Korozja w mx-3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez janiszzz_mx3 » 10 sty 2011, 00:28

Witam.
Jestem ciekaw jak się prezentują Wasze autka, czy moja jest wyjątkowa pod tym względem :D

Tu belka cała w zarazie ale jeszcze nie ma tragedii
Obrazek


Okolice mocowania tylnego lewego wahacza, tu jest tragedia :) btw widzicie jakie ładne nowe przewody hamulcowe? Stare strzeliły :)
Obrazek


Tylny wahacz trzyma się na włosku rdzy (po zakupie testowałem vmax i 210km/h poszła bez problemu, potem zajżałem pod auto :P )
Obrazek


Druga strona jakaś taka ładniejsza
Obrazek

Miska po zabiegu szczota-na-diaksie:
Obrazek
Obrazek

Jakaś tam dziurka (widać też pękniętą sprężyne i kożystając z okazji – kupie 1szt h&r czerwona :P )
Obrazek

Nadkola bez dziur ale bąble wychodzą, elementy były betonowwane
Obrazek

Drobiazg
Obrazek

Za pierwszym razem źle podstawiłem lewarek :P
Obrazek

To tak z grubsza, dodam że autko nie wygląda żeby było uderzone za mocno. Ma przytarty bok i kilogramy szpachli na nadkolach. Sprowadzone z niemiec chyba z 4l temu. Może nurkowało?
Plan jest taki żeby to naprawić. Wymiana błotnika prawy tył bo tam beton odskakuje no i po przycierce wygląda nieciekawie, wymiana drzwi prawych, reanimacja progów i podłogi, malowanie całości albo na fabryczny kolor albo czerwony ferrari. Robie wszystko sam, fotostory za jakiś czas.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez viron » 10 sty 2011, 09:29

Szok!!
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 21:38
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Auto: mazda xedos 9 2,0 V6 TA. KF. 1994

Postprzez Jacol » 10 sty 2011, 12:27

Stary... dla mnie masakra, autko chyba po przejściach... Moja 1994r. a rdzy prawie brak :|
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez loockas » 10 sty 2011, 12:44

Moja 92.. a właściwie 91 ale spód miał rdzę tylko pod miejscem na lewarek. No masakra... czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Chyba nawet Gapcio miał swojego strucla w lepszym stanie. Strach tym jeździć :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Suloo » 10 sty 2011, 19:05

a ja myslalem ze moja jest wyjatkowa jak mi prog zgnil(ktory wczesniej rozwalilem)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez loockas » 10 sty 2011, 19:27

Jesteś pewien, że chcesz to reanimować? Kupa roboty, o kasie nie wspomnę.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez sq2jul » 10 sty 2011, 19:28

Bałbym sie 200KM w aucie z taka podloga...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Ania_TM » 10 sty 2011, 19:53

to raczej nie temat do chwalenia się... ;)
Ania_TM
 

Postprzez qazxsw1 » 10 sty 2011, 20:52

Dałeś 1500 zł – uczciwa cena trzeba przyznać :–) ale w to, że niektórzy w mx-3 z 91 roku mają rdzę tylko w miejscu na lewarek to jakoś nie wierzę... chyba, że auto jest z ciepłej hiszpanii, po gruntownej konserwacji i w kraju rok. Lepsze, droższe i młodsze auta rdzewieją, więc w tym nie ma nic dziwnego. A jeśli ktoś nie ma purchli na nadkolach z tyłu to też nie powód do dumy – za jakiś czas się pojawią, nikogo to nie minie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez janiszzz_mx3 » 10 sty 2011, 20:52

Kurcze czyli mówicie że Wasze nie zardzewiały tak :/ Właśnie nie wygląda na bitą. To chyba efekt zaniedbywania latami.
Koszty zrobienia tego? drzwi 150zł, lakiery 250zł, błotnik pewnie ze 150zł. Roboty nie liczę bo ogarnę to sam w wolnej chwili.
Jaki polecacie kolor? Czerwone ferrari czy fabryczna czerwień?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez vengador » 10 sty 2011, 22:07

Mi się podoba ta ŁADnA na podnośniku obok, wcale bym tej Mazdy nie robił. Lepiej inwestować czas w maszyny nie tracące na wartości :]
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Postprzez Rafał » 10 sty 2011, 22:22

W/g mnie pływała.. i to w słonej wodzie..... :|
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez GetafiX » 11 sty 2011, 08:39

Rafał zdecydowanie popieram Twoje zdanie... Auto chyba popowodziowe bo wygląda to MASAKRYCZNIE .... będziesz miał co robić w wolnym czasie... <ok>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 14:14
Posty: 10
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MX3 1.6 95` : ))

Postprzez kubik » 11 sty 2011, 10:40

LoL takiego mx-a to jeszcze nie widziałem... U mnie co prawda autko z '92 ale rdza pojawia się w dolnej czesci drzwi kierowcy i są małe pęcherze na tych drzwiach. Poza tym w tym roku wymieniłem zardzewiale mocowania tylnych amortyzatorów. Poza tym progi w porządku, i nic zwracającego uwagę nie znalazłem... Na twoim miejscu znalazłbym drugiego mx- a na czesci i spróbował zlozyc 2 in 1, pewnie taniej cie wyjdzie...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez janiszzz_mx3 » 11 sty 2011, 20:00

Blacharka z malowaniem mnie wyjdzie około 600zł na gotowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez madziuniaaa1994 » 11 sty 2011, 20:20

Według mnie jak umiesz to napraw... Dlaczego by nie :) Zawsze droga jest robocizna :P
Przeciez kilka spawow, blachy lakieru i auto zrobione...
I nie warto kupowac 2 auta z powodu blachy! wow!
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2010, 16:53
Posty: 44
Skąd: bytom
Auto: Mazda mx3 1.8 v6 1994r

Postprzez Hvil » 12 sty 2011, 09:59

Jak na to patrze.... Panowie gdzie zamiłowanie do aut i ambicje szukania nie zaciuranych modeli.

Ja swój mam 7 lat, raz malowane błotniki bo zderzeniu. Jak kupiłem, od razu pełną impregnację podwozia i do dzisiaj jedyne ognisko rdzy to wewnętrzny rant szyberdachu, ale już naprawione.

Porażka jak Patrze na stan tej mazdy.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Ania_TM » 12 sty 2011, 11:31

Jak się przyjrzałam, to mi się słabo zrobiło.
Jeśli masz kasę i chęci, możesz remontować.
Moja mazda przeszła niedawno gruntowną zabawę z podłogą i gruntowne oględziny przez pana lekarza ;)
miałam rdzę na dachu przy łączeniu z szybą – pozbył się jej, do tego szyberdach i "purchle" na dachu- też zniszczone ;)
Poza tym drobne elementy – gdzie lakier się pozacierał na boczkach- wygląd od razu inny <spoko>


janiszzz_mx3 powodzenia! <spoko> <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez loockas » 12 sty 2011, 11:53

qazxsw1 napisał(a):le w to, że niektórzy w mx-3 z 91 roku mają rdzę tylko w miejscu na lewarek to jakoś nie wierzę...


Szkoda, że zdjęć nie robiłem. Ja nie mówię o rdzawym nalocie, bo tego było pełno na wszystkich elemntach zawieszenia, pasie itd. Mówię o wżerach takich jak na zdjęciach. Jedyna wżery mam w okolicach miejsca na lewarek od strony kierowcy z przodu. Tam ktoś źle ustawił lewarek, wbił go nieco w próg i zdarł oryginalną osłonę korozyjną. W zeszłym roku czyściłem te miejsca jak i całą podłogę i zakonserwowałem jeszcze raz barankiem.

Co do nadkoli to też się mogę pochwalić, że purchli nie ma. Zaczyna delikatnie brać na jednym rancie nadkola, ale to już zabezpieczyłem. Jest to ognisko wielkości 1 groszówki. Sam się dziwię jak patrzę na nadkola innych MX-3 tym bardziej tych po lifcie. Cóż... ktoś chyba kiedyś dobrze o to dbał. Ja od 4 lat posiadam to auto i niestety nie garażuje.

Teraz mi się jeszcze przypomniało, że było trochę rdzy na progu pod błotnikiem. Zobaczyć to można dopiero jak się błotnik ściągnie. Też jednak nazwał bym to nalotem, a nie wżerem. Pomijam lewą stronę, bo była bita i tam było tego więcej.

To tyle jeżeli chodzi o karoserię i podwozie. Natomiast takie rzeczy jak mocowania halogenów, przewody hamulcowe, różne inne mocowania przy podwoziu – to rdzewieje strasznie. No ale to są na szczęście elementy wymienne nie wymagające ingerencji blacharza. Koszt więc znikomy :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Rafał_ » 13 sty 2011, 00:48

Szok w trampkach :| Rzyczę Ci wytrwałości w doprowadzeniu jej do kultury :) .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323