Strona 1 z 1

Roznica wskazan zegarow w mx3 1.6 i V6?

PostNapisane: 11 mar 2007, 15:06
przez Trivian
Witam wszystkich zainteresowanych pomoca ;) Najpierw dodam wiadomosc dla moderatorow ze uzywalem SZUKAJKI :) i nie moglem znalezc wyczerpujacej odp co do tego modelu :/ Mianowcie opisu krok po kroku, jakichs zdjec jak to w ogole wyglada. i jak zrobic to bedac amatorem dosc daaaaaleko od domu :(

Sytuacja wyglda tak:

Po nie udanej wymianie tarcz zegarow (uszkodzenie wskaznika paliwa i chlodzenia), warsztat w ktorym mnie tak zalatwili zamowil cale nowe zegary.

Po ich zamontowaniu zauwazylem dziwne objawy :|

-Wskaznik paliwa chodzi normalnie.
-Predkosciomierz tez (linka :) )
-Wskaznik temp. (dziwna sprawa) Gdy odpalam madzie rano wskazowka lezy nieruchomo bo zapewne zimny silnik ;) natomiast po okolo 1,5 minuty zaczyna powoli isc do gory i do gory i do gory az minie pole czerwonego poza skale i tam sie zatrzyma. Przy kazdym nastepnym odpaleniu silnika jesli choc troche zostanie w nim ciepla np po 1,5-2 godz. wskaznik ten jak ''burza'' idzie w gore i tam stoi caly czas. Dodam iz nawiewy daja cieple powietrze tak po 3-5min po odpaleniu zimnego. Mialem ostatnio uszkodzona chlodnice (ale zostala zrobiona) wiec boje sie o to ze mi zle zegary wskazuja :(
a wybieram sie autem do Polski niedlugo:(

-Obrotomierz tu kolejna dziwna sprawa po w/w wymianie calych zegarow obrotomierz jest zamulony czyli odciecie wskazuje przy 4,5 tys i chodzi tak ociezale :(

Jedni mowia ze to wina tego iz zegary pochodza od wersji V6 (i maja inny odczyt), jedni ze cos z czujnikiem temp (to male metalowe cos co wchodzi w silnik od przodu – wymieniem i nadal to samo, a gdy go odlacze to temp spada do zera). Co do obrotomierza to mowia ze trzeba wyjac zegary i podobno jest za tarcza obr. jakas srubka do regulacji, fajnie tylko ze probowalem je wyjac i nie moge :( Cos je nadal trzyma (zdjalem ten czarny plastik przed nimi, plastikowa szybke i wykrecilem 4xsruby ktore trzymaja zegary i nadal nie chca puscic, rusaja sie ale nadal cos je stylu trzyma i nie wiem jak do tego dojsc :|

Chlopaki prosze o pomoc w rozwiazaniu tych problemow bo jest to strasznie denerwujace :( i nie chce uszkodzic auta.

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:22
przez Trivian
Nikt sie na tym nie zna??

Ale wstyyyyyyd :|


pozdr

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:32
przez jacks
najprostrzym sposobem bedzie wymiana zegarow na takie z Mazdy mx-3 1.6 ,bo moze faktycznie sie czyms roznia,choc nigdy nie slyszalem o czyms takim. Moze po prostu sa uszkodzone? Bo skoro na oryginalnych bylo ok, to nie widze innej przyczyny

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:39
przez Trivian
No wlasnie, ale zeby dwa wskazniki naraz ?? To mi wlasnie smierdzi :| Mysi byc jakas regulacja chociaz obrotomierza. Druga sprawa jak je wymienic :| nie chcialy wyjsc!! Cos je nadal trzyma <killer>

PostNapisane: 11 mar 2007, 23:57
przez Trivian
Gzie znajde termostat w moim mx? Ma ktos zdjecie lub wskazowke bo kompletnie sie nie znam na tym :|

PostNapisane: 12 mar 2007, 09:31
przez Winetou
Zegary na pewno nie są od V6, bo tam jest prędkościomierz napędzany sygnałem z impulsatora a nie na linkę. Termostat znajduje się na zakończeniu węża płynu chłodzącego wchodzącego w blok w okolicy aparatu zapłonowego z prawej strony silnika stojąc przodem do samochodu, ale z góry mogę Ci powiedzieć, że wymiana termostatu nie rozwiąże Twojego problemu – jakby Ci termostat na otwierał i cały czas miałbyś mały obieg a temperatura pokazywana przez wskazówki byłaby prawdziwa to dawno byś wydmuchał uszczelkę pod głowicą.

PostNapisane: 12 mar 2007, 10:25
przez KyRy
może poprostu ktoś wyciągał wskazówki i teraz są źle włożone...

PostNapisane: 12 mar 2007, 13:43
przez poolek
Trivian Szkoda, ze nie spiknelismy sie jak bylem jeszcze dwa tygodnie temu w Twoich okolicach (120 km od Ciebie), przelozylbys sobie moje zegary i zobaczyl czy wszystko jest ok. Ja proponuje Ci pojechac na jakis szrot i z mozliwoscia zwrotu (jesli nie dziala) kupic zegary od mx-a 1,6. Podlacz i sprawdz jak bedzie wskazywal inny. Chyba innej mozliwosci nie widze.
Nie sadze, ze jest to wina termostatu, jesli wymieniales zegary – za duzy zbieg okolicznosci.
Pod Liverpool'em jest wielki szrot japonskich aut, napewno znajdziesz tam nie jednego mx-3. Adresu Ci niestety nie powiem, po"google"aj . Zegary pwoinienes kupic za jakies 20 funtow..
P.s. Twoja mazdzia jest Europejska, czy lewa ?
Pozdro !

P.S. Podpowiedz kolegi odnosnie zle wlozonych wskazowek, wydaje mi sie bardzo prawdopodobna.

PostNapisane: 13 mar 2007, 22:20
przez Trivian
Witam. Kurde nie moge znalezc tego szrotu:( A potrzebuje nowego silniczka krokowego i kogos kto ze mna pojedzie <lol> Moja to Europejka – swiatowa kobieta :] Na ebay-u kupa jest. Chce sprobowac od 323 BG (jak znajde).


poolek a gdzie przebywasz w Anglii???


pozdro.

PostNapisane: 13 mar 2007, 22:49
przez Trivian
A bym zapomnial wskazowki nie wyjmuja sie:/ Tylko od predkosciomierza

PostNapisane: 13 mar 2007, 22:54
przez KyRy
Trivian napisał(a):A bym zapomnial wskazowki nie wyjmuja sie:/ Tylko od predkosciomierza

jakto nie wyjmują? przecież rozbierałem cale zegary i wszystkie wskazowki były wyciągane.

PostNapisane: 13 mar 2007, 23:35
przez Trivian
No normalnie nie moglem ich wyjac a nie chcialem ich polamac predkosciomierza z malym oporem zeszla. Moze trzeba je jakos przekrecic i wyjac?????

PostNapisane: 14 mar 2007, 12:49
przez KyRy
nie trzeba przekręcać. Wszystkie z oporem wychodzą także najlepiej je czymś podważyć np widelcem. Niektóre wychodzą z bolczykiem a niektóre nie. Ja przed wyciągnięciem wskazówek zrobiłem zdjęcie licznika żeby mieć jakiś punkt odniesienia jak je później włożyć żeby było ok. Ty niestety już nie masz takiej możliwości. Najlepiej będzie jak zagrzejesz silnik i wskazówke od temperatury włożysz na takim poziomie jak Ci sie utrzymywała przy ciepłym silniku. A obrotomierz jeśli nie oszukuje to może wystarczy jedynie troszke wyciągnąć wskazówke bo może byc za mocno wcisnieta. U mnie było z obrotomierzem podobnie ale ją poprawiłem i już jest wszystko oki.

PostNapisane: 14 mar 2007, 18:12
przez poolek
Trivian Bylem w Halifax, pod Leeds ale juz wiecej nie bede, chyba ze urlopowo-wakacyjnie.
p.s. Fajnie masz nad morzem...
P.S.S. Ad-trader Twoim przyjacielem :)

PostNapisane: 21 mar 2007, 22:08
przez TOXIC
siemka:) Niestety w kwestii wskazówek nie miałem problemu bo nic tam nie zmieniałem, jedynie dodałem chromowane obręcze do zegarów a w licznik wsadziłem diode niebieskie. Jakos mi się niezbyt podobają białe tarcze:( Ostatnio się zastanawiałem nad INDIGLO i może cos takiego sobie zrobię ale poprosze aby zrobili wzór wg mego projektu! Przeciez jakos musi się autko wyróżniac:)
POZDRO:)

PostNapisane: 26 mar 2007, 22:08
przez riplej
Siemka wszyskim !
Trivian rozwiązałeś juz ten problem z zegarami ?
Jezeli potrzebujesz czegos do swojej mazdy to pisz bo kupiłem sobie mx 1.8 V6 i z mojej mx 1.5 z kturej biore czesci i prawdopodobnie kiedys pójdzie na szrot jest duzo czesci pasujacych do b6 i przesylka bedzie zapewne tansza jak z polski .U mnie w IRL jest bardzo ciezko z czesciami wiec postanowilem sie zabezpieczyc <faja>
Pozdro

PostNapisane: 28 mar 2007, 09:24
przez dplus
a moze sie faktycznie przegrzewa? ja bym sprawdził poziom płynu w chlodnicy i w zbiorniczku.

PostNapisane: 29 mar 2007, 20:31
przez Trivian
riplej a witam :] ten Twoj AZ jest moze srebrny? :) Poziom plynu jest ok jak i sam plyn. Nie wiem tylko czy elementy silnika pasuja. Mam smieszny defekt pod maska tak pod przepustnica i krokowym w tych okolicach mam syczenie i auto ma wysokie obroty :| Jakis wezyk ssie na lewo??? rzeczy jak ''rura'' dolotu sprawdzona, wezyk do krokowca ok, krokowy dziala (sprawdzalem pod 12v). Wkurza mnie to grr

Dobra czyli puszczasz go na czesci? :] masz moze cos pod przedni zderzak? Eunos ma fajna dokladke i jestem ciekaw co ma AZ ;)

Pisz na priv jk cos teges :)

pozdro

PostNapisane: 9 kwi 2007, 12:01
przez riplej
I co Mateusz?problem zniknął ? :]
Wstaw jakies foty jak Ci to wyszło ;)