Strona 1 z 1
		
			
				wskaznik temperatury silnika (czerwone pole)
				
Napisane: 
9 wrz 2008, 08:28przez Mrozu23
				Witam! Jak tylko przekrece kluczyk w stacyjce nawet przed odpaleniem silnika to wskazowka od temperatury od razy wskakuje na czerwone pole a silnik jest zimny 

 Zalozylem nowy czujnik temperatury ale dalej jest to samo. Co jeszcze moze byc tego przyczyna>
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
9 wrz 2008, 21:36przez tomekjorda
				Kolego wykręć licznik i zobacz czy nie wyskoczył ci pin tj wsówka z kablami...przy wymienianiu licznika u mnie miałem tak samo bo jedna taka wiązka nie była dociśnięta i była niewłaściwa rezystancja na liczniku przez co wskazuwka za dużo miała napięcia i od razu rwała poza skale 

  więc zobacz czy wszystko jest podpięte do licznika...
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2008, 21:44przez Mrozu23
				Zrobilem jak mowiles ale przy liczniku jest wszystko w porzadku. Odrazu podlaczylem przewod bezposrednio od czujnika do licznika i to samo wiec przewod na pewno nie jest uszkodzony.  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2008, 22:30przez Mr.M
				Widze że kolega z kielc 
Suchaj możemy sie zgadac i sprawdzi jak idzie wiązka a jak nie to jeszcze np. podpiac u mnie w aucie i sprawdzimy czy zegary czy instalacja 
Pozdrawiam 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 wrz 2008, 23:58przez Mrozu23
				Z checia bo juz brakuje mi pomyslow tylko ze jestem wolny dopiero kolo 19 bo pracuje :/ Wyslji mi nr do Ciebie to sie zgadamy na kom.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 gru 2008, 19:35przez Mrozu23
				Odswieze temat bo nadal nie znalazlem rozwiazania. Na 100% to nie wina czujnika. Zmierzylem temeperature silnika i trzyma sie w granicy 70-80 stopni wiec w normie. Zegary wygladaja na dobre. nie sa zasniedziale ani nic. Co jeszcze moze byc tego przyczyna? Moze elektryka w srodku zegarow?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 gru 2008, 21:03przez ozman
				Gdzieś kabelek po drodze do czujnika styka się z masą. Wskazówka z jednej strony jest podłączona do plusa i działa jak woltomierz gdyż wraz ze wzrostem temp silnika maleje rezystancja czujnika. Gdzieś Ci zwiera do masy samochodu kabelek miedzy zegarem a czujnikiem wtedy nie ma oporu i wskazówka wychyla się na maxa
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
2 gru 2008, 21:05przez konrad278
				dokładnie tak jak ozman mówi odłącz kabelek od czujnika i sprawdz czy opadnie jesli nie to 100%gdzies mase łapie
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
3 gru 2008, 09:29przez Mrozu23
				Jak odlacze kabel to spada do zera wiec to odpada :/ Puscilem przewod bezposrednio od zegarow do czunika i jest to samo wiec to na 100% nie przewod.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 gru 2008, 00:37przez marimart81
				Dołączam sie do tematu,posiadam xedosa 2.0 i mam ten sam problem a mianowicie gdy odpale auto po pół minuty wskażnik temperatury wskakuje ponad skale(co auto jest zimne).Ogólnie temperatura jest ok,wymieniłem czujnik ale jest to samo.Dodam ze jak auto troche ostygnie to ta wskazówka troszke spadnie i stanie czyli jakąś temperature tam wskazuje a gdy uruchomie to po chwili znowu ponad skale.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 gru 2008, 01:06przez gamar
				Witam, w mojej 626 GW mam to samo. Po kilku minutach jazdy wskaźnik wychodzi poza skalę. Potem po kilku – kilkunastu kilometrach wskakuje w pole normalnej temperatury roboczej. Potem jest różnie raz zostaje i wskazuje normalną temperaturę raz skacze na maxa. Zauważyłem ponadto że czasami kiedy naciskam przycisk na zegarach ten od  zmiany wyświetlania przebiegu z całkowitego na chwilowy wskazówka wskaźnika opada lub skacze do góry w zależności od aktualnego położenia. Mam wrażenie że to jakieś zwarcie na instalacji ale jeszcze nie miałem czasu aby to sprawdzić. Oczywiście czujnik po wymianie na nowy zachowuje się tak samo ...
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 gru 2008, 01:48przez Kailen
				Kolego gamar wyciagnij zegary i sprawdz 
Mrozu23 a czy aby napewno masz dobry czujnik 

sprawdz go wg ksiazki
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
27 gru 2008, 15:57przez marimart81
				juz doszedłem a mianowicie wina leżała po stronie licznika,jak wyjąłem ten wskażnik temperatury to tam z tyłu znajdują sie takie cieniutkie druciki i ten jeden był oderwany i chyba ktoś go lutował bo widać troche cyny a robi sie to często gęsto przy przykręcaniu tycz trzech śrubek,trzeba ich dokrecać z czuciem bo jeśli nie to sie zrywa
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
30 gru 2008, 01:10przez Mrozu23
				Kailen kupilem juz chyba z cztery czujniki i na kazdym to samo. Ostatnio dopadlem silnik K8 na czesci i kupilem uzuwany czujnik i nadal to samo wiec to odpada :/
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
22 sie 2009, 19:57przez gamar
				Kailen napisał(a):Kolego gamar wyciagnij zegary i sprawdzi
Wyciągnąłem zegary, sprawdziłem, stwierdziłem tylko brak kilku wkrętów, które trzymają wszystko do kupy – żadnej widocznej usterki. rozkręciłem, skręciłem porządnie z powrotem, założyłem zegary i problem zniknął...