problem z klima, przygasa silnik (filmik)
1, 2
Witam. Zalozylem ostatnio klime do siebie ale jak wlaczy sie sprezarka to przygasa silnik i traci bardzo moc. Sprezarka od czasu do czasu dziwnie klekocze. Mozliwe ze jest uszkodzona i cos az tak w niej trze ze silnik nie jest w stanie jej uciagnac?
http://www.youtube.com/watch?v=7JhG64TkW8Q
http://www.youtube.com/watch?v=7JhG64TkW8Q
- Od: 22 sie 2008, 19:04
- Posty: 111
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 V6 24V
jak sprężarka nie byłą uruchamiana xxxxxxxx lat to będzie klekotać na początku ale po tej godzinie czy 2h chodzenia klimy powinno sie nasmarować wszystko i przestać klekotać jeśli klekotanie ci sie nie zmniejsza a jest takie samo cały czas to prawdopodobnie masz zatartą sprężarkę i trzeba ją regenerować
u mnie jak nie było czynnika jakiś tam nie określony czas i gośc mi ją nabił i jakw ączyłem klime to myślałem że mi kompresor zaraz odleci tak dzwonił i klekotał ale po 15 minutach zaczeło sie mu poprawiać a po godzinie już nie klekotał wcale

- Od: 23 paź 2008, 18:26
- Posty: 195
- Skąd: Żabno
- Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)
Trochę dziwne bo u mnie jak się załączy klimę to obroty delikatnie wzrastają + niestety delikatny spadek mocy jest, ale za to teraz niezastąpiona
Co do klekotania możliwe, że panewki są już wyjechane. U mnie tak było no i niestety musiałem ją wymienić
(dałem za nią całe 100zł).
P.S. Ja bym spróbował troszkę podkręcić śrubkę wolnych obrotów, tak żeby miał wyższe.
P.S. Ja bym spróbował troszkę podkręcić śrubkę wolnych obrotów, tak żeby miał wyższe.
- Od: 19 sty 2009, 18:59
- Posty: 96
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda MX-3 1,6 95r
W takim razie możliwe że masz niesprawnego krokowca. Czy jak włączasz światła to obroty też spadają? Powinny na chwilkę a potem znów wzrosnąć. Jeśli krokowiec działa to tak jak koledzy piszą – wina sprężarki.
Ja bym nie bawił się śrubą od regulacji obrotów. Ustawione prawidłowo w trybie serwisowym powinny trzymać się zawsze w miarę odpowiednio. Za to odpowiada komputer i krokowiec.
Ja bym nie bawił się śrubą od regulacji obrotów. Ustawione prawidłowo w trybie serwisowym powinny trzymać się zawsze w miarę odpowiednio. Za to odpowiada komputer i krokowiec.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Ze swiatlami nie sprawdzalem ale zauwazylem ze jak np wlacze nadmuch na 4 to obroty tez spadaja. co to jest "krokowiec" i gdzie mam tego szukac?
A i mierzylem temperature na nawiewach, wyszlo 1,5st C i sprezarka pracuje caly czas. Czemu sie nie wylacza przy 5st C tak jak powinna?
A i mierzylem temperature na nawiewach, wyszlo 1,5st C i sprezarka pracuje caly czas. Czemu sie nie wylacza przy 5st C tak jak powinna?
- Od: 22 sie 2008, 19:04
- Posty: 111
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 V6 24V
Mrozu23 o krokowcu wszystko znajdziesz na forum włącznie z objawami jego nieprawidłowej pracy i sposobem czyszczenia. Jest nawet temat- wystarczy poszukać.
Druga sprawa. Sprężarka nie wyłącza się w zależności od temperatury z nawiewu tylko od ciśnienia w układzie po stronie wysokiej. Jak napompuje do jakiejś wartości to powinna się wyłączyć. Jak się nie wyłącza to możesz mieć coś nie tak z czujnikiem ciśnienia albo zbyt mało czynnika albo źle dopasowane elementy układu (wymienniki do sprężarki).
Druga sprawa. Sprężarka nie wyłącza się w zależności od temperatury z nawiewu tylko od ciśnienia w układzie po stronie wysokiej. Jak napompuje do jakiejś wartości to powinna się wyłączyć. Jak się nie wyłącza to możesz mieć coś nie tak z czujnikiem ciśnienia albo zbyt mało czynnika albo źle dopasowane elementy układu (wymienniki do sprężarki).
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
no dobra to z innej beczki. Zaznaczony na schemacie przewod powinien podac mase na przekaznik z komputera a nie podaje. Dlaczego? Przekaźniki wiatrakow chodza dobrze a ten nie.
<a href='http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html'>http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html'>http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html</a>
- Od: 22 sie 2008, 19:04
- Posty: 111
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 V6 24V
Mrozu23 masz wszystkie przekazniki od klimy pod maska?Tam jeden wlasnie odpowiada za podbicie obrotow na klimie ale nie pamietam ktory 
-
waldii
waldii niemam nic takiego. Mam 4 przekazniki (3 od wentylatorow i 1 od sprezarki) ale tak powinno byc. Zobacz na schemat. http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html
- Od: 22 sie 2008, 19:04
- Posty: 111
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 V6 24V
oczy mnie rozbolaly od tego schematu
co to jest w dolnym lewym rogu-MAGNETIC cos tam(powaga slabo dzisiaj widze).Z tego co pamietam jak walczylem z klima to z pewnoscia jakis przekaznik mial wplyw na podpicie obrotow

co to jest w dolnym lewym rogu-MAGNETIC cos tam(powaga slabo dzisiaj widze).Z tego co pamietam jak walczylem z klima to z pewnoscia jakis przekaznik mial wplyw na podpicie obrotow
-
waldii
kurde nie pomoge,pamiec nie ta.Wiem tylko,ze w gniezdzie przekaznikow jak nie mialem klimy to byla zworka.Pozniej zworke sie usuwalo i przekaznik wskakiwal w to miejsce.ogolnie to bardzo pogladowy ten schemat i duzo z niego nie widac
-
waldii
poszukaj w polecanych warsztatach w Twoim regionie,gdzies byl taki watek.Ogolnie to ciezka robota poprawiac po kims wiec sie Jaksikowi nie dziwie.Masz moze jakis lepszy schemat?
-
waldii
Mrozu23
Jeśli masz tą wersję książki co ja (a chyba tak bo innej nie znalazłem a też szukałem) to na następnych stronach masz rozpisane usterki i dokładnie wszystkie przekaźniki.
Podstawowa sprawa jaką widzę (wiem że banał ale...) to bezpiecznik tylnej wycieraczki – najwyraźniej przez niego idzie napięcie na cewkę tego przekaźnika.
Ponadto na stronie G-17 masz zestaw sygnałów, które sterują tym przekaźnikiem. Między innymi czujnik ciśnienia, termostat i 2 inne przekaźniki.
Na kolejnych stronach jest opisane co i jak mierzyć żeby wszystko sprawdzić.
To nie jest nowe auto. Komputer nie steruje klimatyzacją
Tylko proste czujniki i tam należy szukać.
Jeśli masz tą wersję książki co ja (a chyba tak bo innej nie znalazłem a też szukałem) to na następnych stronach masz rozpisane usterki i dokładnie wszystkie przekaźniki.
Podstawowa sprawa jaką widzę (wiem że banał ale...) to bezpiecznik tylnej wycieraczki – najwyraźniej przez niego idzie napięcie na cewkę tego przekaźnika.
Ponadto na stronie G-17 masz zestaw sygnałów, które sterują tym przekaźnikiem. Między innymi czujnik ciśnienia, termostat i 2 inne przekaźniki.
Na kolejnych stronach jest opisane co i jak mierzyć żeby wszystko sprawdzić.
Mrozu23 napisał(a):przekaznik z komputera
To nie jest nowe auto. Komputer nie steruje klimatyzacją
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi i tu dosc grubo sie mylisz
Na schemacie ktory dolaczylem sa 3 przewody zakonczone numerami 55,59,56 i pod nimi jest napisane ECM Section (Engine Control Menagment czy cos
). Sa to numery pinow na kostkach wchodzacych do komputera. Moge podeslac schemat wejsc do kompa jak bede w domu wieczorem
Chyba ze masz inna wersje tej ksiazki. Jak bedziesz mial chwile to zrob mi screen shot tej strony i wrzuc na forum to porownam. Moze mam zla ksiake 
- Od: 22 sie 2008, 19:04
- Posty: 111
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 V6 24V
W tej chwili tego nie mam jak zrobić – ew. jutro ale z tego co pamiętam tamte kostki są ładnie rozrysowane w instrukcji na stronie G-17 albo G-18. Zobacz sobie tam. W tej chwili piszę z głowy ale jestem prawie pewien że to nie idzie go kompa tylko gdzieś indziej – napisane właśnie na tych stronach. Jutro będę mógł dokładniej sprawdzić.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość