FOTORELACJA – Problem z nawiewem, regeneracji nagrzewnicy.
droznosc sprawdzalem jest ok tylko tak jak pisalem ocet wlalem do nagrzewnicy (zimny) potrzaslem i wylewalem i tak pare razy. syfu wylecialo troche ale dam sobie leb urwac ze jeszcze duzo tego wyleci jesli wleje tam octu na noc. ubytki plynu to ja mialem ale problem zostal rozwiazany poprzez wymiane pompy wody...hmmm... ja jeszcze jutro sprawdze ta rure o ktorej piszesz bo pamietam ze glupi zakladalem ja na samym koncu tzn po zalozeniu deski i sie troche nawkur.... moze nie tak zalozylem. ale czy wtedy by jako tako lecialo to powietrze cieple na wew obiegu??? jutro w godzinach rannych dam odp czy cos nie tak z ta rura, jak to nie bedzie przyczyna to w srode podginam rekawy i jazda teraz juz bedzie oo duzo latwiej i szybciej rozbierac i skladac trening czyni mistrza
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Zagotuj ocet i zalej na noc ;D tylko później dobrze przepłucz. Co do rury owszem że ma znaczenie ponieważ łączy ona wentylator z nagrzewnicą, kiedy rura spadnie wentylator nadmuchuje powietrze ale nie dostarcza go do nagrzewnicy co może być przyczyną słabego nawiewu oraz jego temperatury Pisz jak co i jak, jak wrócę z roboty po 15 to odczytam .
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
jak by calkiem spadla to napewno od raz byl wiedzial ze nie halo cos jest sprawdzilem ta rure... jest mala nieszczelnosc rury ale to dopiero ja czuc po wlaczeniu wentylatora na max'a takze to nie rzutuje jakos razaco na moj problem dzis wieczorem zaczynam rozbierac zeby juz na noc zalac tym smierdzielstwem
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
ocet jest dobry ale ocet nie usunie całego kamienia, przede wszystkim ocet powoduje odrywanie się płatów kamienia i innego syfu którego czasem nie można wydobyć bo się klinuje, ja robiłem kamix -em , świństwo śmierdzi ale rozpuszcza kamień w oczach (dostępne na allegro woreczek kilogramowy proszku starcza na 30 do 50 litrów wody) i zrobiłem to tak, pompka akwarystyczna albo obojętnie jaka, kawałki węży ogrodowych, wpinam się w nagrzewnice w komorze silnika, wiadro z ciepła wodą i kamixem, 10 min pompowania i teraz mam grzanie jak w saunie, oczywiście to nie rozwiązuje problemu jeśli mamy zabrudzony układ na zewnątrz nagrzewnicy , 2ga sprawa zobaczyć czy pancerze od linek sterujących zapadkami w nawiewie nie są poluzowane bo lubią wypadać na końcach i czy zapadka od regulacji temp się domyka do końca (po lewej stronie od nagrzewnicy, czyli przy prawej nodze kierowcy), u mnie mimo że dałem na ful ogrzewanie w praktyce było na połowę, ja jeszcze zrobiłem coś extremalnego bo przepłukałem też benzyną bo stwierdziłem że coś tłustego jest i też dużo syfu poszło ale lekka iskra i bum wiec to naprawdę hardcore
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
U mnie po około 7 minutach od odpalenia silnika czuć ciepłe powietrze (metoda badania ręka ) a przeczyszczałem wszystko jak kupiłem autko czyli w listopadzie , dodajmy że aktualna temperatura u mnie na dworze to -7 takze mysle ze wynik zły nie jest. pozdrawiam
- Od: 16 lis 2012, 20:30
- Posty: 23
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda mx3 1992
1.6 90km
w trakcie dnia tez myslalem o tej zapadce . pojde teraz lookne jak to wyglada. u mnie tez czuc jako takie cieple powietrze wylatujace z kratek ale co z tego jak w kabinie mam ziab jak cholera
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
w takim razie musisz mieć niedrożną nagrzewnicę Wymontuj wszystko zalej octem albo jakimś odkamieniaczem tylko uważaj na stężenia żeby Ci luty nie puściły, przepłucz porządnie, składaj do kupy i chwal się efektami
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Wszelkiego typu zabiegi z wrzątkiem i nagrzewnicą lepiej robić wyciągając ją. Niech Ci w trakcie roboty nagrzewnica pierdyknie nie zdążysz jej wymontować jak Ci auto zaleje a dodam ze pod spodem znajduje się ECU. Może przesadna ta moja przezorność ale to tylko moje zdanie
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
zgadzam sie z Toba sheerydrain. wyciagniecie nagrzewnicy skoro wiem juz teraz co i jak mysle ze zajmie mi gora 1.5- 2 h. tylko cholera teraz jak nie do lekarza trzeba jechac to na masaze i non stop cos... takze wstrzymuje mi to moje plany. mam nadzieje ze w koncu jutro sie tego podejme...
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Przy okazji jak będziesz miał nagrzewnicę na wierzchu, to możesz przedmuchać sprężarką jeśli posiadasz w niej żeberka ponieważ tam też znajduje się dużo tego syfu P.S. życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
no to teraz tak.... ocet hu....a dał wstawałem w nocy i 2 razy gotowałem ocet i wlewałem do nagrzewnicy. rano po wylaniu octu troszkę tam wyleciało ale płucząc nagrzewnice ciągle woda brudna wypływała. godzina płukania i nic... ciągle to samo. pojechałem do znajomej do chemicznego i mówię" coś na kamień z wody" już sięgała po odkamieniacz do czajników ale powiedziałem że niby do czajników ale będzie do nagrzewnicy... ona na to że do chłodnic i nagrzewnic kupują FOSOL!!!!
Panowie polecam serdecznie... kamień rozpuszcza w cholere koszt to chyba 7 zł no i co najważniejsze teraz grzeje aż parzy przy okazji polecam rozebrać całe podszybie i wyciągnąc cały syf z okolic otworu do wentylatora nagrzewnicy... jutro postaram się dodać foto ile wyciągnąłem zgnilizny z tamtego miejsca. według moich obserwacji po wyciągnięciu tego syfu szyby o wiele miej parują na wew obiegu
Panowie polecam serdecznie... kamień rozpuszcza w cholere koszt to chyba 7 zł no i co najważniejsze teraz grzeje aż parzy przy okazji polecam rozebrać całe podszybie i wyciągnąc cały syf z okolic otworu do wentylatora nagrzewnicy... jutro postaram się dodać foto ile wyciągnąłem zgnilizny z tamtego miejsca. według moich obserwacji po wyciągnięciu tego syfu szyby o wiele miej parują na wew obiegu
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
A ciągle pisałem ze ocet się nie nadaje bo mało daje, ty kupiłeś fosol ja tego nie znałem proponowałem kamix więc cokolwiek ale nie ocet , już są 2 sprawdzone , zamiast posłuchać co ludzie piszą , więc po raz kolejny ocet nie ma sensu używać tylko fosol albo kamix
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Ten post został usunięty
przez mardock007 30 sty 2013, 12:13.
Mi ocet pomógł. Co do fosolu....można też użyć foskoru bądź nawet kreta(wodorotlenek sodu) lecz z ta całą chemią jest takie ryzyko że może Ci nagrzewnice zezrec.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Kt65c453 napisał(a):A ciągle pisałem ze ocet się nie nadaje bo mało daje, ty kupiłeś fosol ja tego nie znałem proponowałem kamix więc cokolwiek ale nie ocet , już są 2 sprawdzone , zamiast posłuchać co ludzie piszą , więc po raz kolejny ocet nie ma sensu używać tylko fosol albo kamix
przyznam Ci racje...ocet może tak ale ciągle musiałby być gotowany. szkoda że jest nas tylko 2 przeciwko reszcie <piwo>
Panowie nie pobierajmy naszym kobietkom octu z kuchni nie warto... zainwestować parę zł i takie płukanko nagrzewnicy macie w ciągu max pół godziny, o parę godzin krócej niż w przypadku octu.
ryzyko było dlatego trzymałem go 3 razy po 3-4 minuty żeby nie przedobrzyć. jak widać nie wszystkim ocet od razu pomaga. jako x z kolei odważyłem się na (niebezpieczny) krok z chemią z pozytywnym skutkiem. najważniejsze to użyć z głową danego środka
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
uwaga kamixem i fosolem nie czyścimy całego układu tylko nagrzewnice, nagrzewnicy nie zaszkodzi a w silniku może coś zepsuć, tak pisze bo dochodzą mnie słuchy ze tak czyszczą, to ryzykowne, niby nikomu nic się nie stało ale ja bym był ostrożny , środek jest rewelacyjny ale reaguje z nierdzewką i może np. uszkodzić termostat itp
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
ja pierdziele serio słyszałeś o takich agentach???? co za kolesie ja za cholerę bym się na taki krok nie odważył....
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
nie wszyscy się znają ale notabene po takim zabiegu maja czyściutki silniczek zero kamienia i lepsze chłodzenie ale nie słyszałem o przegrzewaniu się mx3 sprawnych oczywiście, więc nie radze wlewać tego dziadostwa do silnika tylko nagrzewnica kabinowa, w sumie chłodnice też można , ale uwaga jeśli chłodnica jest lekko dziurawa i uszczelniła się kamieniem to po takim zabiegu ostro będzie lała
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości