Słabiutkie ogrzewanie
1, 2
TomekPerformance zerknij od spodu pod deskę czy może cięgno suwaka nie spadło z klapy. Zwłaszcza jesli suwak chodzi w miarę lekko – u mnie potrzeba troszkę siły żeby go przestawić.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
TomekPerformance napisał(a):Dziwne jest to że podczas dmuchania przełączając z zimnego na ciepłe i odwrotnie nie czułem różnicy a powinna być
suwak CIEPLO-ZIMNO zamyka lub otwiera wylot podgrzanego lub wlot zimnego powietrza przez nagrzewnice
w nagrzewnicy nie ma zadnego zaworka co zamyka czy otwiera przeplyw plynu-tak to bylo w trapezie (poldku)
Witam! mam u siebie taki problem, ze moja mx-3 bardzo słabo grzeje, na 1 stopniu leci letnie powietrze a jak przełącze na wyzsze stopnie to praktycznie zimne. silnik sie dogrzewa węże od nagrzewnicy są oba gorące, powietrze leci dosc mocno. czy płukanie nagrzewnicy da jakiś efekt? czy jesli oba weze od nagrzewnicy sa gorące to znaczy, że nagrzewnica jest dobra?
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
zeby nie zakladac nowego tametu napisze tutaj
otoz od pewnego czasu przyuwazylem, ze cos ogrzewanie jakby oslablo, gdyz wczesniej nie musialem przesuwac go do konca na maksymalnie czerwone pole, zeby bylo cieplo a teraz daje na maxa i jakos tam cieplo sie robi, ale bez szalu. wtedy od razu zwrocielem uwage na temperature silnika i zdaje mi sie, ze nie jest tak wysoka, jak powinna

a jest taka, jak na zdjeciu powyzej, a jak jade szybciej, to nawet spada jeszcze. heeh ja juz nie pamietam jak bylo wczesniej, ale wydaje mi sie, ze wskazowka byla wyzej, powiedzcie mi jak jest u was? z gory dzieki
otoz od pewnego czasu przyuwazylem, ze cos ogrzewanie jakby oslablo, gdyz wczesniej nie musialem przesuwac go do konca na maksymalnie czerwone pole, zeby bylo cieplo a teraz daje na maxa i jakos tam cieplo sie robi, ale bez szalu. wtedy od razu zwrocielem uwage na temperature silnika i zdaje mi sie, ze nie jest tak wysoka, jak powinna

a jest taka, jak na zdjeciu powyzej, a jak jade szybciej, to nawet spada jeszcze. heeh ja juz nie pamietam jak bylo wczesniej, ale wydaje mi sie, ze wskazowka byla wyzej, powiedzcie mi jak jest u was? z gory dzieki
Ostatnio edytowano 17 lut 2013, 23:24 przez Porky2, łącznie edytowano 1 raz

- Od: 5 sie 2011, 20:26
- Posty: 12
- Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V(BP) '98 + LPG
Porky2 napisał(a): nie pamietam jak bylo wczesniej, ale wydaje mi sie, ze wskazowka byla wyzej, powiedzcie mi jak jest u was? z gory dzieki
U mnie od zawsze jak pamiętam wskazówka od temperatury zawsze była w połowie wskaźnika.
Moim zdaniem takie objawy jak Ty masz (im szybciej jedziesz, tym więcej powietrza przepływa przez chłodnicę i bardziej ją chłodzi a przy okazji i płyn w środku) świadczą iż termostat poszedł się paść i trzeba rozejrzeć się za nowym.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
Na pewno termostat ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
To jest Japoniec on grzeje się do optymalnej temp pracy czyli delikatnie nad polowe i stoi sztywno, nie pomaga mu nawet zimne powietrze i jest to bardzo dobre, stała temp silnika. I tak powinno być. Zależy jak u kogo ja w te mrozy odpalałem mazde zanim zeskrobałem szyby już silnik rozgrzany to optymalnej temp czyli jak bym miał gaz to bym już startował na gazie a nie robił zbędne kilometry na benzynie zanim zagrzejesz silnik, mówie tu o V6
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Czekanie na rozgrzanie się silnika też nie jest dobre. Aby zadbać o kondyche auta naley jak najszybciej doprowadzić do do temperatury roboczejm (ale nie prekraczać połowy wartości obrotomierza). Wtedy silnik działa w 100% i wpływasz jednocześnie na jego żywotność. Im szybciej się nagrzje tym lepiej. I nie rozumie błyskawicznie? Jak na tak dyży silnik to wiadome, że potrzebuje więcej czasu na uyskanie temperatury optymalnej... Rzędówki rozgrzewają się błyskawicznie a nie widlak. chyba, że ssanie na poziomie 4tys obrotów...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
z wieloma autami miałem styczność i wiele miałem ale nigdy v6 i ona się nagrzewa najszybciej, ale to takie moje zdanie, nawet tłumik na końcu parzy jak się troszkę pojeździ ale ja mam przelot
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Dokładnie
Ostatnio edytowano 24 lut 2013, 20:26 przez ghost-rider11, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Pierwsze słysze...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość