Problemy z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mr.M » 6 paź 2008, 16:47

Czesc

Po wymianie sprzegla pojawil sie porblem z ABS nie dziala swieci sie kontrolka i od niego i koniec. Jak wczesniej po odpaleniu bylo slychac ABS (prwdopodobnie pompa czy cos podobnego) po wymianie cisza.

Chcialem odczytac kody bledow ale dioda sie tylko swieci i nic ?! (odczyt robilem wedlug warsztatu)

Help ?

Pozdrawiam
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez waldii » 6 paź 2008, 21:41

Mr.M pewnie wyciagajac skrzynie biegow zaotala naderwana wiazka od absu albo wypieta jakas kostka.Sprawdz polaczenia elektryczne w rejonie skrzyni biegow
waldii
 

Postprzez Urban89 » 7 paź 2008, 15:12

ja mam to samo kontrolka cały czas się świeci jak chce odczytać błędy robię tak jak było napisane w warsztacie i nic się nie dzieje :|

Tylko ja mam to w BA, Z-5, 97r ale myślę że to ten sam problem :\
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2008, 19:44
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.5 16V 90 KM

Postprzez fotos » 18 lis 2008, 20:53

podłącze się pod temat... zrobiłem test ABS i dioda mi się zapaliła i nie zgasła. cały czas świeciła.
koleś mnie zapewniał jak kupowełem że ABS jest tylko zarówka się przepaliłai no ale ostatnio musiałem mocniej zahamować i się okazało że koła stały w miejscu...
nie mam żadnego sterownika pod siedzeniem kierowcy.
świecąca dioda oznacza że nie mam ABS-u w aucie?
MX3
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez raiders » 5 sty 2009, 21:15

Prosze o pomoc.
Dwa tygodnie temu wymieniłem łozyska kółek [jakich?] oczywiscie kupiłem dedykowane pod ABS, do tego nowe tarcze , klocki i płyn
Wszystko wymienione ''jak w książce napisane "
I teraz sie zaczeło po postawieniu na kółkach odrazu zaswieciła się kontrolka abs-u ,
powrót samochodu na podnosnik posprawdzane czujniki przez mojego kolege elektryka samochodowego- sprawne , wyczyszczone. Problem nie zniknoł :( Nie mam pojecia w czym tkwi problem POMOCY czytałem na forum i nie wiem co zaczac sprawdzac serwo pompe??
Samochodzik przez tydzien jezdził oki
Wczoraj po powrocie z krótkiej trasy poczułem swat klockow przy [jakim?] prawym kole.
Dzisiaj rozkreciłem wszystko przy tym kole i jeszcze raz odpowietrzyłem cały układ przy każdym kole i sprzegło też lecz tłoczek po zacisnieciu nie puszcza nie wiem dlaczego :(
Na dodatek jeszcze reczny czuje opór przy zaciaganiu dopiero od połowy a po wymianie był naciagany i było oki. Mozliwe jest to ze jesli tłoczek nie wraca to reczny dopiero zaczyna zaciagac sie od połowy??
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez jacki15 » 5 sty 2009, 21:49

co do abs-u pierwsze co bym zrobili to zczytalbym bledy, a co do hamlcow to raczej tloczek, jezeli nie wraca, a leje albo cos? reczny linka od recznego Ci zaciska normalnie klocki, jezeli sa za daleko to nie bedziesz mial recznego, w mx-3 jest podobne rozwiaznie jak w BG (przynajmniej tak sadze) tam z tylu calej obudowy klockow (potocznie "buta") sa dwie sruby 14mm jedna trzyma blache od nacigania linka, a druga jest do regulacji odleglosci klockow (cofania tloczka tez) odkrecasz ja i tam jest imbus 5 albo 6mm i przy podniesionym kole krecisz ta srubka bardzo delikatnie, dopuki kolo zacznie zwalaniac (nie przykrec za mocno bo to tak jakbys mial reczny zaciagniety caly czas) nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem, ale mam nadzieje ze tak

p.s a uklad nie jest zapowietrzony?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez raiders » 5 sty 2009, 21:55

nie układ jest napewno dokładnie odpowietrzony karzde kolo osbno najpierw tył puzniej przodzik
Oki dzieki za info zaraz mkne do garazu i jeszcze dzisiaj to sprawdze :)
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez raiders » 5 sty 2009, 21:58

a co do tłoczka to nie cieknie nie przepuszcza podczas pracy sprawdzałem
Początkujący
 
