Strona 1 z 1

alternator nie ładuje regulator napięcia jaki ma być ?? foto

PostNapisane: 21 kwi 2009, 23:06
przez Cingular
mam taki problem wymianiałem łozyska w alternatorze złożyłem go do kupy podłączyłem i nie chodzi kontrolka od aku nie zaświeci sie a jak zapale śilnik to chodzi do tąd asz aku padnie :| wymieniłem w nim diody ale nic nie pomogło sprawdzałem miernikiem gdzie jest prąd i prad jest na szczotkach gdy kręciłem kołem pasowym ale na wyjściu juz nie ma czyli wydaje mi sie że to regulator napięcia padł w sklepach sie pytałem i nie maja nigdzie nic takiego ze to jakiś inny wyjątkowy i że nie dostane raczek takiego :( powiedzcie mi co to za alternator i czy taki występował w mx3 v6 po lifcie ?? w jednym sklepie powiedziano mi że on nie jest od mazdy tylko jakiś inny dobierany . na tym czarnym plastiku jest tylko jakiś numer zresztą widac na zdjęciach ale nic nie wyskakuje gościom w sklepach a na regulatorze jest tylko taki numer w6a04 i nic więcej żadnych tabliczek znamionowych :| podobno to jest regulator firmy mitsubiszi czy jakoś tak na alegro sa uzywane alternatory ale są inne z zewnątrz był jeden taki sam ale odrazu poszedł nie wiecie czy od 323 albo ten inny co też niby pasuje do mxa będzie czy to musi być taki jak ten na fotkach ?? odrazu dziękuje za udzielone informacje :) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86c ... f62c4.htmlObrazek http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/683 ... d89b5.htmlObrazek http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c1 ... c7bb3.htmlObrazek

PostNapisane: 21 kwi 2009, 23:34
przez Pioteq25
Sprawdź napięcie na kostce – po zapłonie powinno być ok. 12V Jest to prąd wzbudzenia, który płynie przez kontrolkę ładowania w czasie rozruchu. Później prąd wzbudzenia generuje sam alternator i kontrolka gaśnie. Jeżeli napięcie jest, a kontrolka nie świeci, to znaczy że regulator się skończył. W swoim bolidzie regulator mitsubishi zastąpiłem Rnc-12 z poloneza i mam idealne 14,4V :D
Z tego co się orientuję, to takie same alternatory były stosowane w 323 BG i najlepiej szukać po numerze z alternatora.

PostNapisane: 21 kwi 2009, 23:41
przez Cingular
aha czyli musze sprawdzić czy po przekręceniu kluczyków w stacyjce w tek kostce co sie wpina w alternator ma sie pojawić 12v tak dobrze rozumiem ?? no własnie o to chodzi że po tym numerze co jest na alternatorze na tej czarnej obudowie w żadnym sklepie nic sie nie pojawia ani po numerze na regulatorze mówili żeby do aso mazdy dzwonić ale asz sie boje tam dzwonić z jaką ceną mi wyskocza :( a dużo było przerabiania tego regulatora z poloneza czy podszedł bez problemu i ile mniej wiecej taki poldowski :P kosztuje

PostNapisane: 22 kwi 2009, 09:53
przez Pioteq25
Cingular napisał(a):aha czyli musze sprawdzić czy po przekręceniu kluczyków w stacyjce w tek kostce co sie wpina w alternator ma sie pojawić 12v tak dobrze rozumiem

Tak

Używany alternator znajdziesz na pewno i to już za 70-100zł.
Regulator Rnc-12 kosztuje jakieś 5-15zł http://allegro.pl/item614060387_regulat ... lonez.html
i aby go wstawić musisz fizycznie wywalić stary regulator, a nowy przykręcić z tyłu alternatora. Wyprowadzasz tylko dwa przewody do nowego regulatora.

schemat podłączenia Obrazek

PostNapisane: 22 kwi 2009, 16:07
przez Cingular
ok ok dzięki bardzo ale miał bym proźbę jak byś mi na tych załączonych fotkach zaznaczył gdzie mam przylutowac ziolony a gdzie żółty kabelek jak chcesz moge ci je wysłać na e-maila :) ja nie jestem elektrykiem wiec nie za bardzo łapę ten cały schemat a nie chce coś źle podłączyć :D

PostNapisane: 22 kwi 2009, 18:58
przez Cingular
Pioteq25 a wiec tak sprawdziłem miernikiem napięcie na tej kostce i po przekręceniu kluczyka pokazuje mi 0.15 do 0.21 a po zapaleniu auta jest tam odrazu takie samo napięcie co na aku czyli koło 12v chyba ma być inaczej niestety :| a czy powodem nie wzbudzania alternatora może być na przykład przepalona żarówka na desce rozdzielczej ta od tej czerwonej kontrolki z aku na rysunku ?? gdzieś czytałem że przez nia płynie prad wzbudzenia i jak ona jest przepalona to alternator sie nie wzbudzi bo ma przerwe w obwozie

PostNapisane: 22 kwi 2009, 19:58
przez Pioteq25
Napięcia były zmierzone na założonej wtyczce czy nie?

PostNapisane: 22 kwi 2009, 21:59
przez Cingular
napięcie było mierzone na wyciągnietej wtyczce alternatora na razie nie mam dałem go do sprawdzenia znajomemu mehanikowi pewnie w niedziele go dopiero odzyskam .A to powinienem miezyć na podłączonym alternatorze tak ?? jak bede miał alternator to zmieżę na podłaczonym alternatorze i gdyby temat upadł napisze ci na priva ok ??

PostNapisane: 5 wrz 2009, 14:54
przez Tasior
A jak wyjąc ten nieszczęsny alternator?? Tzn. którędy, bo nie chce wyjść ani górą ani dołem :(

PostNapisane: 5 wrz 2009, 15:14
przez bzzyczek
Pewnie wyjdzie górą tylko musisz odkręcic całą tą górna łape trzymająca alternator od silnika, przynajmniej tak musiałem zrobić w BG bo też nie chciał wyjść.

PostNapisane: 13 paź 2009, 18:17
przez Norby
"Cingular" jeśli temat rozwiązany to gratuluję Zobacz http://www.allegro.pl/item753977614_reg ... _ford.html

[/url]

PostNapisane: 26 lis 2009, 18:02
przez edekb
koledzy wstawcie ponownie schemat podlaczenia tego regulatora
pilne