Strona 1 z 1

Zmiana koloru podswietlenia zegarów i deski

PostNapisane: 25 lut 2009, 18:49
przez kprzemo24
Witam, zabrałem się do zmiany podświetlenia w moim samochodzie (na czerwone- pod kolor radia) i niestety nie wiem gdzie sa te żaróweczki i jak mam się do nich dostać. Na forum były już podobne wątki, jednak nic się nie dowiedziałem... prosze o pomoc. mile widziana jakaś fotorelacja;)

PostNapisane: 25 lut 2009, 19:11
przez Rain
Witaj, zacytuje Ci tu wiadomości jakich udzielił mi jacks z forum, gdy pytałem o to samo w mojej mx3 (też z 92), mam nadzieję, że Ci to pomoże, a jacks się nie obrazi ;)

Zeby wymienic oswietlenie zegarow i przyciskow musisz zdjac maskownice (3 sruby na gorze), nastepnie wyciagasz licznik (4 sruby po rogach), wypinasz kostki od licznika i juz masz dobry dostep. Jesli chodzi o przycisk regulacji swiatel, to najlepiej dostac sie do niego od tylu, bo siedzi na zastrzasku. Wystarczy zdjac taki maly plastikowy trojkacik na boku deski rozdzielczej (wystarczy go podwadzic srubokretem). Po tej operacji powinienes miec juz dostep do wlacznikow. Jesli jednak nie dasz rady tego wyjac, to mozesz jeszcze wyciagnac popielniczke (ta pod kierownica z lewej strony) lub w ostatecznosci w ogole zdjac caly element pod stacyjka (to nie jest wcale takie trudne, trzyma sie od bowiem tylko na 4 lub 6 srubach).
Najwiecej zabawy bedzie ze zmiana oswietlnego nawiewu, gdyz jest tam jedna zarowka T5 i jedynym sposobem aby sie do niej dostac jest zdjecie srodkowego nawiewu (tego w wlacznikiem swiatel awaryjnych) i pogrzebanie troche reka, a w zasadzie dwoma palcami . Mozesz jeszcze wymienic zarowke W5W w podswietleniu zaplaniczki. W tym celu musisz wyjac radio i jesli masz sprawne rece, to ta szczelina powinna wystarczyc – jesli nie, to trzeba rozbierac dalej. Ostania i zarazem najprostsza w wymianie jest zarowka podswietlenia stacyjki (T5), bo trzeba zdjac tylko oslone kierownicy, ktora i tak bedziesz musial zdemontowac przy wymianie zarowek z liczniku

Podsumowujac, to troche pewnie zamotalem, ale nie przerazaj sie tym, gdyz wymiana oswietlenia powinna zajac Ci mniej czasu nic mi pisanie tej odpowiedzi

Najwazniejsze to zrobic dobre ogledziny i rozbierac wszystko z "głową" a nie na siłę.


Jeśli chodzi o ilość, to w każdym przycisku jest jedna żaróweczka, którą zastępujesz jedną diodą. Dodam tylko,że jeśli chcesz zamontować niebieskie diody, to możesz mieć problem z przyciskiem do regulacji świateł oraz ogrzewania tylnej szyby, powieważ są one barwione od środka na zielono i po zamontowaniu niebieskiej diody, będą świeciły na seledynowo


Pozdrawiam :)

PostNapisane: 25 lut 2009, 21:38
przez fotos
Rain napisał(a):Jeśli chodzi o ilość, to w każdym przycisku jest jedna żaróweczka, którą zastępujesz jedną diodą. Dodam tylko,że jeśli chcesz zamontować niebieskie diody, to możesz mieć problem z przyciskiem do regulacji świateł oraz ogrzewania tylnej szyby, powieważ są one barwione od środka na zielono i po zamontowaniu niebieskiej diody, będą świeciły na seledynowo


wystarczy zdjąć gumkę:P (przynajmniej u mnie szło. a wiem o tym bo moje zgubiłem i teraz mi świeci na żółto;/)

PostNapisane: 11 maja 2009, 14:08
przez tomek533
co zrobic zeby ladniej swiecił zegary bo wymienił na diody czerowne ale blaty sa barwione na zielono ;/ wiec slabo to swieci i ogolnie to troche starłem papierem sciernym tył blatów i troche pomoglo ale i tak sa barwione na zielono , bawił sie ktos w tym temacie ??

Re: Zmiana koloru podswietlenia zegarów i deski

PostNapisane: 23 lis 2011, 22:10
przez Miksu
Z doświadczenia wiem ze kolorowy filtr mozna idealnie wyczyścić zmywaczem do paznokci i patyczka do uszu... Potrzebne bedzie dość duzo patyczkow ponieważ szybko sie brudza...Przerabialem ten temat juz w kilku swoich autach i szczerze polecam... Tylko jedna uwaga ,patyczek ma byc wilgotny ,a nie mokry ponieważ kiedy "scieknie" nam nawet mala kropelka na przednią stronę tarczy bedzie kicha. Osobiście czyscilem tylko te miejsca gdzie są cyfry ,jest to dość czasochłonne, ale efekt końcowy godny cierpliwości....