Strona 1 z 1

FOTORELACJA – Czyszczenie, malowanie halogenów MX-3

PostNapisane: 30 paź 2011, 08:59
przez presco
Główną bolączką psującą wygląd naszych MX-3 z przodu są zardzewiałe pierścienie halogenów. W bardzo prosty i szybki sposób możemy sprawić że będą wyglądały jak nowe :).

Co będziemy potrzebowali:

– śrubokręt krzyżowy,
– imbus 3mm
– papier ścierny, szlifierkę lub wiertarkę z końcówką do wyczyszczenia rdzy z pierścienia halogenu.
– farbę najlepiej antykorozyjną,
– możemy przy okazji wymienić żarówkę H3 :)

1. Odkręcamy dwie śrubki z obudowy halogenu w zderzaku i wyciągamy ją.

Obrazek

2. Odpinamy wtyczkę, odpinamy zatrzask i wyjmujemy żarówkę.

Obrazek

3. Teraz zabieramy obudowę halogenu do czyszczenia.

4. Odkręcamy dwie śrubki w środku i od zewnątrz jedną imbusem tak żeby wyciągnąć obudowę halogenu z klosza.

Obrazek

5. Czyścimy klosz od środka.

Obrazek

6. Teraz szlifujemy metalowy pierścień halogena aby pozbyć się rdzy i odtłuszczamy.

7. Malujemy pierścień farbą.

Obrazek

Na zdjęciu pierwsza warstwa farby, będą jeszcze ze dwie :)

Obrazek

Efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

8. Zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Re: FOTORELACJA – Czyszczenie, malowanie halogenów MX-3

PostNapisane: 30 paź 2011, 21:59
przez D4NI3L
presco super, dodaje do reszty fotorelacji <spoko> <spoko>

zapomniałeś o ważnej rzeczy przy wykonywaniu tego typu pracy
Tyskie :P

Re: FOTORELACJA – Czyszczenie, malowanie halogenów MX-3

PostNapisane: 2 lis 2011, 03:40
przez hopek
Fajnie, na jakiś czas wystarczy ... :)

Re: FOTORELACJA – Czyszczenie, malowanie halogenów MX-3

PostNapisane: 2 lis 2011, 12:05
przez adis555
Wszystko fajnie pięknie. Tylko w moim przypadku śruby na wspomniany imbus były tak przyrdzewiałe, że nie było opcji ich odkręcenia. Także radzę uważać tym co się tego podejmą ze śrubami imbusowymi. Z góry mówię, że miałem odpowiedni imbus, wd40 i inne pierdoły. Nic nie pomogło <glupek2>

Re: FOTORELACJA – Czyszczenie, malowanie halogenów MX-3

PostNapisane: 2 lis 2011, 12:13
przez presco
Na wspomniany imbus jest tylko jedna śruba służąca do ustawienia kąta świecenia halogenu na zewnętrznej stronie. Nie jest konieczne jej odkręcanie jeżeli ktoś niechce czyścić klosza od środka. Jeżeli była dobra uszczelka to raczej żaden syf się tam nie dostał.