Strona 1 z 1

Czesto palace sie żarówki

PostNapisane: 20 kwi 2006, 01:25
przez Pavlikos
Witam
Kolejnym problemem w mojej mx3 sa czesto palace sie żarówki w reflektorach przednich. Kupuje dosyc dobre zarowki Philipsa czy Osram i wytrzymuja mi max 2 mies i sie pala.... Co moze byc przyczyna..... znajomy na identycznych zarowkach jezdzi juz rok i nic sie nie dzieje.........

PostNapisane: 20 kwi 2006, 09:04
przez magicadm
Czy montujesz "zwykłe" zarówki czy te "+50% więcej światła"???
Jak te drugie – masz odpowiedź – ten typ tak ma w przypdaku problemów z odprowadzeniem nadmiaru ciepła (+50%).
Nie napisałeś jakim autem jeździ znajomy – jak takim samym – sprawdź u siebie napięcie ładowania.

PostNapisane: 20 kwi 2006, 10:02
przez eMiX3
magicadm napisał(a):Czy montujesz "zwykłe" zarówki czy te "+50% więcej światła"?
Jak te drugie – masz odpowiedź – ten typ tak ma w przypdaku problemów z odprowadzeniem nadmiaru ciepła (+50%).

i tu sie nie zgodze bo jezdze na philipsach ponad 4 miesice i bardzo czesto w nocy dosc dlugie trasy. Samochody te same a wiec raczej szukalbym problemu tak jak napisales w napieciu. Ale kolejna sprawa to zywotnosc zarow liczy sie w godzinach swiecenia. Jesli znojomy jezdzi na zarowkach juz rok to moze dlatego ze bardzo rzadko w nocy, a Ty moze czesto brykasz nocami. Ale nawet 2 miechy to jak na zarowki to malo :(

PostNapisane: 20 kwi 2006, 10:30
przez martinez
moze alternator daje za duzy prad ladowania!

PostNapisane: 20 kwi 2006, 11:06
przez Pioteq25
martinez napisał(a):moze alternator daje za duzy prad ladowania!


I=U/R Prąd to rzecz zależna od napięcia w instalacji i rezystancji odbiornika, tak więc np. przy podniesieniu napięcia z 14,4 na 18V prąd podniesie się o 1/4 a żywotność żarówki spadnie drastycznie.

PostNapisane: 20 kwi 2006, 12:38
przez magicadm
eMiX3 napisał(a):i tu sie nie zgodze bo jezdze na philipsach ponad 4 miesice i bardzo czesto w nocy dosc dlugie trasy. Samochody te same

4 miesiące to nie jest zbyt długi czas – u mnie takie "lepsze" żarówki średnio padały po podobnym okresie, natomiast "zwykłe" praktycznie wcale się nie przepalały.
Wszystko zależy od konktretnego modelu żarówki, i rodzaju reflektora (samochodu). Np zmorą Fiata Punto 2 jest/był problem z przepalającymi się żarówkami.

Mimo to pomierzyłbym napięcie ładowania – czy inne żarówki też "padają" czy tylko te "nowe" ???
Dodatkowo – sprawdziłbym stan konektorów czy się przypdakiem nie grzeją.

PostNapisane: 20 kwi 2006, 15:11
przez GofNet
Ja mam żarówki o podwyższonym natężeniu strumienia światła i jakości PHILIPS Power2Night GT-150 już:
1. Prawa – 15 miesięcy.
2. Lewa – 13 miesięcy (Miałem komplet założony wcześniej, ale miałem kolizję i niestety się potłukła. Dwa miesiące później kupiłem identyczny komplet i jedną ponownie zainstalowałem).

Są to bardzo dobre żarówki i świetnie się spisują. Polecem!
Niestety występują wyłącznie jako H4 i H7, więc nie każdy może skorzystać z ich dobrodziejstwa.

Jeżeli chodzi zaś o ten konkretny przypadek (zapewne żarówki [b]PHILIPS VisionPlus + 50%), to najprawdopodobniej jest to wina zbyt wysokiego napięcia. Nie uleta jednak wątpliwości fakt, iż te żarówki mają nieco mniejszą żywotność od wcześniej przedstawionych oraz żarówek standardowych. Dwa miesiące, to jednak zbyt krótki okres...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 20 kwi 2006, 15:20
przez Pioteq25
PHILIPS Power2Night są również na H1

PostNapisane: 20 kwi 2006, 15:54
przez GofNet
PHILIPS Power2Night są również na H1
Ale na rynku polskim są niedostępne. Są bardzo, bardzo mało popularne (o ile istnieją – a nie są wyłącznie mylnymi wpisami ludzi na stronach WWW) i dostępne są bodaj wyłącznie na rynku niemieckim. I to też nie wiem, czy czasami nie poprzedni model GT-130...

PostNapisane: 20 kwi 2006, 16:48
przez Waluś
Proponuje na początek sprawdzić mocowanie reflektora. Jeśli jest obluzowany, lub sprężyny dociskające sązbyt luźne togwarantuje ci że żerówki sie będą tak szybko przepalać. Ja wydałem sporo pieniedzy na żarówki zanim wpadłem na to że jedna sprężyna naciągu lampy jest już zwykłym drutem <lol>

PostNapisane: 20 kwi 2006, 16:54
przez MarVin
albo przy zmianie dotykasz zarowki palcami :) tego sie raczej nie robi (mowie o szkle a nie metalu :) ).