FOTORELACJA – Problem z nawiewem, regeneracji nagrzewnicy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mardock007 » 22 sty 2013, 00:09

droznosc sprawdzalem jest ok tylko tak jak pisalem ocet wlalem do nagrzewnicy (zimny) potrzaslem i wylewalem i tak pare razy. syfu wylecialo troche ale dam sobie leb urwac ze jeszcze duzo tego wyleci jesli wleje tam octu na noc. :D ubytki plynu to ja mialem :D ale problem zostal rozwiazany poprzez wymiane pompy wody...hmmm... ja jeszcze jutro sprawdze ta rure o ktorej piszesz bo pamietam ze glupi zakladalem ja na samym koncu tzn po zalozeniu deski i sie troche nawkur.... moze nie tak zalozylem. <glupek2> ale czy wtedy by jako tako lecialo to powietrze cieple na wew obiegu??? jutro w godzinach rannych dam odp czy cos nie tak z ta rura, jak to nie bedzie przyczyna to w srode podginam rekawy i jazda :D teraz juz bedzie oo duzo latwiej i szybciej rozbierac i skladac <rotfl> trening czyni mistrza :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez sheerydrain » 22 sty 2013, 00:25

Zagotuj ocet i zalej na noc ;D tylko później dobrze przepłucz. Co do rury owszem że ma znaczenie ponieważ łączy ona wentylator z nagrzewnicą, kiedy rura spadnie wentylator nadmuchuje powietrze ale nie dostarcza go do nagrzewnicy co może być przyczyną słabego nawiewu oraz jego temperatury :) Pisz jak co i jak, jak wrócę z roboty po 15 to odczytam :).
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 22 sty 2013, 08:41

jak by calkiem spadla to napewno od raz byl wiedzial ze nie halo cos jest :D sprawdzilem ta rure... jest mala nieszczelnosc rury ale to dopiero ja czuc po wlaczeniu wentylatora na max'a takze to nie rzutuje jakos razaco na moj problem :) dzis wieczorem zaczynam rozbierac zeby juz na noc zalac tym smierdzielstwem <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Kt65c453 » 22 sty 2013, 09:02

ocet jest dobry ale ocet nie usunie całego kamienia, przede wszystkim ocet powoduje odrywanie się płatów kamienia i innego syfu którego czasem nie można wydobyć bo się klinuje, ja robiłem kamix -em , świństwo śmierdzi ale rozpuszcza kamień w oczach (dostępne na allegro woreczek kilogramowy proszku starcza na 30 do 50 litrów wody) i zrobiłem to tak, pompka akwarystyczna albo obojętnie jaka, kawałki węży ogrodowych, wpinam się w nagrzewnice w komorze silnika, wiadro z ciepła wodą i kamixem, 10 min pompowania i teraz mam grzanie jak w saunie, oczywiście to nie rozwiązuje problemu jeśli mamy zabrudzony układ na zewnątrz nagrzewnicy , 2ga sprawa zobaczyć czy pancerze od linek sterujących zapadkami w nawiewie nie są poluzowane bo lubią wypadać na końcach i czy zapadka od regulacji temp się domyka do końca (po lewej stronie od nagrzewnicy, czyli przy prawej nodze kierowcy), u mnie mimo że dałem na ful ogrzewanie w praktyce było na połowę, ja jeszcze zrobiłem coś extremalnego bo przepłukałem też benzyną bo stwierdziłem że coś tłustego jest i też dużo syfu poszło ale lekka iskra i bum wiec to naprawdę hardcore
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez Shamanmx3 » 22 sty 2013, 12:46

U mnie po około 7 minutach od odpalenia silnika czuć ciepłe powietrze (metoda badania ręka :) ) a przeczyszczałem wszystko jak kupiłem autko czyli w listopadzie , dodajmy że aktualna temperatura u mnie na dworze to -7 takze mysle ze wynik zły nie jest. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 20:30
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Auto: mazda mx3 1992
1.6 90km

Postprzez mardock007 » 22 sty 2013, 18:30

w trakcie dnia tez myslalem o tej zapadce . pojde teraz lookne jak to wyglada. u mnie tez czuc jako takie cieple powietrze wylatujace z kratek ale co z tego jak w kabinie mam ziab jak cholera :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez sheerydrain » 22 sty 2013, 22:16

w takim razie musisz mieć niedrożną nagrzewnicę :) Wymontuj wszystko zalej octem albo jakimś odkamieniaczem tylko uważaj na stężenia żeby Ci luty nie puściły, przepłucz porządnie, składaj do kupy i chwal się efektami :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Kt65c453 » 22 sty 2013, 22:55

po co wymontowywać ?? no chyba ze brudna na zewnątrz
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez sheerydrain » 22 sty 2013, 23:58

