nowo kupiona mx3 – kilka pytań o obrotomierz.
Raczej pompa z tego co mówisz, poszukaj na fotorelacjach coś widziałem na ten temat ale chyba z 323 może coś bedzie przydatne. Z tego co wiem pompa od 1.6 jest cieńsza mniej obszerna niż z V6 – ta jest grubsza i masywniejsza.
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
Posiadam sprawną pompę od V6 w drugiej Madzi także z tym nie ma problemu. Teraz tylko pozostaje kwestia wymiany, co, gdzie i jak. Widziałem rysunek techniczny wyjmowania baku i na pewno będzie przydatny. Jeszcze sprawdzę jakie błędy mi wywali ECU.
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
No własnie podłącz na sam poczatek pod kompa, zobacz co jest grane. Bo rozmontujesz wszystko a okaze się błąd w kompie
i dopiero bedzie szok. 
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
pompe paliwa masz z tylu pod kanapa najepier rozkrecasz taka blaszke na 4 sruby potem rozpinasz ta wtyczke co jest przy niej przeciagasz przez ta dziure zeby nie przeszkadzalo i pozniej masz 2 wezyki scigasz je moze wyleciec troszke paliwa wiec wylej je na szmate najlepiej jak je sciagniesz masz okragle to cale mocowanie pompy tam jest chyba z 8 srubek wkolo odkrec je i delikatnie wyciagaj pompe nie urwij plywaka i na tym masz zawieszona pompe to juz bd wiedzial jak zdjac to sitko od spodu jest przykrecone na takiej blaszce co go dociska najpierw to odkrec i sciagnij pompke pozdro
- Od: 3 lis 2009, 11:06
- Posty: 124
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mx3 Powered By KL-ZE
Jak pompa buczy w trakcie kręcenia rozrusznikiem i chwile po to jest ok. Sprawdź czy masz zapłon. Wykręcasz świecę. Zakładasz na nią z powrotem kabel zapłonowy. Gwintem świecy dotykasz do metalu np. pokrywa zaworów i ktoś kręci rozrusznikiem. Jak pojawia się iskra to jest ok. I tak dla pewności każdą świecę sprawdzasz. Pompa czy podaje paliwo możesz sprawdzić zdejmując wężyk co idzie z filtra paliwa na metalową rurkę listwy wtryskiwaczy. Zakręcić rozrusznikiem i jak wyleci paliwo to pompa ok. To podstawa do sprawdzenia.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
faktycznie, chyba nie są zawyżone obroty, tylko źle pokazuje, bo przy 2500 silnika nie slychac. czyli czeka mnie wymiana licznika/zegarów czy cos jeszcze trzeba wymienić? zauważyłem jeszcze jedną usterkę mianowicie nie działają mi awaryjne światła, kierunkowskazy działają lewy miga szybko prawy wolno. Co to może być jakieś sugestie?
- Od: 3 kwi 2010, 20:39
- Posty: 26
Nie pamietam czy w tej mazdzie bezpiecznik jest osobno czy razem z kierunkami sprawdz najpierw to , jak któryś miga szybciej najnormalniej w świecie masz nie podpiętą wtyczke
podepnij to powinno wrócić wszystko do normy ale bezpiecznik też sprawdz.
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
rook napisał(a):Jak pompa buczy w trakcie kręcenia rozrusznikiem i chwile po to jest ok. Sprawdź czy masz zapłon. Wykręcasz świecę. Zakładasz na nią z powrotem kabel zapłonowy. Gwintem świecy dotykasz do metalu np. pokrywa zaworów i ktoś kręci rozrusznikiem. Jak pojawia się iskra to jest ok. I tak dla pewności każdą świecę sprawdzasz. Pompa czy podaje paliwo możesz sprawdzić zdejmując wężyk co idzie z filtra paliwa na metalową rurkę listwy wtryskiwaczy. Zakręcić rozrusznikiem i jak wyleci paliwo to pompa ok. To podstawa do sprawdzenia.
Pompa buczała podczas kręcenia i chwile po ale auto w ogóle nie odpalało. Aktualnie autko jest już sprawne. Wymieniłem pompę paliwa i od razu auto odpala.
Dzięki wszystkim za rady
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Zwierzak napisał(a):wtyczke?, z tego co rozumiem jesli ztyczka była by nie wpięta to nie migałby kierunkowskaz wcale , a nie szybciej. I czy inny bezpiecznik jest do kierunków i inny do awaryjnych ?
