Słabiutkie ogrzewanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fazzi » 21 gru 2009, 21:35

TomekPerformance zerknij od spodu pod deskę czy może cięgno suwaka nie spadło z klapy. Zwłaszcza jesli suwak chodzi w miarę lekko – u mnie potrzeba troszkę siły żeby go przestawić.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Janusz626 » 26 gru 2009, 15:50

TomekPerformance napisał(a):Dziwne jest to że podczas dmuchania przełączając z zimnego na ciepłe i odwrotnie nie czułem różnicy a powinna być

suwak CIEPLO-ZIMNO zamyka lub otwiera wylot podgrzanego lub wlot zimnego powietrza przez nagrzewnice
w nagrzewnicy nie ma zadnego zaworka co zamyka czy otwiera przeplyw plynu-tak to bylo w trapezie (poldku)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubik » 1 sty 2010, 14:45

Witam! mam u siebie taki problem, ze moja mx-3 bardzo słabo grzeje, na 1 stopniu leci letnie powietrze a jak przełącze na wyzsze stopnie to praktycznie zimne. silnik sie dogrzewa węże od nagrzewnicy są oba gorące, powietrze leci dosc mocno. czy płukanie nagrzewnicy da jakiś efekt? czy jesli oba weze od nagrzewnicy sa gorące to znaczy, że nagrzewnica jest dobra?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Porky2 » 17 lut 2013, 22:56

zeby nie zakladac nowego tametu napisze tutaj
otoz od pewnego czasu przyuwazylem, ze cos ogrzewanie jakby oslablo, gdyz wczesniej nie musialem przesuwac go do konca na maksymalnie czerwone pole, zeby bylo cieplo a teraz daje na maxa i jakos tam cieplo sie robi, ale bez szalu. wtedy od razu zwrocielem uwage na temperature silnika i zdaje mi sie, ze nie jest tak wysoka, jak powinna
Obrazek
a jest taka, jak na zdjeciu powyzej, a jak jade szybciej, to nawet spada jeszcze. heeh ja juz nie pamietam jak bylo wczesniej, ale wydaje mi sie, ze wskazowka byla wyzej, powiedzcie mi jak jest u was? z gory dzieki
Ostatnio edytowano 17 lut 2013, 23:24 przez Porky2, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 20:26
Posty: 12
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 16V(BP) '98 + LPG

Postprzez Olo500 » 17 lut 2013, 23:15

Porky2 napisał(a): nie pamietam jak bylo wczesniej, ale wydaje mi sie, ze wskazowka byla wyzej, powiedzcie mi jak jest u was? z gory dzieki

U mnie od zawsze jak pamiętam wskazówka od temperatury zawsze była w połowie wskaźnika.
Moim zdaniem takie objawy jak Ty masz (im szybciej jedziesz, tym więcej powietrza przepływa przez chłodnicę i bardziej ją chłodzi a przy okazji i płyn w środku) świadczą iż termostat poszedł się paść i trzeba rozejrzeć się za nowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez maris801801 » 18 lut 2013, 18:25

Na pewno termostat ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez ghost-rider11 » 20 lut 2013, 22:56

To jest Japoniec on grzeje się do optymalnej temp pracy czyli delikatnie nad polowe i stoi sztywno, nie pomaga mu nawet zimne powietrze i jest to bardzo dobre, stała temp silnika. I tak powinno być. Zależy jak u kogo ja w te mrozy odpalałem mazde zanim zeskrobałem szyby już silnik rozgrzany to optymalnej temp czyli jak bym miał gaz to bym już startował na gazie a nie robił zbędne kilometry na benzynie zanim zagrzejesz silnik, mówie tu o V6
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez Kt65c453 » 21 lut 2013, 08:46

v6 w mazdach rozgrzewa się błyskawicznie
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez maris801801 » 22 lut 2013, 18:09

Czekanie na rozgrzanie się silnika też nie jest dobre. Aby zadbać o kondyche auta naley jak najszybciej doprowadzić do do temperatury roboczejm (ale nie prekraczać połowy wartości obrotomierza). Wtedy silnik działa w 100% i wpływasz jednocześnie na jego żywotność. Im szybciej się nagrzje tym lepiej. I nie rozumie błyskawicznie? Jak na tak dyży silnik to wiadome, że potrzebuje więcej czasu na uyskanie temperatury optymalnej... Rzędówki rozgrzewają się błyskawicznie a nie widlak. chyba, że ssanie na poziomie 4tys obrotów...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Kt65c453 » 23 lut 2013, 12:22

z wieloma autami miałem styczność i wiele miałem ale nigdy v6 i ona się nagrzewa najszybciej, ale to takie moje zdanie, nawet tłumik na końcu parzy jak się troszkę pojeździ ale ja mam przelot
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez ghost-rider11 » 23 lut 2013, 22:57

Dokładnie
Ostatnio edytowano 24 lut 2013, 20:26 przez ghost-rider11, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez maris801801 » 24 lut 2013, 11:59

Pierwsze słysze...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323