FOTORELACJA – Malowanie klosza na czarno

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lcs9_ » 18 paź 2008, 23:14

Witam, od jakiegoś czasu czytam forum, od niedawna mam madzie mx3 i postanowiłem, że dorzucę coś od siebie, tym bardziej, że nie znalazłem na forum wątku z mx3 i lampami :)

No więc z jednego z oczek madzi schodziło sreberko w lampie. Brzydko to wyglądało. Pomyślałem, że trzeba coś z tym zrobić. Wyniki poniżej.
...

1. Otwieramy maske, oceniamy sytuację. Potrzebujemy klucza z numerkiem 10, żeby odkręcić lampę. Są cztery śrubki. Trzy widzimy a żeby odkręcić czwartą dobrze by było odkręcić zderzak.
...

2. W tym miejscu znajdziemy czwartą śrubkę. Trzeba ją odkręcić.
...


3. Odpinamy kostkę z prądem i wyciągamy oczko.
...

4. Wyciągamy żarówkę i odkręcamy wszystkie niepotrzebne sprzęty typu jakieś kostki z prądem, jakieś uszczelki itp. itd.
...

5. Teraz zabieramy ze sobą lampę i idziemy w kierunku łazienki. Trzeba znalezc naprawdę dużą wanienkę ew. skorzystać z wanny. Wszystko ma swoje wady i zalety. Dla mnie wygodniej było nalać mniej wody (szybciej sie nalewa :D). No i jedziemy dalej. Po zatopieniu lampy w gorącej wodzie (proponowałbym powolne ogrzewanie – tak aby lampa nie pękła) robimy sobie przerwę na piwo itp. Trzeba poczekać aż silikon się rozgrzeje. Zimnego silikonu nie da sie niestety rozkleić. Po jakimś czasie (10-15 min) możemy wrócić na miejsce zbrodni z płaskim śrubokrętem i uważając żeby się nadmiernie nie poparzyć podwadzamy szkło lampy i próbujemy je jakoś rozdzielić od plastiku. Obie lampy zacząłem rozklejać od najwęższego punktu, optymalne rozwiązanie. Cała operacja rozklejania zajęła mi najwięcej czasu (2 lampy ok 1h).
...

6. Kiedy już oddzielimy szkło od plastiku można odetchnąć.. To pływające srebrne coś to sreberko które mi się łuszczyło. Nie wytrzymało temperatury i odpadło :0
Tutaj uwaga, sreberko z lustra też może nam odpaść po części. W moim wypadku lekko się pomięło w kilku miejscach (po założeniu szkła tego nie widać, lampa świeci tak samo jak przed operacją)
...

7. Dobra, mamy już oddzielone części. Trzeba to teraz wszystko wytrzeć/wysuszyć, sposób dowolny. Jak już części będą suche możemy zacząć je matować papierem ściernym, ja wziąłem na chybił trafił 320 na sucho i zdał egzamin. Czyścimy dokładnie i uważamy żeby nie uszkodzić lustra!
...

8. Teraz bierzemy np. benzynę lakową czy co kto woli do odtłuszczania powierzchni i wycieramy dokładnie wszystko to co ma być malowane. Później papierową taśmą i ulubioną gazetką zaklejamy lustro.
...

9. W sklepie chemicznym znajdujemy odpowiedni lakier, w moim wypadku zdecydowałem się na czarny matowy wytrzymały na wysokie temperatury, 9zł za małą puszkę która wystarczy bez problemu na 2 klosze.
...

10. Psikamy sobie po kloszu, najlepiej kilka równomiernych warstw. Bierzemy w łapę opalarkę, suszarkę czy coś co grzeje i suszymy farbę. Opalarką w miarę szybko można się z tym uporać ale – trzeba uważać, żeby nie zrobiły się pęcherzyki od gorąca. Dlatego grzejemy z umiarem.
...

11. Później jak już farba wyschnie dobrze by było zabrać się za sklejenie lampy. Silikon podgrzewamy opalarką/suszarką aż stanie się miękki i klejący. Do sklejenia dodatkowo użyłem bezbarwnego silikonu. Przy tej czynności dobrze jest mieć kogoś pod ręką kto pomoże docisnąć szkło do klosza. Po dopasowaniu szkła zakładamy spinki w kształcie literki "C" i czekamy aż to wszystko ładnie się sklei (silikon który miałem wysychał w 20 min). Po sklejeniu składamy wszystko do kupy i cieszymy się nowym wyglądem lamp.

Czas trwania: jakieś 2h
Koszt: spray 9zł, silikon 20 zł.

Mam nadzieję, że moja relacja się komuś przyda :) Pozdro
...
Ostatnio edytowano 19 paź 2008, 12:51 przez lcs9_, łącznie edytowano 1 raz
lcs9_
 

Postprzez alfonso900 » 19 paź 2008, 02:02

Mozesz mi powiedzieć co to daje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 12:45
Posty: 167
Skąd: Lubin
Auto: ______________

Postprzez lcs9_ » 19 paź 2008, 08:53

Na pewno wygląda lepiej niż lampa z łuszczącym się sreberkiem. Po prostu nie masz srebrnego wnętrza tylko czarne a światła świecą w taki sam sposób jak przed zmianą koloru. Dorzucę niedługo jakieś fotki.
lcs9_
 

Postprzez infinito » 19 paź 2008, 09:49

mi sie podoba.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Mr.M » 19 paź 2008, 10:07

hmm spoko naprawno komus sie przyda taki manual ze lcs9_ dzieki jedno co to nie wiem czy taki
temat to nie do dzialu Tuning.

Pozdrawiam
Mazda 6 User :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 21:32
Posty: 308
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6

Postprzez Rain » 19 paź 2008, 11:10

Mnie również się podoba, tym bardziej, że też mam problem z łuszczącym się sreberkiem w jednej lampie – a to jest sympatyczne rozwiązanie z efektem wizualnym :) dzięki za opis!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez swirek » 19 paź 2008, 12:59

a jak ma się to do przepisów bo jest to ingerencja w oświetlenie i czy panowie niebiescy nie przyczepią się do tego? ;]
swirek
 

Postprzez lcs9_ » 19 paź 2008, 13:14

jeśli wyłączysz lampy to dopiero wtedy widać, że było coś kombinowane, wiec przy niebieskich panach lepiej nie wyłączać :) obstawiam, że kiedy niebieski pan się będzie chciał przyczepić to zawsze się coś znajdzie. Jeśli ktoś chce zrobić to co ja to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność..
lcs9_
 

Postprzez Bladyy78 » 19 paź 2008, 14:30

Nie dość że wygląda to tragicznie i pogarszasz sprawność swoich reflektorów, to do tych lamp nie tylko doczepić Ci się możne Policja i stracisz dowód, ale również diagnosta który możne nie podbić Ci dowodu.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Troll Bagienny » 19 paź 2008, 14:36

Po Zielonej Górze jeździ jedna czerwona mxa z czarnymi kloszami, należy do Xus`a. Mówi, że policja się nie czepia, a na przeglądach też nie słyszałem żeby miał problem. Wątpie, żeby ograniczało widoczność bo samego lustra nie ruszasz, a w wersjach po lifcie z tego co wiuje, ta pomalowana tutaj na czarno część to dosłownie karton, który nie ma jak odbijać światła. A moim zdaniem wygląda to ciekawie... wyróżnia się z tłumu :)

Mazda XUS`a

Jedyne co może pogarszać widoczność to te niebieskie żarówki z tesco (tak mi się przynajmniej wydaje, bo sam kiedyś takie kupiłm i po pierwszej jeździe nocą wywaliłem :P)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 17:31
Posty: 1509
Skąd: Zielona Góra/Wrocław

Postprzez lcs9_ » 19 paź 2008, 15:06

żarówki to spadek po poprzednim właścicielu.. trzeba to zmienić :) ale jeszcze nie wiem na co..
lcs9_
 

Postprzez jacks » 19 paź 2008, 20:18

Jeśli chodzi o wpływ takiego malowania lamp na jakość oświetlenia, to nie ma absolutnie żadnej różnicy.
Z przeglądami nie ma żadnego problemu. W tym przypadku nie ingerujemy w odbłyśnik, a więc reflektor nie zmienia swoich właściwości świetlnych. Chyba jako pierwszy na tym forum malowałem w ten sposób lampy, auto przechodziło trzy razy przegląd oraz dwie kontrole drogowe.

P.S.
Te niebieskie a'la ksenony możesz zostawić na lato, bo ładnie oświetlają suchą nawierzchnię. Natomiast na jesienno-zimowe aury czym prędzej zmień je na coś "normalnego"

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Bio » 19 paź 2008, 20:25

daj fotki jak świeci...
Bio
 

Postprzez lcs9_ » 19 paź 2008, 20:45

zamowilem juz osramy night breaker, z opisu aukcji wynika ze sa super hiper i wogole.. zobaczymy co sie stanie jak je założe.. mam nadzieję, że to co w opisie to prawda..
http://allegro.pl/show_item.php?item=457377715
lcs9_
 

Postprzez jacks » 19 paź 2008, 21:24

Ja mam od półtora roku PHILIPS Power2Night +50% i nie widzę aż tak dużej różnicy w świeceniu w porównaniu ze zwykłymi żarówkami. W MX-3 fabrycznie te oświetlenie nie jest najlepsze. Jak zamontujesz te, za przeproszeniem, OSRAM-y, to napisz jakieś obiektywne opinie albo najlepiej zrób fotki porównawcze (ale to już temat do innego topicu)

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez loockas » 19 paź 2008, 21:56

Dzięki za manual. Odbierając auto od lakiernika zastanawiałem się dlaczego jedna lampa jest trochę luźna... gamonie nie przykręcili tej śrubki od spodu. Dzięki Ci za to zdjęcie :)

Co do twoich świateł, to widziałem efekt u kolegi Green'a i bardzo mi się to podobało.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Lottie » 19 paź 2008, 22:38

No całkiem ciekawie...
lcs9_ napisał(a):zamowilem juz osramy night breaker

z tego co słyszałam to wcale nie są rewelacyjne...
Lottie
 

Postprzez Ache » 19 paź 2008, 23:33

Jak dla mnie gitara :D Jak mnie wezmie to tez sobie zrobie :] A psiarnia sie nie czepia?? :P
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez loockas » 19 paź 2008, 23:44

Lottie napisał(a):z tego co słyszałam to wcale nie są rewelacyjne...


to zależy po jakim względem. Światło dają świetne i kupie je po raz drugi na pewno. Żywotność trochę słaba. Moje padły po 9 miesiącach. Tak swoją droga to jest już temat o żarówkach w eksploatacji :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez LuperMazda88 » 30 sty 2009, 11:15

lcs9_
genialny efekt moze pomozecie Mx-3 lampy wyregulowac i nie wiem co jest grane dzialaja silniczki z regulacji wysokosci swiateł ale nic sie nie dzieje !! pomozecie ?? a widze ze ty to rozebrales i mniej wiecej wiesz co i jak
LuperMazda88
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323