Problemy z ABS
Witam.
Ostatnio mechanik wymieniał mi osłony na przegubach, po tej wymiane zapaliła mi sie kontrolka od ABSu i ABS przestał działać. Dzisiaj pojechałem na komputer i elektryk powiedział mi, że na 100% jest popsuty prawy przedni czujnik ABSu. Co mechanik mógł zrobić, że go popsuł? Elektryk powiedział, że być może wybijał półośki młotkiem i "zjechało" mu na czujnik ;]
W ogóle z jakiej innej Mazdy podpasuje mi ten czujnik? Przeglądałem allegro to nie ma żadnych dedykowanych do modelu MX3. Raczej wolałbym jakiś używany w dobrym stanie bo nie mam za dużo pieniędzy w związku z tym nie będe wydawał kilkuset złotych na nowy czujnik.
Pozdrawiam
Ostatnio mechanik wymieniał mi osłony na przegubach, po tej wymiane zapaliła mi sie kontrolka od ABSu i ABS przestał działać. Dzisiaj pojechałem na komputer i elektryk powiedział mi, że na 100% jest popsuty prawy przedni czujnik ABSu. Co mechanik mógł zrobić, że go popsuł? Elektryk powiedział, że być może wybijał półośki młotkiem i "zjechało" mu na czujnik ;]
W ogóle z jakiej innej Mazdy podpasuje mi ten czujnik? Przeglądałem allegro to nie ma żadnych dedykowanych do modelu MX3. Raczej wolałbym jakiś używany w dobrym stanie bo nie mam za dużo pieniędzy w związku z tym nie będe wydawał kilkuset złotych na nowy czujnik.
Pozdrawiam
- Od: 6 lip 2008, 22:44
- Posty: 51
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.
Na 100 % mechanik Ci go uszkodzil.. Czujniki sa przy kolach i nawet czasem wyciagniecie go i wsadzenie bez zbednego potrzasania nim moze go uszkodzic.. Ja bym lecial do tego mechanika z reklamacja..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
- Od: 10 mar 2007, 01:38
- Posty: 1306
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D
Czyli istnieje szansa, ze ABS uległ jakieś awarii której sprzedającemu nie opłacało się naprawiać i odłączył cały system włącznie z kontrolką... Kontrolka zawsze jest przy ABS która zapala się po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję II.
Na początek proponuje sprawdzić czy masz czujniki od ABS. Może wcale to nie jest pompa od ABS o czym piszesz?
Czujniki będzie widać przy max skręconych kołach – blisko piasty na której powinna być zębatka od ABS.
Na początek proponuje sprawdzić czy masz czujniki od ABS. Może wcale to nie jest pompa od ABS o czym piszesz?
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Czyli wychodzi, że masz porozłączane wszystko. W przypadku awarii pompy kontrolka świeciła by się cały czas na żółto. Skoro doszliśmy do tego, że jednak masz ABS, to możesz spróbować sprawdzić błędy komputera ABS – Szczerze powiem, ze nie wiem jak to jest na pewno w mx-3, ale powinieneś mieć pod siedzeniem kierowcy białą, luźną kostkę – za jej pomocą sprawdza się błędy ABS
Dalej to już użyj szukajki – jest chyba nawet fotorelacja, a ja nie chcę wprowadzać Cię w błąd.
Tak na zakończenie
Pompa ABS psuje się naprawdę bardzo rzadko. Najczęściej usterki występują na czujnikach, które (nowe) są dość drogie. Może dlatego sprzedający postąpił jak postąpił?
Pozdrawiam
Tak na zakończenie
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Najprościej jest odłączyć komputer (prawdopodobnie również pod siedzeniem kierowcy), a dokładniej jeszcze pod wykładzinką (masz wycięty kwadracik), pompę – normalnie – wtyczka z zasilaniem i wyjąć żarówkę od ABS. Nie ukrywam że jeśli jest tak jak opisuję – to bym sprzedawcę
. Jeśli grzebał w ABS to w czym jeszcze grzebał?
Tak czy siak – sprawdź na początek błędy kompa ABS. Może to tylko moja wyimaginowana fantazja?
A tak na marginesie – najprostszym testem na ABS jest – wybrać pusty kawałek, najlepiej zapiaszczonej drogi. Rozbujać auto do ok 30 km/h i wdepnąć porządnie w hamulec
Będziesz czuł ze masz ABS po odbijaniu pedału hamulca i po ewentualnych przerywanych śladach na piasku
Dlaczego na zapiaszczonej drodze? – szybciej zblokujesz koła bez szkody dla opon. ABS ( z tego co pamiętam) działa pow 20km/h
To powyższe napisałem gdybyś nie wiedział za bardzo o ABS-ie, więc się nie obrażaj
Możesz jeszcze (nawet przed badaniem kompa) rozkręcić kokpit (raptem 4 śruby + 4 zegary) i sprawdzić czy masz żarówkę w kontrolce ABS, lub nie jest ona przepalona – rzadko, bo rzadko, ale zdarzyć się może
Żarówka to T5 (12V 1.2W)
Pozdrawiam
![killer <killer>](./images/smilies/killer.gif)
Tak czy siak – sprawdź na początek błędy kompa ABS. Może to tylko moja wyimaginowana fantazja?
A tak na marginesie – najprostszym testem na ABS jest – wybrać pusty kawałek, najlepiej zapiaszczonej drogi. Rozbujać auto do ok 30 km/h i wdepnąć porządnie w hamulec
To powyższe napisałem gdybyś nie wiedział za bardzo o ABS-ie, więc się nie obrażaj
Możesz jeszcze (nawet przed badaniem kompa) rozkręcić kokpit (raptem 4 śruby + 4 zegary) i sprawdzić czy masz żarówkę w kontrolce ABS, lub nie jest ona przepalona – rzadko, bo rzadko, ale zdarzyć się może
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Niestety wiem... Jak kupowałem swoją 626 to wyjęta była żarówka od kontrolki przepalonych tylnych żarówek. Oczywiście dlatego, że było trochę pokombinowane z elektryką – Naprawa kosztowała mnie – uwaga – 60zł + pół litra dla elektryka (co by mu się lepiej pracowało
) Dziad jeden (sprzedawca) pokombinował, poskręcał byle jak przewody, przerosło to jego umiejętności – to wyjął żarówkę... Na szczęście na tym skończył psucie samochodu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
a może spalił sie mu bezpiecznik od abs taka mała rzecz a potrafi napędzic stracha a ta kontrolka od abs w mx3 znajduje sie w lewym dolnym rogu zegarów takie auto jak by w poślizgu często mylona z kontrola trakcji hihihi której jeszcze nie było wtedy hihi
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
jeszcze co do komputera od ABS'u, to znajduje sie on pod fotelem pasazera, a nie kierowcy i jest raczej na wierzchu – wystarczy fotel przesunac maksymalnie do przodu.
tak pod maską masz opisane je na deklu zasłaniającym te bezpieczniki trzeba sciągnac dekielek i tam masz takie duze bezpieczniki kolorowe i ten od abs może jest spalony a masz jeszcze bezpieczniki w środku pod uchwytem do otwierania maski tam tez sa schowane pod dekielkiem tylko nie pamietam czy tam jest jakiś do abs sprawdz jedne i drógie
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
mi pojechała 210 jak na razie ale od 190 sie strasznie wolno ciagnie tak że wiecej niż 220 nie pójdzie za bardzo a to jest prędkośc na liczniku a żeczywista podobno jest 205 przynajmniej yle max poinien ci wyskoczyc na suszarce hihi licznik zawsze kłamie troche ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość