Witam!
Czytając posty na forum, czytając książkę WEMA wywnioskowałem, że wyjęcie zegarów w moim MX-3 1.6 będzie bajecznie proste, a jednak jak to zwykle w moim parszywym aucie, nic nie chce wyjść bez problemów. Nie wiem, może mam pechowego tego MX-3, ale ze wszystkim w tym aucie mam problem ;]
Do rzeczy.
1. Odkręcam plastik osłaniający zegary (3 śruby na górze, 2 śruby na dole).
2. Zdejmuje plastik, odpinam dwie wtyczki po lewej i po prawej z tyłu plastiku (światła przeciwmgielne, ogrzewanie tylnej szyby)
3. Odkładam plastik na bok, zacieram rączki bo widzę już szyny i uchwyty zegarów.
4. Odkręcam zegary (2 śruby na górze). Zegar zaczyna ślicznie latać.
5. Wyciągam zegary... i zonk! Zegary ruszyły się 4cm do przodu, ale dalej nie chcą iść. To chyba linka prędkościomierza z tego co czytałem.
I tu pojawia się problem, bo zegary wychodzą ledwo ledwo do przodu, nie ma mowy, żebym wsadził rękę za zegary i odpiął cokolwiek. Próbowałem też od dołu, wsadzając głowę we wnękę na nogi i tam widzę gruby pancerz linki, który trzyma mi zegary. Linka nie idzie ani do przodu, ani do tyłu. JAKBY BYŁA ZA KRÓTKA!
W sumie to mógłbym zaprzeć się nogami o deskę i wyrwać te liczniki na siłę, ale raczej do niczego by mi się już nie przydały..
Teraz więc pytanie – jak to cholerne dziadostwo wyjąć?
Chce tylko wymienić żarówki w zegarach.. czy o tak dużo proszę :/ Nie nawidze swojej mazdy..
Problem z demontażem zegarów
Strona 1 z 1
michasiek napisał(a):To chyba linka prędkościomierza z tego co czytałem.
jeszcze wtyczki trzymają.
michasiek napisał(a):. Odkręcam zegary (2 śruby na górze).
Żeby wyjąć licznik musisz odkręcić 4 śruby. (2 są jeszcze chyba na dole)
michasiek napisał(a):nie ma mowy, żebym wsadził rękę za zegary i odpiął cokolwiek
musi się zmieścić.
Z tyłu licznika są podpięte 3 wtyczki, dwie po prawej i jedna po lewej stronie. Wypinasz wtyczki i zabierasz licznik
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
KyRy u mnie licznik trzymają 2 górne śruby, bo dolne są razem z plastikami. Gdyby były jakieś inne śruby to licznik by nie drgnął albo delikatnie się gibał, a on definitywnie wychodzi i trzyma się na lince.
Co do kabli i wtyczek – nie miałem okazji ich zobaczyć, ale mam nadzieję, że z nimi nie będzie problemu
uwierz mi, mam małą dłoń ale w 1cm szparę nie wsadzę jej :-D bez podtekstów
jutro będę szukał tej linki na skrzyni, dzisiaj już wystarczająco przemarzłem na polku.. Prawie 3 godziny męczyłem się z tymi zegarami na mrozie -3C, aż mnie szlag trafił
muszę znaleźć kogoś z garażem..
dam znać jak postępy pójdą, jak tylko się do tego zabiorę drugi raz.
dzięki.
Co do kabli i wtyczek – nie miałem okazji ich zobaczyć, ale mam nadzieję, że z nimi nie będzie problemu
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
KyRy napisał(a):musi się zmieścić.
uwierz mi, mam małą dłoń ale w 1cm szparę nie wsadzę jej :-D bez podtekstów
Porek napisał(a):Ja w 323 BG odkręciłem linkę ze skrzyni, delikatnie poluzowałem i wypiąłem z zegarów.
jutro będę szukał tej linki na skrzyni, dzisiaj już wystarczająco przemarzłem na polku.. Prawie 3 godziny męczyłem się z tymi zegarami na mrozie -3C, aż mnie szlag trafił
dam znać jak postępy pójdą, jak tylko się do tego zabiorę drugi raz.
dzięki.
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Porek napisał(a):TALREP
TALREP napisał(a):michasiek napisał(a):jutro będę szukał tej linki na skrzyni
prosciej chyba odpiac w komorze silnika)Porek napisał(a):Wystarczy wykręcić linkę ze skrzyni biegów dostęp powinien być z komory silnika.
ok moze niejasno sie wyrazilem. moim zdaniem duzo latwiej rozpiac linke w polowie niz przy skrzyni, bo zeby tam siegnac trzeba miec naprawde dlugie rece (przynajmniej dluzsze od moich) albo wchodzic do kanalu, a w polowie, jak juz wiesz jak rozpiac robisz to w kilka sekund bez zadnego krecenia kluczami
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
a ja mam takie pytanie-jesli juz wyroskręcam ta wszystkie plastiki to jak mam wyjąć tarcze zegarow bo chce sobie zmienic na nowe a wokól tarcz jest ten plastik z kontrolkami i niewiem jak go zdjąć i na tym etapie sie zatrzymalem i nie bardzo wiem jak sie za to zabrac.
- Od: 16 lip 2007, 14:17
- Posty: 61
- Skąd: wadowice
- Auto: 323f ba z5 98.
2Nol napisał(a):michasiek napisał:
Nie nawidze swojej mazdy..
Nie mów tak. Jak ja moją ze złości ostatnio kopnąłem (po tym jak mnie prądem z kabla WN potraktowała) to przez dwa dni przy rozruchu niebieskią zasłone dymną z rury puszczała.
A dobrze Wam
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość