Problem z wycieraczkami przednimi i kontrolka poduszek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dethar » 21 mar 2005, 18:11

Witam,

co moze byc przyczyna dziwnego zachowania sie wycieraczek a mianowicie:
– czasami podczas skrecania lub wlaczania kierunkowskazu wycieraczki same przesuwaja sie w gore kawalek i zatrzymuja :| (zauwazylem ze dzieje sie tak glownie gdy pada lub jest wilgotno, teraz jak swieci sloneczko wszystko jest ok)
– gdy wlaczam wycieraczki na chwile i sa one np. w polowie drogi i wylacze to zatrzymuja sie i nie wracaja z powrotem ( i tu dziwna sprawa bo czasem ale to bardzo rzadko zdarza sie ze wracaja same do punktu zero) :|
– nie dziala regulacja predkosci (to pokretlo) oraz 1 opcja czyli pojedyncze wlaczenie wycieraczek co jakis czas (o ile sie nie myle), dziala dopiero 2 opcja i 3 czyli ciągłe wlaczenie wycieraczek

cos jest na maxa pomieszane tylko za bardzo nie wiem czy to jakis bezpiecznik? czy zwarcie? dopiero poznaje to autko i nie orientuje sie gdzie moze tkwic problem

jezeli chodzi o mrugajace swiatelko poduszek to jak wylaczyc to diabelstwo? poduszek w aucie juz nie ma, a to swieci i swieci... i rozprasza tylko :)

pozdrawiam i z gory dzieki za naprowadzenie mnie co moze byc nie tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez magicadm » 21 mar 2005, 21:15

Dethar napisał(a):Witam,

jezeli chodzi o mrugajace swiatelko poduszek to jak wylaczyc to diabelstwo? poduszek w aucie juz nie ma, a to swieci i swieci... i rozprasza tylko :)




Ja bym wyjął żarówkę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dethar » 21 mar 2005, 21:36

magicadm napisał(a):Ja bym wyjął żarówkę...

heh w akcie desperacji tak chyba zrobie... :)
juz mnie trafia to mruganie tym bardziej ze to nie mruga cyklicznie tylko kiedy chce i jak chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Globy » 24 mar 2005, 17:44

Mozesz rozebrac deske i zakleic tasma izolacyjna :P Wina dziwnej pracy wycieraczek moze byc zepsuty przekaznik (czyli wajcha).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Dethar » 24 mar 2005, 21:55

z ta kontrolka to juz wiem co zrobie...
zamienie miejscami zarowke z poduszek powietrznych na kontrolke oleju bo mi nie dziala <lol>
tym samym upieke 2 pieczenie na jednym ogniu...

a odnosnie wycieraczek to wymienic cala wajche? czy mozna to jakos naprawic? rozebrac? przeczyscic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez owad » 5 kwi 2005, 13:33

Jak wyjmiesz diode albo wsadzisz przepalona to przy starcie auta bedzie jeszcze bardziej wnerwiajace piszczenie (chyba z 5 piskow).
Ja u siebie wsadzilem zamiast diody maly rezystorek, juz nie pamietam jakie mial wartosci ale poprostu oszukiwal system ze to dioda.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:27
Posty: 70

Postprzez Dethar » 6 kwi 2005, 18:57

owad napisał(a):Jak wyjmiesz diode albo wsadzisz przepalona to przy starcie auta bedzie jeszcze bardziej wnerwiajace piszczenie (chyba z 5 piskow).

dokladnie to dzisiaj mialem (5 piskow) jak wyjelem diode :|
nie wiedzialem jaki dac tam rezystor wiec poprostu podkleilem w srodku tasma izolacyjna i niech sobie mruga, ja juz mam spokoj bo nic nie widac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Dethar » 8 kwi 2005, 18:46

nikt nie wie gdzie szukac przyczyny zlego dzialania tych wycieraczek ?

dzisiaj jadac w deszczu myslalem ze mnie trafi gdy musialem celowac z wylaczeniem wycieraczek gdy sa na samym dole zeby na srodku szyby sie nie zatrzymaly :|
moze ktos jednak sie spotkal z czyms podobnym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Dethar » 10 kwi 2005, 15:54

dzisiaj pogrzebalem przy tych wycieraczkach, popsikalem wd40 to zlacze co do silniczka wycieraczek wchodzi... wlaczylem wycieraczki i zaczely wracac do pozycji zerowej !!
szczescie trwalo jednak krotko bo po 10 minutach znowu sie zaczely zatrzymywac, i kolejne proby psikania wd40 doginania blaszek zeby dobrze stykalo nie przyniosly zadnych rezultatow...
rece mi opadaja i chyba udam sie z tym do elektryka co by zrobil to raz a porzadnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Hvil » 11 kwi 2005, 14:44

Ja. Tesh mam ten problem! Pierwszy stopień totalnie świruje. (nawet zmiana częstotliwości na większą tym pokrętłem na drążku niepomaga) Same sie czasami zatrzymują i ruszają dalej dopiero po chwili. Najlepiej i bez zarzutów działa mi na ostatnim stopniu. ALe tesh mam ten problem że sam muszę ręcznie sterować ich pozycją zatrzymania. :/ Mi mówiono że to wina już wysłużonego silniczka, ale nowy strasznie drogi jest.

A drugi problem. Kupiłęm wóz niedawno tą mazdę i od razu dałem na konserwację bo nieźle poddarła ją poprzednia właścicielka. Po wyjechaniu z konserwacji sie okazało że wóz przestał wydawać sygnały dźwiękowe z siebie (włączone światła, zostawiony panel itp.) Czy może ktoś ma scheat bezpieczników lub zna jakąś inną przyczynę niedziałania sygnałów dźwiękowych?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Dethar » 11 kwi 2005, 14:58

no u mnie swiruje tylko ten 1 stopnien w wycieraczkach czyli sie w ogole nie wlacza! 2-gi i 3-ci dziala bez zarzutow... no ale nie wracaja na swoje miejsce wycieraczki a to mnie najbardziej wkurza... rozbiore ten silnik i tam podobno czesto takie blaszki (krancowki?) trzeba wyczyscic bo nie przewodzą
ogolnie sporo osob ma problemy z nie wracajacymi wycieraczkami

jezeli chodzi o schmemat do mx3 to gdzies na forum jest link do PDF'a 30 megowego... 1100 stron wszystko lacznie ze schematami elektr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez Hvil » 11 kwi 2005, 15:30

Dzięki! I jeśli uda ci sie rozwiązać ten problem ostatecznie to daj znać jak :) Ja młody ludź jestem (18 lat) i to jest mój pierwszy wóz, więc zielony jestem, jak rozłożysz i złożysz i będzie działało to daj znać proszę :)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez ravo » 20 mar 2007, 12:58

Dethar napisał(a):– gdy wlaczam wycieraczki na chwile i sa one np. w polowie drogi i wylacze to zatrzymuja sie i nie wracaja z powrotem ( i tu dziwna sprawa bo czasem ale to bardzo rzadko zdarza sie ze wracaja same do punktu zero)

rozwiazal ktos ten problem ? mam to samo u Zuzi, czy zostaje tylko wymiana dzwigni ? czy moze cos zle styka itp itd ?

dokladnie jest tak :
Wlaczam wycieraczki ( aby tylk oraz przejechaly po szybie ) to zatrzymuja sie w tym momencie co poszcze, na 1 biegu tez wariuja, na szybszych chodza ok ale jak wylacze to tez zostaja w pozycji w korej je wylaczylem a nie na dole
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez ravo » 9 lip 2007, 20:37

ravo napisał(a):rozwiazal ktos ten problem ?

i jak tam ?? moze ktos pomoze :(
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez yasiu » 23 lip 2007, 00:05

Powodem jest brak prądu na podtrzymaniu wycieraczek. Powody mogą być:

W silniku mechanizm powrotny – zabrudzone styki
W przełączniku – nie wychodzi stałe zasilanie, tu niestety ciężko podpowiedzieć przez internet ale trzeba brać miernik w łapy i mierzyć gdzie gubi się te napięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez ravo » 19 sie 2007, 10:34

W silniku mechanizm powrotny – zabrudzone styki

to bylo to :P jastawialem na przelacznik ale po wykreceniu z innej mazdy bylo to samo, wiec jzu bylo jasne, ze to silnik. Kupilem caly na szrocie za 120 zl i mazda jak nowa :) teraz ja czeka dluugga trasa :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Filozofar » 16 wrz 2008, 10:35

Mazda Demio 1,3

I bieg – nie działa czasówka a wycieraczki zatrzymują się w momencie wyłączenia
Spryskiwanie – zatrzymują się gdzie chcą
II i III – wycieraczki działają prawidłowo ale zatrzymują się gdzie chcą (w momencie wyłączenia)

Pomocy. Silnik, końcówki a może jakiś przekaźnik? (ale gdzie?).
Kiedyś słyszałem tyrkanie <klotnia> przy kierownicy jak się wycieraczki próbowały zatrzymać na czasówce – teraz już nawet nie próbują.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 13:40
Posty: 7
Auto: Mazda Demio 1.3 Standard(1999)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323