Strona 1 z 1

Centralny zamek, immobilaizer, montaż siłowników klapy bagaż

PostNapisane: 17 lut 2009, 23:02
przez arkusz
Witam.

Od kilku dni zmagam się z nietypowym problemem. Pewnego wieczoru zszedłem do samochodu, chciałem otworzyć go z pilota i zonk, myślę sobie, że pewnie drzwi przymarzły ale jak się później okazało, kłopot jest z centralnym zamkiem. Centralny zamek zamyka się z pilota ale nie otwiera się z pilota, skutkuje tylko i wyłącznie otwieranie drzwi z kluczyka lub wchodzenie przez bagażnik ;| Tym sposobem złamałem już prawie 3 pary kluczyków bo otwieranie przymarzniętego zamka z kluczyka prowadzi do nadłamania kluczyka ;] Już wszystkie 3 pary są w tak kiepskim stanie, że niedługo pewnie któryś z nich zostanie w zamku lub stacyjce. Wracając do zamka, gdy siedze w środku i zamek jest otwarty w obu drzwiach, to po przesunięciu centralnego zamka na "lock" nic się nie dzieje lecz gdy przesunie się go na pozycje "lock" i spróbuje sie otworzyć drzwi od środka to centralny zamek sie zamyka. Dość dziwna sytuacja i kompletnie nie wiem jak sie z tym uporać. Możliwe, że to tylko bezpiecznik od centralnego się skończył? Czy to może jeszcze co innego? Stało się to z dnia na dzień więc nie wiem co może byc przyczyną. Jeszcze jutro spróbuje popsikac zamek WD40.

Druga sprawa. Czy jeśli moja Mazda posiada immo to dorobienie kluczyka z jakiegoś odpornego metalu będzie problemem? Te co mam po poprzednim właścicielu są w naprawde kiepskim stanie i grozi im zostanie w zamku lub stacyjce ;] Głównie chodzi o immo bo jeśli by go nie było to po prostu sie dorabia kluczyk ale czy z immo sytuacja jest jakaś inna?

Trzecia sprawa to montaż siłowników klapy bagażnika. Czy jest to dosyć prosty sposób? Czy trzeba zdejmowac jakies plastiki w bagażniku? Lada dzień dotrą do mnie siłowniki i bede je chciał zamontować ale nie wiem czy się tego podejmować czy oddać ja w tej sprawie do jakiegos mechanika.

Czwarta sprawa. Czy ktoś używał preparatu do czyszczenia wtrysków "STP"? Widziałem to ostatnio w Tesco i chciałbym spróbować tego użyć ale nie wiem jak to działa. Ktoś już tego używał? Jakie efekty? Czy działa to na takiej zasadzie jak motodoktor czy jest to rzeczywiście preparat, który pomaga? ;)

Pozdrawiam i proszę o jakieś w miare szybkie odpowiedzi ; – )

PostNapisane: 17 lut 2009, 23:37
przez infinito
STP..
tak jak APAP- niezle placebo.
Wlalem kiedys do bylej mazdeczki. Lepiej zatankowac te 7 litrow PB w tej cenie i poszalec przez 80km...
; )

immo to Ty chyba nie masz...

PostNapisane: 17 lut 2009, 23:47
przez arkusz
infinito napisał(a):STP..
tak jak APAP- niezle placebo.
Wlalem kiedys do bylej mazdeczki. Lepiej zatankowac te 7 litrow PB w tej cenie i poszalec przez 80km...
; )

immo to Ty chyba nie masz...


[tiiit], chyba rzeczywiście nie mam bo sprawdzałem VIN i nic tam takiego nie ma (poprzedni właściciel mówił, że jest). Jak to sprawdzić czy jest czy nie? Gdyby co to mam ukryty włącznik ale nie wiem czy to ma coś do immo...

PostNapisane: 18 lut 2009, 00:51
przez matthewsie
czesc, gdzie masz ten wyloncznik, bo wlasnie starams ei go znalesc a nie wiem gdzie szuakc. dzieki

PostNapisane: 18 lut 2009, 23:23
przez arkusz
Dzięki ;)

PostNapisane: 19 lut 2009, 11:31
przez Michal90
Kod: Zaznacz cały
mmobiliser (angol.) lub Immobilizer (amerykon.) – wym. imobilajzer – stosowane m.in. w samochodach, elektroniczne zabezpieczenie przed niepowołanym uruchomieniem pojazdu. Z technicznego punktu widzenia jest to elektroniczny kod zapisany na płytce elektronicznej (najczęściej urządzenie to jest wbudowane w kluczyku lub jest to dodatkowa "pestka", którą przykłada się do zamontowanego czytnika)


Skoro masz MX-3, to musiałbyś mieć takową pestkę, którą musiałbyś przyłożyć do jakiegoś miejsca w przeciwnym wypadku nie da się odpalić samochodu


arkusz napisał(a):Gdyby co to mam ukryty włącznik ale nie wiem czy to ma coś do immo...


Jak dla mnie to to nie jest immo, zwykłe 'odcięcię', ja mam też to 'odcięcię', tak samo jak 'pestkę'. Więc jak dla mnie to ktoś zrobił Cię w konia, ale mechanikiem nie jestem, biorę to po prostu na chłopski rozum.



arkusz napisał(a):Głównie chodzi o immo bo jeśli by go nie było to po prostu sie dorabia kluczyk ale czy z immo sytuacja jest jakaś inna?


Wychodzi na to, że musisz normalnie dorobić kluczyk, w MX-3 nie było chyba immo przy kluczyku ? ;)
Koszt to około 20 zł.

PostNapisane: 19 lut 2009, 13:23
przez lipekx
hmm z tego co się orientuje to takie immo w kluuczyku wychodziło dopiero w latach 94-95 w moim mx nie ma żadnego immo i dorobienie takiego klucza to 15 pln, a całkowitą pewność będziesz miał jak juz pójdziesz do serwisu który dorabianiem kluczyków sie zajmuje i tam Pan specjalista – dorabiacz powie jaki to typ kluczyka, Jeżeli będzie z immo to kosztuje to ok 80 – 90 pln.

PostNapisane: 19 lut 2009, 18:17
przez loockas
arkusz napisał(a):Trzecia sprawa to montaż siłowników klapy bagażnika. Czy jest to dosyć prosty sposób? Czy trzeba zdejmowac jakies plastiki w bagażniku? Lada dzień dotrą do mnie siłowniki i bede je chciał zamontować ale nie wiem czy się tego podejmować czy oddać ja w tej sprawie do jakiegos mechanika.


Proste, ale bez pomocy drugiej osoby będzie ciężko. Klapa waży masakrycznie dużo i po odkręceniu jednego siłownika ktoś Ci ją będzie musiał przytrzymać. Troche plastików z tego co pamiętam musisz pościągać. Ogólnie prosta robota.

immo nie było w tym roczniku

PostNapisane: 29 lip 2009, 19:53
przez Kaina
witam :) ja ma problem z wlaczeniem immo :P kupilam auto Mazde 323c z 96 i czasem daje jeżdzić nią mojej siostrze.. ale ona jak otiwera samochod to najpierw pojezdzi kluczykiem troche po drzwiach dopiero trafia :( zero szacunku dla mojego auta... mam pilota przy kluczyku ale poprzedni wlasciciel mi powiedzial ze odlaczyl.. gdzie znajduje sie ta kosta do podlaczenia immo..


Ratujcie mnie i moją madzie przed malowaniem :/

PostNapisane: 29 lip 2009, 19:55
przez BratCukierka
a co ma immo do otwierania auta kluczykiem?? :P

PostNapisane: 30 lip 2009, 20:08
przez mx3
nie wiem jakie wy macie rozwiazanie ale ja wkladam kolo stacyjki pestke aby byl zaplon, watpie zeby to bylo u kogos ukryte

PostNapisane: 31 lip 2009, 11:32
przez loockas
mx3 napisał(a):nie wiem jakie wy macie rozwiazanie ale ja wkladam kolo stacyjki pestke aby byl zaplon, watpie zeby to bylo u kogos ukryte


to jest raczej niefabryczny immobiliser. Prawdopodobnie oparty o pastylkę dallas. W MX-3 po lifcie były już immo w kluczyku o ile dobrze kojarze. Transponder znajduje się w kluczyku i dorobienie takiego kluczyka kosztuje zwykle 150zł, a nie 15zł :)

PostNapisane: 1 sie 2009, 00:41
przez Suloo
ja mam mx3 po lifcie i mam immo w pastylce CONLOG.wiec jednak nie wszystkie to mialy.