Na pewno kierunkowskazy są na oddzielnych bezpiecznikach niż awaryjne. Jeżeli się któraś żarówka spali lub nie jest podłączona to wtedy reszta żarówek na tym samym obwodzie miga szybciej. Jeżeli wszystkie żarówki się święcą to może się zepsuł przerywacz kierunkowskazów.
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów
Zwierzak napisał(a):wtyczke?, z tego co rozumiem jesli ztyczka była by nie wpięta to nie migałby kierunkowskaz wcale , a nie szybciej. I czy inny bezpiecznik jest do kierunków i inny do awaryjnych ?
Gdy wtyczka nie jest wpięta słychać jak kierunki szybciej w środku stukają, wpięcie wtyczki powoduje że ta usterka zanika. Co do bezpieczników jutro sprawdze, albo sam zobacz pod kierownica z lewej strony masz opisane wszystko gdy zdejmiesz osłone.
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
wcześniej dałbym sobie rękę obciąć ze czerwone pole mam od 7000 , ale odebrałem samochód z przeglądu od mechanika i ..." nie miał bym kur...a ręki" . W związku z tym mam pytanie czy da sie zamontować zegary z 1.8 v6 od wersji z przed liftu do wersji po lifcie deski rozdzielczej ?
- Od: 3 kwi 2010, 20:39
- Posty: 26
A ja mam jeszcze jedno pytanie odnośnie Madzi.
Autko jest zalane jakimś mineralnym olejem 15W40. Silnik pracuje bardzo dobrze, równo i cichutko. Zastanawiam się nad wymianą tego oleju mineralnego na półsyntetyk 10W40 i naczytałem się, że przy dużym prezbuegu zamiana minerała na półsyntetyk to zło dla silnika. Madzia ma przelatane 260tyś. km.
A może zakupić jakiś dobry minerał do niej???
Autko jest zalane jakimś mineralnym olejem 15W40. Silnik pracuje bardzo dobrze, równo i cichutko. Zastanawiam się nad wymianą tego oleju mineralnego na półsyntetyk 10W40 i naczytałem się, że przy dużym prezbuegu zamiana minerała na półsyntetyk to zło dla silnika. Madzia ma przelatane 260tyś. km.
A może zakupić jakiś dobry minerał do niej???
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Zwierzak napisał(a):wcześniej dałbym sobie rękę obciąć ze czerwone pole mam od 7000 , ale odebrałem samochód z przeglądu od mechanika i ..." nie miał bym kur...a ręki" . W związku z tym mam pytanie czy da sie zamontować zegary z 1.8 v6 od wersji z przed liftu do wersji po lifcie deski rozdzielczej ?
Masz inne śruby, i nie pamietam czy tam nie masz licznika na linke jeszcze
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
- Od: 19 sty 2009, 21:02
- Posty: 389
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda MX-3 1.6 '96
chabas napisał(a):Zwierzak napisał(a):wcześniej dałbym sobie rękę obciąć ze czerwone pole mam od 7000 , ale odebrałem samochód z przeglądu od mechanika i ..." nie miał bym kur...a ręki" . W związku z tym mam pytanie czy da sie zamontować zegary z 1.8 v6 od wersji z przed liftu do wersji po lifcie deski rozdzielczej ?
Masz inne śruby, i nie pamietam czy tam nie masz licznika na linke jeszcze
na linkę było w SOHC, z tego co słyszałem w DOHC linki już nie było
- Od: 22 cze 2009, 19:13
- Posty: 48
- Skąd: Płock
- Auto: Mx-3 1,6 16v SOHC
Zwierzak napisał(a):wcześniej dałbym sobie rękę obciąć ze czerwone pole mam od 7000 , ale odebrałem samochód z przeglądu od mechanika i ..." nie miał bym kur...a ręki" . W związku z tym mam pytanie czy da sie zamontować zegary z 1.8 v6 od wersji z przed liftu do wersji po lifcie deski rozdzielczej ?
Całe szczęście, że nie dałeś sobie uciąć ręki :–)
- Od: 30 lis 2008, 11:00
- Posty: 141
- Skąd: Uniejów

czyli te będą pasować do mojej po lifcie deski 96r ?
- Od: 3 kwi 2010, 20:39
- Posty: 26
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość