Strona 1 z 1

Lampy europa a anglia

PostNapisane: 8 mar 2007, 16:51
przez mikael
Mam zamiar kupic nowe lampy do mojej mazdy (obecne sa lekko zamglone). Czy jest jakas mozliwosc kupujac lampy w polsce dostosowac je do standardow poruszania sie po lewej stronie ulicy.
dzieki

PostNapisane: 8 mar 2007, 19:28
przez buberturbo
Nie jestem pewien ale chyba Brytyjczycy mają takie same lampy jak i w reszcie Europy.
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...

Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.

UK to nie USA

PostNapisane: 8 mar 2007, 20:17
przez KrystianR
buberturbo napisał(a):Nie jestem pewien ale chyba Brytyjczycy mają takie same lampy jak i w reszcie Europy.
Zdaje się że jest to kwestia odpowiedniego ich ustawienia, bo jak wiadomo na stałym lądzie prawa lampa oświetla nam również prawe pobocze a na wyspie mogłaby oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka...

Czy nie jest to porostu kwestia odpowiedniego ustawienia reflektorów czyli przekręcenia kilku śrubek. Tył się chyba niczym nie różni.

UK to nie USA
nie prawda-roznia sie i to o tyle ze nie jestes w stanie zmienic ustawieniami padanie swiatla tak jak to maja w uk i na odwrot...

PostNapisane: 8 mar 2007, 20:46
przez buberturbo
Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??

Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!

Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...

PostNapisane: 8 mar 2007, 20:51
przez KrystianR
buberturbo napisał(a):Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??

Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!

Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...
uwierz mi ze tak jest...to dlaczego nie przejdzie Ci auto przegladu na angielskich swiatlach??niech sie wypowiedza co by nie myslec ze ja tu brednie prawie :D

PostNapisane: 9 mar 2007, 04:52
przez poolek
buberturbo napisał(a):Czyli co konstrukcja lampy jest inna?? Aż nie chce mi się wierzyć...
Czyli co na 3 rynki produkowali inne lampy??


Podejzewam, ze konstrukcja lampy jest identyczna, inne za to powinne byc rysy szkiel, ktore rzucaja swiatlo na droge.

Teraz jak rozbiłem ta swoja granatowa to przełożyłem reflektor od tej czerwonej angielki i jest wszystko OK!


No jasne – nie sadze zebys Ty z pozycji kierowcy zauwazyl roznice, ale kierowcy z na przeciwka napewno, a tym bardziej diagnosta w stacji kontroli, ktory zmierzy jaki ksztalt ma wychodzaca wiazka swiatla na wykresie w mierniku.

Więc chyba reflektor jako reflektor sie niczym nie różni ew lampa może mieć jakieś inne trzymadła...


Jeszcze raz, nie zdziwie sie, jesli mocowania beda identyczne, natomiast fizcznie lampy do ruchu lewostronnego nie powinny zostac dopuszczone do ruchu prawostronnego.
Nie dziwie sie tez, ze korca Cie lampy z UK, bo tam na szrotach moglem je kupic po 20 funtow .. Czyli 100 zl z malym haczykiem
Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?

PostNapisane: 9 mar 2007, 07:43
przez Jacol
poolek napisał(a):Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?

Chyba chodziło o to że ruch lewostronny jest w 3 krajach, Wlk.Brytania, Japonia i Australia bodajze.

PostNapisane: 9 mar 2007, 10:38
przez poolek
Jacol napisał(a):Chyba chodziło o to że ruch lewostronny jest w 3 krajach, Wlk.Brytania, Japonia i Australia bodajze.

To w takim razie i Nowa Zelandia , RPA i gdzies jeszcze ...

PostNapisane: 9 mar 2007, 16:46
przez bartekkk
Wracając do lamp. Chodzi o to, że lampy w Europie, jak i w Anglii świecą asymetrycznie, doświetlając stronę od pobocza (prawą w Europie, lewą w UK). Lampy na 100% różnią się konstrukcją, a różnica ta polega na odwrotnym zamontowaniu przesłony wewnątrz reflektora. Wniosek z tego taki, że nic nie zrobisz z lampą z Europy, żeby przeszła MOT w UK

PostNapisane: 9 mar 2007, 18:37
przez Trivian
proste gdyby lampa byla ''czysta'' to zaden problem ale niestety ma prążki i dupa zbita :]

PostNapisane: 9 mar 2007, 19:52
przez nemi
poolek napisał(a):Pozatym, o jakich trzech rynkach pisales ? Moim zdaniem lampy powinny byc robione na ruch prawy i lewy – lampy bly robione na jakis jeszcze inny rynek – jaki?

Europejski (kontynent) – światła asymetryczne
Europejski (UK) – światła asymetryczne, ale ruch lewostronny
USA – światła symetryczne
Trivian napisał(a):proste gdyby lampa byla ''czysta'' to zaden problem ale niestety ma prążki i dupa zbita krzywy

To chyba nie chodzi o prążki. W soczewkach nie ma prążków, a i tak nie da się wyregulować na ruch kontynentalny. Zresztą zwykłe halogeny też produkują bez prążków (VW Golf), więc to zależy od odbłyśnika lub przesłony w soczewkach.

PostNapisane: 9 mar 2007, 23:28
przez KiRi
na 100% jest inny odbłyśnik. I niestety mam taki jeden reflektor, i za nic nie idzie doświetlić pobocza – już myślałem o podłożeniu czegoś po mocowanie reflektora żeby go całego odgiąć...

PostNapisane: 10 mar 2007, 00:24
przez Jaksa
Sporo ludzi kupuje takie lampy na allegro za małą kase ..... a pozniej kłopot....

PostNapisane: 10 mar 2007, 00:46
przez Winetou
Jaksa napisał(a):Sporo ludzi kupuje takie lampy na allegro za małą kase ..... a pozniej kłopot....

Zgadza się – sam rozbierając efkę z GB spodziewałem się, że aut nigdy w życiu nie sprzedam a poszły jako jedna z pierwszych rzeczy. Osoba która nią przyjechała z anglii nakleila specjalną naklejkę ograniczają promień światła na lewym reflektorze na wysokości soczewki, ale to rozwiązanie raczej tymczasowe...


Przenoszę do porad

PostNapisane: 10 mar 2007, 09:31
przez Waluś
Panowie. Polecam lekturę "AUTO ŚWIATA" z zeszłego tygodnia. Jest tam artykół o tym jak czytać oznaczenia z lamp. Takie oznaczenie są na każdej lampie na kloszu wylane. (ruch prawa, lewa, symetria, nie symetria, siła świecenia, xenon, typy żarówek itp.)

PostNapisane: 10 mar 2007, 15:33
przez buberturbo
nemi napisał(a):Europejski (kontynent) – światła asymetryczne
Europejski (UK) – światła asymetryczne, ale ruch lewostronny
USA – światła symetryczne
[


BRAWO – tak właśnie chodziło mi o te 3 rynki:
USA
UK + kraje w których się jeździ lewą stroną drogi.
Europa (wyłączając UK) + inne kontynenty prawostronne ;)

PostNapisane: 10 mar 2007, 17:26
przez Ikswonarab
W Puszczykowie pod Poznaniem jest facet, który zajmuje się przerabianiem lamp z (UK).
Lampy po przeróbce przechodzą przegląd bezproblemowo.
Dowiem się jaka cena i może na czym polega cała przeróbka