Od: 7 sty 2007, 04:31
Posty: 23
Skąd: Puławy
Auto: MX3 V6

Postprzez matysh » 7 sty 2009, 01:07

ABS – miałem ten sam przypadek – jeżeli przy wymianie odkręcany był którykolwiek czujnik to istnieje ryzyko, że uszkodził się przewód albo sam czujnik. W moim wypadku po odkręceniu padł od razu czujnik :) ale to prawdopodobne będzie jeśli był on odkręcany po raz pierwszy od wyjazdu z fabryki.... 17 roczek leci naszym autkom.
Jeśli chodzi o same hamulce to schematy są takie same jak w przypadku każdej mx-3 – należy co jakiś czas regenerować zaciski bo tłoczki po prostu się zapiekają w syfie. Noc we wiaderku z naftą dobrze im zrobi.
PZDR
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez rotor7 » 24 cze 2009, 10:52

Witam
Pali mi się kontrolka ABS.
Postawnowiłem zdiagnozować usterkę.
Kupiłem kontrolkę podłączyłem ją pod odpowiednie końcówki w DIAGNOSTIC i niec nie błyska po przekręceniu stacyjki
Co jest grane ?
Prosze o pomoc.

Z góry dzięki. :)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez luki_92_92 » 24 cze 2009, 12:40

Może jakieś zwarcie w liczniku? Tak jak u mnie nie działało podświetlenie licznika a wszystkie żarówki i ściemniacz dobre :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Pioteq25 » 24 cze 2009, 12:58

Jaką kupiłeś kontrolkę? Sprawdź bezpieczniki i czy jest zasilanie w złączu diagnostycznym.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez rotor7 » 24 cze 2009, 13:12

kontrolka 12 v
a zasilanie na bezpieczniku abs jest
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez rotor7 » 24 cze 2009, 13:12

a jak na złączu sprawdzić?

chciałem podjechać do jakiegos niedrogiego elektr. ale nie znam takiego w rejonie a jak zadzwoniłem po warsztatach co mają diagnostykę w nazwie to 150zł masakra!
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez adidom » 24 cze 2009, 16:40

a mostek miedzy gnd i ten zrobiles?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez rotor7 » 24 cze 2009, 20:02

oczywiście :)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez rotor7 » 25 cze 2009, 16:07

to znaczy diode podłaczam z jednej strony pod tnb a drugi koniec gdn?
Czy tam mam wetknąć kawał drutu? tylko gdzie kontrolkę ?
Bo już zgłupiałem

Proszęęęęęę pomocyyyyyy
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez adidom » 25 cze 2009, 18:02

kawalkiem drutu zwierasz GND i TEN a diode podlaczasz do FEN i B+ ( a dokladnie ma to wygladac tak: FEN dioda rezystor B+)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez rotor7 » 26 cze 2009, 11:33

A to poj.....ło misie
Dzięi wieeeeelkie.
Ruszam ze sklepem z ciuchami i butami everlast lonsdale i umbro, diadora to masz kolego u mnie eeeeextra rabat!!!!!!!!
Jak sklep ruszy na pełen gwizdkek w przyszłym tygodniu to podeśłę ci ofertę, jeśłi zainteresowany jesteś :)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 15:32
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Auto: mazda v6 mx3

Postprzez adidom » 26 cze 2009, 16:06

spoko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323