ciagnie tak że wiecej niż 220 nie pójdzie za bardzo a to jest prędkośc na liczniku a żeczywista podobno jest 205 przynajmniej yle max poinien ci wyskoczyc na suszarce hihi licznik zawsze kłamie troche :)
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez jędrek 20 » 25 gru 2009, 22:16

210 tylko pójdzie myślałem ze to v6 to powinna zamknąć spokojnie 220. miałem calibre 2.0 16v 150 konną to zamykała 230.
jędrek
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 15:45
Posty: 26
Skąd: kielce
Auto: mazda mx3 1.8 v6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323