Zmiana koloru podswietlenia zegarów i deski

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kprzemo24 » 25 lut 2009, 18:49

Witam, zabrałem się do zmiany podświetlenia w moim samochodzie (na czerwone- pod kolor radia) i niestety nie wiem gdzie sa te żaróweczki i jak mam się do nich dostać. Na forum były już podobne wątki, jednak nic się nie dowiedziałem... prosze o pomoc. mile widziana jakaś fotorelacja;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 11:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez Rain » 25 lut 2009, 19:11

Witaj, zacytuje Ci tu wiadomości jakich udzielił mi jacks z forum, gdy pytałem o to samo w mojej mx3 (też z 92), mam nadzieję, że Ci to pomoże, a jacks się nie obrazi ;)

Zeby wymienic oswietlenie zegarow i przyciskow musisz zdjac maskownice (3 sruby na gorze), nastepnie wyciagasz licznik (4 sruby po rogach), wypinasz kostki od licznika i juz masz dobry dostep. Jesli chodzi o przycisk regulacji swiatel, to najlepiej dostac sie do niego od tylu, bo siedzi na zastrzasku. Wystarczy zdjac taki maly plastikowy trojkacik na boku deski rozdzielczej (wystarczy go podwadzic srubokretem). Po tej operacji powinienes miec juz dostep do wlacznikow. Jesli jednak nie dasz rady tego wyjac, to mozesz jeszcze wyciagnac popielniczke (ta pod kierownica z lewej strony) lub w ostatecznosci w ogole zdjac caly element pod stacyjka (to nie jest wcale takie trudne, trzyma sie od bowiem tylko na 4 lub 6 srubach).
Najwiecej zabawy bedzie ze zmiana oswietlnego nawiewu, gdyz jest tam jedna zarowka T5 i jedynym sposobem aby sie do niej dostac jest zdjecie srodkowego nawiewu (tego w wlacznikiem swiatel awaryjnych) i pogrzebanie troche reka, a w zasadzie dwoma palcami . Mozesz jeszcze wymienic zarowke W5W w podswietleniu zaplaniczki. W tym celu musisz wyjac radio i jesli masz sprawne rece, to ta szczelina powinna wystarczyc – jesli nie, to trzeba rozbierac dalej. Ostania i zarazem najprostsza w wymianie jest zarowka podswietlenia stacyjki (T5), bo trzeba zdjac tylko oslone kierownicy, ktora i tak bedziesz musial zdemontowac przy wymianie zarowek z liczniku

Podsumowujac, to troche pewnie zamotalem, ale nie przerazaj sie tym, gdyz wymiana oswietlenia powinna zajac Ci mniej czasu nic mi pisanie tej odpowiedzi

Najwazniejsze to zrobic dobre ogledziny i rozbierac wszystko z "głową" a nie na siłę.


Jeśli chodzi o ilość, to w każdym przycisku jest jedna żaróweczka, którą zastępujesz jedną diodą. Dodam tylko,że jeśli chcesz zamontować niebieskie diody, to możesz mieć problem z przyciskiem do regulacji świateł oraz ogrzewania tylnej szyby, powieważ są one barwione od środka na zielono i po zamontowaniu niebieskiej diody, będą świeciły na seledynowo


Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez fotos » 25 lut 2009, 21:38

Rain napisał(a):Jeśli chodzi o ilość, to w każdym przycisku jest jedna żaróweczka, którą zastępujesz jedną diodą. Dodam tylko,że jeśli chcesz zamontować niebieskie diody, to możesz mieć problem z przyciskiem do regulacji świateł oraz ogrzewania tylnej szyby, powieważ są one barwione od środka na zielono i po zamontowaniu niebieskiej diody, będą świeciły na seledynowo


wystarczy zdjąć gumkę:P (przynajmniej u mnie szło. a wiem o tym bo moje zgubiłem i teraz mi świeci na żółto;/)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez tomek533 » 11 maja 2009, 14:08

co zrobic zeby ladniej swiecił zegary bo wymienił na diody czerowne ale blaty sa barwione na zielono ;/ wiec slabo to swieci i ogolnie to troche starłem papierem sciernym tył blatów i troche pomoglo ale i tak sa barwione na zielono , bawił sie ktos w tym temacie ??
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2009, 19:29
Posty: 32
Skąd: Włocławek
Auto: MX-3 1,6 16v 1993r

Postprzez Miksu » 23 lis 2011, 22:10

Z doświadczenia wiem ze kolorowy filtr mozna idealnie wyczyścić zmywaczem do paznokci i patyczka do uszu... Potrzebne bedzie dość duzo patyczkow ponieważ szybko sie brudza...Przerabialem ten temat juz w kilku swoich autach i szczerze polecam... Tylko jedna uwaga ,patyczek ma byc wilgotny ,a nie mokry ponieważ kiedy "scieknie" nam nawet mala kropelka na przednią stronę tarczy bedzie kicha. Osobiście czyscilem tylko te miejsca gdzie są cyfry ,jest to dość czasochłonne, ale efekt końcowy godny cierpliwości....
Pozdro 4All...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 10:04
Posty: 8
Skąd: Finlandia
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V SOHC ´93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323