Podgrzewane lusterka jak większość wie to element wyposażenia, którego MX-3 nie ma, a który może skutecznie umilić życie

Żeby to zmienić potrzebujemy około 30 zł. i dwóch godzin wolnego czasu

Oto co jest konieczne do instalacji podgrzewanych lusterek:
– maty grzewcze dwie sztuki, ja zakupiłem je na allegro, koszt wraz z przesyłką około 15 zł.,
– taśma dwustronnie klejąca do klejenia lamp samochodowych, lusterek itp., koszt około 10 zł.,
– szpatułki do podważenia wkładu lusterka,
– suszarka lub opalarka,
– kabelek którym zasilimy maty, około 60 cm. na każde lusterko
– rozpuszczalnik do oczyszczenia wkładu lusterka.
Potrzebujemy jeszcze lusterko:
Przed zdemontowaniem lusterka zdejmujemu boczek drzwi -->
FOTORELACJA – Demontaż przednich i tylnych boczkówPo zdjęciu boczka, wypinamy kostkę zasilającą silniczek sterujący ustawieniem lusterka.
Lusterko jest zamontowane na trzy śruby, ukryte pod trójkątną osłoną(mocowana na zatrzaski-należy ją podważyć i odciągnąć):
Lusterko jest dodatkowo przyklejone na taśmę dwustronną dlatego po odkręceniu śrub musimy je "oderwać", następnie wyciągamy kostkę z kablami.
Aby wyjąć wkład lusterka należy je porządnie podgrzać suszarką, a następnie delikatnie podważyć szpatułką, przy zachowaniu odrobiny ostrożności bezproblemowo się odklei.
Tak wygląda to w manualu:
A tak robiłem to ja:
Plastykowa obudowa wkładu zamontowana jest na dwóch zatrzaskach na dole, które powinny się wypiąć przy odklejaniu oraz na dwóch tj. zawiasach na górze.
Mając wyjęty wkład, musimy wydobyć szkło z obudowy. Po podgrzaniu robi się ona nieco bardziej elastyczna dzięki czemu możemy delikatnie wyjąć lusterko. Żeby to zrobić odciągamy część obudowy znajdującą się na krawędzi lusterka, jednocześnie próbując je podważyć. (najtrudniejsza część całego zabiegu ze względu na ryzyko pęknięcia podgrzanego szkła)

Teraz możemy oczyści szkło z resztek starego kleju i taśmy:
Gotowe:
Przyklejamy matę grzewczą do szkła z podłączonymi do niej kablami zasilającymi:
Kable należy poprowadzić wzdłuż istniejącej instalacji która zasila silniczek sterujący lusterkiem.
Odkręcamy trzy śrubki znajdujące się od spodu lusterka co umożliwi przeciągnięcie kabli.
Plastikową część wkładu lusterka oklejamy taśmą dwustronną, aby móc przykleić szkło. Taśmę warto nieco podgrzać, lepiej wtedy przylega do klejonej powierzchni.
Możemy już wszystko składać oczywiście w odwrotnej kolejności

Jeśli chodzi i podłączenie lusterka do instalacji elektrycznej samochodu, ja zrobiłem to poprzez wpięcie się do zasilania sterowania elektrycznymi szybami. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON, najgrubszy kabel w kostce elektrycznych szyb jest ciągle zasilany w prąd, tam podłączamy jeden z kabli(będzie to +) z naszej maty grzejącej, drugi(–) do karoserii.
Przykręcamy lusterko, składamy boczek, przekręcamy kluczyk, cieszymy się podgrzewanymi lusterkami

Efekt:
Wszelkie pytania i sugestie mile widziane
