Uszkodzony licznik po wymianie alternatora?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bodziomesanio » 5 sie 2010, 07:11

Witam. Otóż ostatnio zmuszony byłem do wymiany alternatora(jadąc systematycznie wytracał prąd z aku aż do zera). Po wymianie wszystko wróciło do normy, poza licznikiem <co?>
Tzn podświetlenie jest, zegarek działa, ale wskazówki od obrotów i prędkości leża na dole i się nie ruszają... <co?>
Wskazówka poziomu paliwa zamiast opadać rośnie w górę.
Wcześniej tego nie było, a wątpie żeby akurat wtedy kiedy rozsypał się alternator zegary się zepsuły.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Pozostaje tylko wymieniać licznik?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 19:47
Posty: 5

Postprzez fazzi » 5 sie 2010, 09:47

Raczej sprawdź wszystkie złączki i wiązki. Może gdzieś brakuje masy?
Czy licznik zepsuł się po naprawie alternatora czy pał razem z nim?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez bodziomesanio » 5 sie 2010, 13:01

Licznik sie zepsul jako pierwszy gdy zaczal padac alternator. Potem slabsze swiatla itd
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 19:47
Posty: 5

Postprzez fazzi » 6 sie 2010, 12:37

Ciekawe... Więc albo sprawa jest niezwiązana, albo padający alternator coś uszkodził. Wiesz co było nie tak z alternatorem?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez bodziomesanio » 6 sie 2010, 15:15

Nie wiem co z nim nie tak, dopiero oddam do naprawy go. Bede nusial kupic chyba drugi licznik i wtedy zobacze czy bedzie ok
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 19:47
Posty: 5

Postprzez fazzi » 6 sie 2010, 18:22

Ja bym sprawdził najpierw wiązkę. A już na pewno masę, bo jak nie działa wszystko to właśnie brak masy jest najbardziej prawdopodobny.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez bodziomesanio » 6 sie 2010, 18:43

Sprawdzic wiazke tzn? Gdzie zobaczyc, poszperac? Jestem laikiem i nie za wiele wiem o elektryce:/ Jakies wskazowki?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 19:47
Posty: 5

Postprzez fazzi » 6 sie 2010, 21:47

Heh... Bez schematów i do tego umiejętności ich czytania może być trudno... Zostaje położenie się pod kokpitem i szukanie po kablach dokąd idą. Więcej Ci nie jestem w stanie pomóc :( Gdybyś miał rozpiskę złącza do zegarów to wtedy można miernikiem sprawdzić czy masa dochodzi gdzie powinna. Schematy są w sieci bo kiedyś je przypadkiem spotkałem.
Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez PatMx » 6 sie 2010, 22:06

A nie możesz podłączyć bezpośrednio masę pod liczniki ? chyba jest tam jakiś układ na "wierzchu". Podłącz kabelkiem na krótko i będzie wiadomo.

Pozdrawiam
Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 11:25
Posty: 69
Skąd: ---
Auto:

Postprzez fazzi » 7 sie 2010, 11:26

Jasne że można, ale trzeba wiedzieć gdzie :)
Podejrzewam, że jest oddzielne podłączenie do oświetlenia i samych wskaźników więc dlatego przydałyby się schematy.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323