Jak wyjąć skrzynkę bezpiecznikową w mx-3? jak dobrze podłączać się do kabli?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dplus » 27 maja 2007, 11:08

Wziąłem się za montaż alarmu i potrzebuję uzyskać swobodny dostęp do skrzynki bezpiecznikowej, ale do jej tyłu. Odkręciłem dolną śrubę, ale coś u góry trzyma i nie jestem w stanie powiedzieć co, bo dostęp jest b. trudny. W manualu również nic pożytecznego nie znalazłem :(

Zastanawiam się również, czy są jakieś metody do szybkiego łączenia się do kabli w trudno dostepnych miejscach. jakbym miał dobry dostęp to można zdjąć izolację i się dolutować, ale jak kable są naciągnięte w trudnych miejscach, to ledwo można je sięgnąć, a co dopiero się z nimi bawić. widziałem na allegro szybkozłączki. czy takie coś się nadaje do szybkiego montażu? i jak to działa? http://www.allegro.pl/item198585284_szy ... olory.html

a może są inne polecane przez was sposoby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Winetou » 27 maja 2007, 11:42

Przenoszę do elektroniki
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez kajot_84 » 27 maja 2007, 14:35

Witam
Ja zakladalem u siebie alarm i lutowałem bez rozbierania. Jest troche gimnastyki ale sie oplaca zeby bylo pozadnie. Co do szybkozlaczek to mam mieszane uczucia w samochodzie staram sie zawsze lutowac i pozdnie izolowac
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez chudy » 27 maja 2007, 14:45

Ja też uważam że najlepiej jest zalutować przewody uprzedni nakładając koszulkę termo-kurczliwą. Potem miejsce lutowania pokryć klejem pistoletowym – taki w walcach topiący się przy podgrzaniu pistoletem. Na klej nasuwamy koszulkę i ogrzewamy zapalniczką – koszulka się kurczy, klej topi wypelniając szczelnie całe połączenie a jego nadmiar wypływa bokami i można go usunąć. W ten sposób nie ma mowy o jakiejkolwiek korozji czy wilgoci w miejscu połączenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez dplus » 27 maja 2007, 17:32

Winetou napisał(a):Przenoszę do elektroniki


w elektronice nikt mi przez 3 dni nie pomógł w sprawie dobrego dojścia do skrzynki bezpiecznikowej. temat jak najbardziej mx-3 i również nie specjalistyczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez dplus » 28 maja 2007, 12:00

chudy napisał(a):Ja też uważam że najlepiej jest zalutować przewody uprzedni nakładając koszulkę termo-kurczliwą. Potem miejsce lutowania pokryć klejem pistoletowym – taki w walcach topiący się przy podgrzaniu pistoletem. Na klej nasuwamy koszulkę i ogrzewamy zapalniczką – koszulka się kurczy, klej topi wypelniając szczelnie całe połączenie a jego nadmiar wypływa bokami i można go usunąć. W ten sposób nie ma mowy o jakiejkolwiek korozji czy wilgoci w miejscu połączenia.


Jestem pod wrażeniem:) ale jak tu myśleć o takich operacjach, gdy interesujące kable ledwo co sięgnąć można. chyba musze porządnie porozkręcać madzię.

Ktoś by doradził w sprawie zdejmowania skrzynki bezpiecznikowej w mx-3? nie potrafię zobaczyć co trzyma u jej góry (chodzi o skrzynkę wewnątrz kabiny, po lewej stronie, tam gdzie wszystkie zwyczajne bezpieczniki).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez pawel-kowalski » 16 paź 2007, 19:55

Najłatwiej chyba odkręcić całą blaszkę do której mocowana jest skrzynka – dwie śruby przed skrzynką, które mocują ją do karoserii.

EDIT:
A szybciej, to nakrętka pod skrzynkąm a u góry klips taki jak na kostkach.

Pozdrawiam,
Paweł
Ostatnio edytowano 17 paź 2007, 21:25 przez pawel-kowalski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 15:28
Posty: 98
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5

Postprzez y » 17 paź 2007, 10:20

W MX-6,aby wyciagnac skrzynke trzeba odpiac przypieta u gory skrzynki kostke z kablami, widac tam zapadke ktora trzeba przycisnac i te kostke przesunac do przodu wzgledem calej skrzynki. Bez tego, ciezko cokolwiek tam zdzialac, bo kable z tej kostki trzymaja dosyc mocno skrzynke, po tej operacji skrzynka staje sie bardziej mobilna ;)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323