Wszelkiego typu zabiegi z wrzątkiem i nagrzewnicą lepiej robić wyciągając ją. Niech Ci w trakcie roboty nagrzewnica pierdyknie nie zdążysz jej wymontować jak Ci auto zaleje a dodam ze pod spodem znajduje się ECU. Może przesadna ta moja przezorność ale to tylko moje zdanie :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 23 sty 2013, 10:30

zgadzam sie z Toba sheerydrain. wyciagniecie nagrzewnicy skoro wiem juz teraz co i jak mysle ze zajmie mi gora 1.5- 2 h. tylko cholera teraz jak nie do lekarza trzeba jechac to na masaze i non stop cos... takze wstrzymuje mi to moje plany. mam nadzieje ze w koncu jutro sie tego podejme... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez sheerydrain » 23 sty 2013, 17:45

Przy okazji jak będziesz miał nagrzewnicę na wierzchu, to możesz przedmuchać sprężarką jeśli posiadasz w niej żeberka ponieważ tam też znajduje się dużo tego syfu :) P.S. życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 29 sty 2013, 23:12

no to teraz tak.... ocet hu....a dał :D wstawałem w nocy i 2 razy gotowałem ocet i wlewałem do nagrzewnicy. rano po wylaniu octu troszkę tam wyleciało ale płucząc nagrzewnice ciągle woda brudna wypływała. godzina płukania i nic... <dupa> ciągle to samo. pojechałem do znajomej do chemicznego i mówię" coś na kamień z wody" już sięgała po odkamieniacz do czajników ale powiedziałem że niby do czajników ale będzie do nagrzewnicy... ona na to że do chłodnic i nagrzewnic kupują FOSOL!!!!
Panowie polecam serdecznie... kamień rozpuszcza w cholere koszt to chyba 7 zł no i co najważniejsze teraz grzeje aż parzy <rotfl> <serduszka> przy okazji polecam rozebrać całe podszybie i wyciągnąc cały syf z okolic otworu do wentylatora nagrzewnicy... jutro postaram się dodać foto ile wyciągnąłem zgnilizny z tamtego miejsca. według moich obserwacji po wyciągnięciu tego syfu szyby o wiele miej parują na wew obiegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Kt65c453 » 30 sty 2013, 08:31

A ciągle pisałem ze ocet się nie nadaje bo mało daje, ty kupiłeś fosol ja tego nie znałem proponowałem kamix więc cokolwiek ale nie ocet , już są 2 sprawdzone , zamiast posłuchać co ludzie piszą , więc po raz kolejny ocet nie ma sensu używać tylko fosol albo kamix
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

PostTen post został usunięty przez mardock007 30 sty 2013, 12:13.

Postprzez sheerydrain » 30 sty 2013, 12:13

Mi ocet pomógł. Co do fosolu....można też użyć foskoru bądź nawet kreta(wodorotlenek sodu) lecz z ta całą chemią jest takie ryzyko że może Ci nagrzewnice zezrec.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 30 sty 2013, 12:19

Kt65c453 napisał(a):A ciągle pisałem ze ocet się nie nadaje bo mało daje, ty kupiłeś fosol ja tego nie znałem proponowałem kamix więc cokolwiek ale nie ocet , już są 2 sprawdzone , zamiast posłuchać co ludzie piszą , więc po raz kolejny ocet nie ma sensu używać tylko fosol albo kamix

przyznam Ci racje...ocet może tak ale ciągle musiałby być gotowany. szkoda że jest nas tylko 2 przeciwko reszcie <rotfl><piwo>
Panowie nie pobierajmy naszym kobietkom octu z kuchni :D nie warto... zainwestować parę zł i takie płukanko nagrzewnicy macie w ciągu max pół godziny, o parę godzin krócej niż w przypadku octu.
ryzyko było dlatego trzymałem go 3 razy po 3-4 minuty żeby nie przedobrzyć. jak widać nie wszystkim ocet od razu pomaga. jako x z kolei odważyłem się na (niebezpieczny) krok z chemią z pozytywnym skutkiem. najważniejsze to użyć z głową danego środka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Kt65c453 » 31 mar 2013, 11:37

uwaga kamixem i fosolem nie czyścimy całego układu tylko nagrzewnice, nagrzewnicy nie zaszkodzi a w silniku może coś zepsuć, tak pisze bo dochodzą mnie słuchy ze tak czyszczą, to ryzykowne, niby nikomu nic się nie stało ale ja bym był ostrożny , środek jest rewelacyjny ale reaguje z nierdzewką i może np. uszkodzić termostat itp
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez mardock007 » 31 mar 2013, 17:42

ja pierdziele serio słyszałeś o takich agentach???? :D co za kolesie <rotfl> ja za cholerę bym się na taki krok nie odważył....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez Kt65c453 » 1 kwi 2013, 11:42

nie wszyscy się znają ale notabene po takim zabiegu maja czyściutki silniczek zero kamienia i lepsze chłodzenie ale nie słyszałem o przegrzewaniu się mx3 sprawnych oczywiście, więc nie radze wlewać tego dziadostwa do silnika tylko nagrzewnica kabinowa, w sumie chłodnice też można , ale uwaga jeśli chłodnica jest lekko dziurawa i uszczelniła się kamieniem to po takim zabiegu ostro będzie lała
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez Spon3R » 21 cze 2013, 21:07

Mam do was pytanie czy aby rozłożyć box-a w celu wyczyszczenia wewnątrz trzeba wyciągać nagrzewnicę?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323