Strona 1 z 1

Brak lewego tylnego światła postojowego i podświetlenia licz

PostNapisane: 14 lis 2006, 12:54
przez dplus
Witam
Ostatnio po kilku wilgotnych dniach zauważyłem brak lewego tylnego światła postojowego i podświetlenia licznika, a przy wymianie bezpiecznika, od razu się on przepala.
gdzie szukać przyczyny zwarcia? lampa z tyłu jest ok, kabelki całe, zarówka chyba też (nigdy nie widziałem z podwójnym wolframem:)). Testowałem na wyjęcie żarówki ale przy włączaniu zapłonu i tak się bezpiecznik spala :(

A przy okazji elektryki – ktoś zna patent na podłączenie radia do stałego +12, a nie takiego po przekręceniu ACC (chodzi o pamięć radia), miałem wybebeszone kable a w nich nie ma +12V :/ gdzie szukać najbliższych radiu przewodów ze stałym 12v?

PostNapisane: 14 lis 2006, 13:14
przez xANDy
Zapewne problem leży właśnie w złym podłączeniu kabli w radiu. Najprawdopodobniej masa jest zabrana (albo plus) z kabla od podświetlenia i stą palenie bezpieczników i podświetlenia.
Ściemniacz (układ regulacji jasności świecenia) przy wyłączonych światłach podaje na wyjściu minus (albo +12) a w momencie załączenia świateł pojawia się na tym napięcie przeciwne – zasilanie (lub przeciwnie masa – zależnie od układu). Więc radio przy wyłączonych może działać a przy włączonych pada (albo radio, albo właśnie pamięć radia).

PostNapisane: 14 lis 2006, 13:20
przez dplus
hm. troszkę nie rozumiem..
rozłącze radio i sprawdzę jak się bezpiecznik zachowa, może w tym przyczyna.

generalnie radio chodzi dobrze, mam jeden kabel do zasilania, który podaje +12v po przekręceniu na acc, reszta nic nie podaje i do tego kabla mam podłączone radio i dlatego za każdym razem po odpaleniu mam reset ustawień, a chciałbym mieć stałe podłączenie chociażby do pamięci.

potestuję dziś miernikiem opcje z właczonymi światłami.

PostNapisane: 14 lis 2006, 13:45
przez Sokool
Posprawdzaj czy gdzieś przy radiu nie ma kabelka z 12V bez przekręcania kluczyka. Jak nie to pociągnij od aku taki.