Mam problem z klimatyzacja... a wlasciwie 2 problemy...
1) cos za slabo chlodzi a za mocno grzeje
2) kiedy wlacze klimatyzacje spod maski jest jakis grzechot (wewnatrz samochodu tego nie slychac). Co to moze byc ?
I mam pytanie jeszcze: czy jesli wlaczacie klime wewnatrz samochodu slyszycie taki syk ? Wczesniej nie mialem samochodu z klima stad tez te pytanie
Co jaki czas powinno sie napelniac klime? Na czym to polega i w jak to sie ceni...
z gory dzieki wszystkim za wypowiedz
Problem z klimatyzacją
Strona 1 z 1
Jesli po wlaczeniu klimy cos sie tlucze pod maska, to moze to byc tylko sprezarka, a w niej generalnie raczej tylko lozysko – ewentualnie sprzeglo elektromagnetyczne, ale jesli klima dziala cokolwiek, to to raczej odpada.
Co do syku, to nie powinno byc zadnego, jedynie szum wentylatora nadmuchu – moze masz nieszczelnosc w ukladzie, albo poszedl zawor rozprezny (a generalnie rureczki podcisnienia otwierajace zawor) i wtedy mozesz slyszec syczenie, a chlodzic bedzie slabo, albo wogole.
Klimy sie jako tako nie napelnia okresowo, bo przy sprawnej i szczelnej klimatyzacji czynnika chlodzacego nie powinno ubywac, ale przy czynnosciach serwisowych po prostu sie wymienia czynnik. Cena napelnienia to z tego co u nas(Krakow) krzycza, to 30zł sprawdzenie szczelności i do 150zł napełnienie czynnikiem z olejem.
Co do problemow, to moim zdaniem zostaje Ci tylko wizyta u "klimaciarzy"
Pozdrawiam
Co do syku, to nie powinno byc zadnego, jedynie szum wentylatora nadmuchu – moze masz nieszczelnosc w ukladzie, albo poszedl zawor rozprezny (a generalnie rureczki podcisnienia otwierajace zawor) i wtedy mozesz slyszec syczenie, a chlodzic bedzie slabo, albo wogole.
Klimy sie jako tako nie napelnia okresowo, bo przy sprawnej i szczelnej klimatyzacji czynnika chlodzacego nie powinno ubywac, ale przy czynnosciach serwisowych po prostu sie wymienia czynnik. Cena napelnienia to z tego co u nas(Krakow) krzycza, to 30zł sprawdzenie szczelności i do 150zł napełnienie czynnikiem z olejem.
Co do problemow, to moim zdaniem zostaje Ci tylko wizyta u "klimaciarzy"
Pozdrawiam
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
Problem rozwiazany:
slabo chodzilo bo sie ten "specyfik" chlodzacy skonczyl, teraz z zimnem ciezko wysiedzec
stukot spod maski spowodowany byl bardzo mala iloscia oleju w klimie, teraz dolano mi 20 gram wiecej i jest wszystko ok, 0 stukow
wewnatrz juz nic nie syczy tylko ostro piździ... ten syk byl juz samym gazem wydostajacym sie z klimy
kosztowalo mnie to 200 zl wraz ze sprawdzeniem szczelnosci
rdl dzieki Ci wielkie za pomoc – tylko ty odpowiedziales respect
slabo chodzilo bo sie ten "specyfik" chlodzacy skonczyl, teraz z zimnem ciezko wysiedzec
stukot spod maski spowodowany byl bardzo mala iloscia oleju w klimie, teraz dolano mi 20 gram wiecej i jest wszystko ok, 0 stukow
wewnatrz juz nic nie syczy tylko ostro piździ... ten syk byl juz samym gazem wydostajacym sie z klimy
kosztowalo mnie to 200 zl wraz ze sprawdzeniem szczelnosci
rdl dzieki Ci wielkie za pomoc – tylko ty odpowiedziales respect
- Od: 30 lip 2008, 00:09
- Posty: 45
- Auto: Mazda MX3 1.6 DOHC 16V 1996r.
Odnośnie klimy co potrzeba?? Mam instalacje założoną (tj ten przycisk a/c przy regulacji nawiewu), a w garażu leży mi chłodnica z klimy, skraplacz i 2 węze ciśnieniowe co jeszcze potrzeba?? i jeszcze gdzie jest główny przekaznik??
- Od: 19 cze 2008, 15:13
- Posty: 8
- Auto: MX 3 1,6 16V DOHC 94r
Po pierwsze skraplacz = chlodnica. Po drugie jakie auto? MX-3?
Generalnie potrzeba: skraplacza (chlodnicy), wentylatora chlodnicy, parownika (za schowkiem), sprezarki, filtra-osuszacza, przewodow (w mx-3 jest ich 5 jesli mnie pamiec nie myli) i jeszcze wiazki elektrycznej (pod maska – plus idzie pod bezpiecznik, dalej jedna kostka do czujnika cisnienia w osuszaczu, dalej do przekaznikow wentylatora chlodnicy i sprezarki (zaleznie od silnika moga byc dwa lub cztery przekazniki), skad znowuz ida przewody do samego wentylatora i sprezarki i jeszcze jedna mala kostka, ktora sie laczy z kostka wychodzaca z kabiny. Chyba mniej wiecej tyle.
P.S.
tomekjorda uzupelnij profil, bedzie latwiej odpowiadajacym
Generalnie potrzeba: skraplacza (chlodnicy), wentylatora chlodnicy, parownika (za schowkiem), sprezarki, filtra-osuszacza, przewodow (w mx-3 jest ich 5 jesli mnie pamiec nie myli) i jeszcze wiazki elektrycznej (pod maska – plus idzie pod bezpiecznik, dalej jedna kostka do czujnika cisnienia w osuszaczu, dalej do przekaznikow wentylatora chlodnicy i sprezarki (zaleznie od silnika moga byc dwa lub cztery przekazniki), skad znowuz ida przewody do samego wentylatora i sprezarki i jeszcze jedna mala kostka, ktora sie laczy z kostka wychodzaca z kabiny. Chyba mniej wiecej tyle.
P.S.
tomekjorda uzupelnij profil, bedzie latwiej odpowiadajacym
- Od: 22 kwi 2007, 22:22
- Posty: 76
- Auto: Mazda mx-3 1.6 16V DOHC 1995r.
Witam wszystich
Niedawno stalem się szczęśliwym posiadaczem "Madzi" 323P silnik 1,3 16V nr nad BA i mam do was pytanie przy zakupie autka nie było tam sprężarki klimy powiedzcie jaką kupic (podobno są dwa jakies modele rózniące się srubami)
Za pomoc dziekuje
Niedawno stalem się szczęśliwym posiadaczem "Madzi" 323P silnik 1,3 16V nr nad BA i mam do was pytanie przy zakupie autka nie było tam sprężarki klimy powiedzcie jaką kupic (podobno są dwa jakies modele rózniące się srubami)
Za pomoc dziekuje
-
beniojr
Witam,
temat już trochę stary ale mam podobny problem, postanowiłem ostatnio klimatyzację naprawić (była dziura w chłodnicy i nieszczelności na wężach ale problem został rozwiązany) więc po usunięciu problemu klimatyzacja została nabita, sprawdzona szczelność (trzyma) i wymieniony olej kompresora.
Po odebraniu autka i włączeniu klimatyzacji czuć obciążenie jednak po sekundzie następuje lekko słyszalny zgrzyt z pod maski i obciążenie znika – klima się wyłącza, a następnie włącza i znów to samo.
Powietrze z nawiewu nie leci zimne a obroty skaczą (obciążenie z włączenia -wyłączenia – włączenia...)
Kompresor wydaje się pracować dobrze – nie ma wycieków a rurki pod maską są lodowate.
Wentylator włącza się też na ułamek sekundy, a później staje i sytuacja powtarza się...
Dorzucam jeszcze filmik jak to wygląda z bliska http://www.youtube.com/watch?v=dP5Fgwp88bQ
Mazda trochę pieniążków już pochłonęła (chłodnica, spawanie i regeneracja przewodów, uzupełnienie itd)
i chciał bym by w końcu dmuchała jak trzeba.
Ma ktoś jaki pomysł co może być tego przyczyną?
temat już trochę stary ale mam podobny problem, postanowiłem ostatnio klimatyzację naprawić (była dziura w chłodnicy i nieszczelności na wężach ale problem został rozwiązany) więc po usunięciu problemu klimatyzacja została nabita, sprawdzona szczelność (trzyma) i wymieniony olej kompresora.
Po odebraniu autka i włączeniu klimatyzacji czuć obciążenie jednak po sekundzie następuje lekko słyszalny zgrzyt z pod maski i obciążenie znika – klima się wyłącza, a następnie włącza i znów to samo.
Powietrze z nawiewu nie leci zimne a obroty skaczą (obciążenie z włączenia -wyłączenia – włączenia...)
Kompresor wydaje się pracować dobrze – nie ma wycieków a rurki pod maską są lodowate.
Wentylator włącza się też na ułamek sekundy, a później staje i sytuacja powtarza się...
Dorzucam jeszcze filmik jak to wygląda z bliska http://www.youtube.com/watch?v=dP5Fgwp88bQ
Mazda trochę pieniążków już pochłonęła (chłodnica, spawanie i regeneracja przewodów, uzupełnienie itd)
i chciał bym by w końcu dmuchała jak trzeba.
Ma ktoś jaki pomysł co może być tego przyczyną?
- Od: 6 sie 2012, 12:16
- Posty: 9
- Skąd: Kraków / Toruń
- Auto: Mazda MX-3
Rok produkcji: 1997r
Silnik: B6D DOHC 1.6 107KM
Problem zostal juz rozwiazany, powodem byl osuszacz sypiacy wkladem po calym ukladzie. Jesli ktos mial/ma podobny problem polecam go sprawdzic. Jesli juz okaze sie ze tez jest do wymiany (marki Delphi) to odradzam szukac po hutrowaniach w PL. Obdzwonilem wszystkich mozliwych dostawcow z jednakowym skutkiem – nie ma i nie bedzie. Pozostaje ebay i sklepy z uk gdzie mozna takowy nabyc <10 funtow. Najblizszy zblizony do delphi dostepny w pl to osuszacz do 626.
Pozdro
Pozdro
- Od: 6 sie 2012, 12:16
- Posty: 9
- Skąd: Kraków / Toruń
- Auto: Mazda MX-3
Rok produkcji: 1997r
Silnik: B6D DOHC 1.6 107KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość