Strona 1 z 3

Wskaźnik paliwa – kontrolka rezerwy – pływak paliwa

PostNapisane: 14 gru 2008, 17:44
przez LeeeX
Witam. Czy wie ktoś w jakim celu przy pływaku jest czujnik temperatury? I jak jest włączana kontrolka rezerwy? Nie zauważyłem tam nigdzie styków od kontrolki, więc podejrzewam, że jest ona włączana przez jakiś przekaźnik w momencie, gdy oporność potencjometru pływaka spada. Czy tak jest?

I wie ktoś, jak sprawdzić wskaźnik paliwa? Ponieważ w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.

PostNapisane: 15 gru 2008, 21:18
przez LeeeX
Ponawiam moje zapytanie... niech ktoś pomoże :(

PostNapisane: 16 gru 2008, 00:19
przez havier
z tego co zdazylem sie zorientowac, to czesc mx3 nie miala kontorlki rezerwy. reszty jeszcze sie nie wywiedzialem/nie byla mi potrzebna ;)

PostNapisane: 16 gru 2008, 01:53
przez LeeeX
No ja wiem, ale mam nawet schemat elektryczny z roku 93 i jest tam kontrolka... w desce nawet jest żarówka na swoim miejscu... tylko jak to ma działać? :(

PostNapisane: 16 gru 2008, 12:31
przez Lukano
Z tego co pamiętam przed liftem do 1994 roku zawsze miały rezerwę(decha od BG), a polifcie nie zawsze :]

PostNapisane: 16 gru 2008, 18:38
przez LeeeX
No moja jest 93 i ma deskę od BG, dlatego nie wiem co zrobić, żeby ta kontrolka działała...

PostNapisane: 19 gru 2008, 16:50
przez Leszek
Odkopuję stary temat... Od czego zależy, że zapala się kontrolka rezerwy paliwa???

Właśnie zmieniam tarcze w mojej 323F BA 97r Z5 i ułamałem wskazówkę od poziomu paliwa... <killer>
żeby było smieszniej to wyłamała się wskazówka razem z tym drucikiem z silniczka i za cholerę już tego nie naprawię .. Więc powiedzcie mi czy kotrolka się zapala od pływaka czy od tego silniczka????

Przy okazji czy można wymienić sam silniczek czy czeka mnie kupno całych zegarów????????

PostNapisane: 21 gru 2008, 20:15
przez noucamp
aLehandro napisał(a):Odkopuję stary temat..

całe 3 dni nikt nie pisał :)

PostNapisane: 21 gru 2008, 20:53
przez waldii
LeeeX napisał(a):Czy wie ktoś w jakim celu przy pływaku jest czujnik temperatury?

nie ma czegos takiego ;)


LeeeX napisał(a):I jak jest włączana kontrolka rezerwy?

najprawdopodobniej osobnym stykiem

LeeeX napisał(a):w momencie odłączenia pływaka wskaźnik nadal pokazuje ten sam poziom paliwa.

i tak powinno byc ;)

PostNapisane: 22 gru 2008, 02:35
przez LeeeX
1. Jest takie coś, bo jak byk jest tam termistor, który zmienia oporność pod wpływem temperatury, więc nie mów, że nie ma. Sorry, ale na elektronice to się znam.

2. Nie ma osobnego styku.

3, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.

PostNapisane: 22 gru 2008, 10:06
przez Lukano
LeeeX napisał(a):, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.

waldii napisał(a):i tak powinno byc oczko

u mnie też tak jest i tak powinno być. Nic nie spada tylko zostaje na ostatniej pozycji.

PostNapisane: 22 gru 2008, 12:46
przez LeeeX
To bardzo dziwne :|

No a czemu ma służyć ten termistor?

PostNapisane: 23 gru 2008, 01:10
przez waldii
LeeeX napisał(a):Jest takie coś, bo jak byk jest tam termistor, który zmienia oporność pod wpływem temperatury, więc nie mów, że nie ma. Sorry, ale na elektronice to się znam.

kurde zglupialem.Wg jednych to jest termistor a wg drugich wlacznik rteciowy <jelen>
schemat.jpg

PostNapisane: 23 gru 2008, 01:47
przez markmas
Lukano napisał(a):
LeeeX napisał(a):, Raczej w momencie odłączenia pływaka wskaźnik powinien spaść do minimum, a tak się nie dzieje.

waldii napisał(a):i tak powinno byc oczko

u mnie też tak jest i tak powinno być. Nic nie spada tylko zostaje na ostatniej pozycji.


Widzę że nikt nie wpadł na pomysł żeby po odłączeniu kabelka przekręcić kluczyk w stacyjce celem zapodania prądu na wskaźnik :D

pozdrawiam

PostNapisane: 23 gru 2008, 02:19
przez LeeeX
waldii napisał(a):kurde zglupialem.Wg jednych to jest termistor a wg drugich wlacznik rteciowy


Proste – podłączyłem omomierz i w momencie, kiedy trzymałem (grzałem) palcami ten termistor, oporność się zmieniała... a cały potencjometr pływaka w ogóle jest dziwny, bo ma zakres tylko 10Ohm... :|

markmas napisał(a):Widzę że nikt nie wpadł na pomysł żeby po odłączeniu kabelka przekręcić kluczyk w stacyjce celem zapodania prądu na wskaźnik zeby


Nie, absolutnie... ;] Wszystkie możliwości sprawdziłem i nic...

PostNapisane: 23 gru 2008, 10:50
przez markmas
Proste – podłączyłem omomierz i w momencie, kiedy trzymałem (grzałem) palcami ten termistor, oporność się zmieniała... a cały potencjometr pływaka w ogóle jest dziwny, bo ma zakres tylko 10Ohm... :|


Niech mnie ktos poprawi, bo z fizyki nigdy asem nie bylem – ale czy przypadkiem "macanie" paluszkami golego termistora nie zmienia jego wlasciwosci?
– wzrost temperatury – inna opornosc
– przeplyw pradu przez paluszki – inna opornosc

Nie, absolutnie... ;] Wszystkie możliwości sprawdziłem i nic...


U mnie to wygladalo troche inaczej.
Po wymianie sztywnego ukladu hamulcowego – trzeba zdjac bak – wskaznik zaczal glupiec – to jest – ile bym nie nalal do baku, zawsze pokazywal pol, a spadal dopiero wtedy jak jechalem na oparach...
Rozebralem wskaznik i oczyscilem wszystko – bylo troche ciala obcego w postaci korozji na zewnatrz, a tam gdzie dochodzila benzyna wygladalo to na utleniona miedz. Poprawilem luty, oczyscilem, skrecilem i dziala :) Co prawda nie do konca – podczas czyszczenia chyba delikatnie zmienilem opornosc. Po zalaniu na ful – pokazuje oczywiscie max, jednak szybciej spada do pierwszej polowy baku, a pozniej juz normalnie. Wg mnie najwazniejsze jest to ze pokazuje ile mi zostalo do konca :)
Wszystko bylo robione metoda prób i bledow.

pozdrawiam

PostNapisane: 23 gru 2008, 13:47
przez LeeeX
Owszem, "macanie" termistora zmienia jego oporność – tak właśnie reaguje na zmianę temperatury.

Ale nadal nie wiem, co powinno włączać kontrolkę :| Deskę mam od BG, żarówka rezerwy jest na miejscu, nie jest spalona, ale nigdy nie widziałem, żeby się włączyła...

PostNapisane: 23 gru 2008, 14:03
przez markmas
LeeeX napisał(a):...ale nigdy nie widziałem, żeby się włączyła...


Tak na chlopski rozum to "wlacznik" kontrolki rezerwy powinien byc przy kontrolce ilosci paliwa. Strzalka dochodzi do minimum i zalacza sie rezerwa. Bez sensu bylo by ciagnac dodatkowe przewody z baku do "rezerwy". Powiem szczerze, ze po moich kombinacjach ze wskaznikiem nigdy nie mialem okazji przekonac sie czy zapala sie rezerwa :]
Przed naprawa wszystko dzialalo :)

Poniewaz w tym momencie chce zaspokoic Twoja, a tym bardziej moja ciekawosc, wieczorkiem odlacze czujnik poziomu paliwa i zobacze co sie stanie :)
Zdam relacje :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 23 gru 2008, 15:49
przez LeeeX
Heh, to czekam na relację :)

PostNapisane: 23 gru 2008, 17:49
przez markmas
LeeeX napisał(a):Heh, to czekam na relację :)


I mam niestety zle wiesci...
Po odlaczeniu kabelkow wskazowka ani drgnie...
Nie wiem skad, ale zakodowalo mi sie w glowie ze wystarczy odlaczyc, przekrecic kluczyk i pokaze minimum...
Trzeba odkrecic pokrywe, wyjac plywak i nim sie pobawic.
Mowiac szczerze nie mam teraz odpowiednich warunkow do tego typu operacji... zimno, ciemno i bak do pelna zatankowany.

Po zimie planuje zrobic cale tylne zawieszenie i przy okazji moge sie pobawic w kontrolki. Na razie mi wystarczy ze pokazuje obecny stan paliwa.

Pozdrawiam