Części z MX-5 do MX-3 i odwrotnie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KyRy » 13 sty 2009, 18:12

Ostatnio będąc w intercarsie pytałem o tylne amortyzatory do Mazdy Mx-3 i powiedziano mi, że są identyczne jak w Mx-5.
Orientuje się ktoś może czy rzeczywiście tak jest i co jeszcze jest takiego samego w tych modelach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez kris76 » 23 mar 2009, 14:56

Ja slyszalem ze pasuja od 323F BG jesli chodzi Ci o tyl? ;)
Sprzedam czesci MX-3 1.8 V6 i 1.6 B6 alu 16 cali AZEV 4x100 rozstaw. Ewentualnie zamienie alu na skrzynie z zamachem od silnika z seri B3 323bg,323c itd.[ FOTKA FELG ] http://img266.imageshack.us/img266/598/mazdamx3felgiazev16.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 22:25
Posty: 172
Skąd: Bialystok
Auto: MX-3 B6 93r ,(sprzedany i smiga w teraz w Siematyczach FSO POLONEZ 92r 1.6 GLE LPG ) wzamian Mercedes Benz (W201)190D 2.0D 87r oraz kolejny japonczyk Kawasaki KX 125 2T 96r

Postprzez marcin_klimek15 » 11 cze 2009, 23:14

Od 323F BG są ok 1cm krótsze niż w mx-3 (chodzi o tył) więc powinny pasować. O mx-5 nic nie wiem.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2009, 23:25
Posty: 17

Postprzez Capazo » 12 cze 2009, 17:29

witam

Ja mam od 323 BG 1,8 GT przod i tyl. Elegancko pasuja. Pozdawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez qazxsw1 » 12 cze 2009, 19:54

BG 323, ale od 323F już nie pasują mam rozumieć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez jacks » 12 cze 2009, 21:42

Ja również mam wszystkie amortyzatory od 323 BG i pasują idealnie. Czy pasują od Mx-5 to pierwsze słyszę i szczerze w to wątpię, gdyż 323 BG i MX-3 mają "prawie" taką samą płytę podłogową, w związku z czym wiele części zawieszenia do obu tych modeli można stosować zamiennie, natomiast MX-5 to już inna budowa. Jeśli chodzi o amortyzatory to śmiało możesz brać od 323 BG lub 323F BG bo są takie same. Jeśli to silnik k8, to bierz amorki do wersji 1.8 GT, aczkolwiek jak patrze na alledrogo to piszą przeważnie że pasują do wszystkich wersji silnikowych nadwozia BG. Ja osobiście z przodu mam Kamoka a z tyłu jakieś GH (niskobudżetowe) i wszystko śmiga już drugi miesiąc :) Możesz brać KYB, z tym że są 2-3 razy droższe a czy o tyle samo wytrzymalsze to się nie wypowiadam, bo nie wiem. Wybór należy do Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez qazxsw1 » 12 cze 2009, 21:57

Ja mam z przodu gazowe tokico i są super, już rok na nich śmigam a różnica po wymianie ze starych monroe kosmiczna (szczególnie na wybojach przy większych prędkościach). Trzeba coś na tył założyć teraz :) chyba kupię te na allegro http://moto.allegro.pl/item653992289_mx ... _2szt.html, widzę że gość już sporo sprzedał więc powinny być ok. Tylko żeby miały nakrętki na górę amorka, bo poprzednie nie miały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez kprzemo24 » 12 cze 2009, 23:09

qazxsw1 napisał(a):Ja mam z przodu gazowe tokico i są super



Ja tez mam i jestem zadowolony:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 11:20
Posty: 54
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6, RX-8, 626, MX-3

Postprzez walker_1 » 18 paź 2009, 19:59

To ja odkopię temat :) To, że amortyzatory z 323 BG pasują do MX-3 to sprawdziłem i jest ok, ale czy również z 323 BG pasują tuleje wahacza przedniego (te z blaszką)? Pytam, bo do 323 BG są tańsze i jest większy wybór producentów, jakieś 2 miesiące temu kupiłem JC i już mi się guma z tulei wysunęła więc chciałem kupić coś lepszego :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez ambro8888 » 8 mar 2011, 16:06

witam korzystając z wątku o tylnych amortyzatorach chciałem spytac o ich wymiane a dokładnie jak sie do tego zabrać? fotorelacji nie zanlazłem :/ trzeba odkręcać z tyłu w bagażniku boczki czy jak? musze wymienić cały komplet z tyłu bo chyba pękła mi sprężyna i strasznie dobija a amory są juz ostro zużyte... da rade to wymienic samemu? chodzi o model z 1992r sohc...
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez loockas » 8 mar 2011, 17:12

Ściągasz koło i odkręcasz dwie śruby od amorka. Wcześniej rozbierasz sobie plastiki w bagażniku w miejscu gdzie wchodzi pas (chyba 2 śrubki na wkrętak). Pokaże Ci się mocowanie pasa z rolką, które odkręcasz (4 nakrętki 14mm). Pozostają już 4 nakrętki 14mm trzymające amorek z budą. To tyle... wyciągasz go z auta uważając na przewód hamulcowy (gdzieś tam będzie ci dokuczał jeszcze czujnik ABS, ja nie mam to nie wiem :P) Jak już wyjdzie, to bierzesz amortyzator na warsztat. Przydadzą się ściągacze do sprężyn. Zakładasz je, naciągasz i odkręcasz górną nakrętkę (16mm chyba). Ściągasz wszystko i przekładasz sprężynę na nowy amortyzator, o ile się oczywiście do tego nadaje :)

Przy zakładaniu amortyzatora może okazać się pomocna druga para rąk. Przynajmniej w wersji z bębnami z tyłu było mi bardzo ciężko samemu go włożyć.

Powodzenia :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez ambro8888 » 9 mar 2011, 15:43

dzięki wielkie za rade :) a jeśli kupiłbym amorki razem ze sprężynami w komplecie to nie potrzebowałbym chyba jeździć do warsztatu żeby to wszystko poskładać?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez michalrak » 9 mar 2011, 21:15

Jak będą założone sprężyny to raczej nie :P

Ale nie bój się wymiany ja to wczoraj i dziś to kończyłem robić i naprawde nie ma się czego bać, odrazu oglądnij sobie przewody hamulcowe z tyłu czy nie są do wymiany bo mi się jeden skruszył i musiałem wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2010, 23:06
Posty: 132
Skąd: Leżajsk
Auto: emiks 3 :P

Postprzez ambro8888 » 9 mar 2011, 21:58

no właśnie o to mi chodziło najbardziej bałem sie tych sprężyn :) a są tam jakieś gumy do wymiany czy cos takiego?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez maris801801 » 9 mar 2011, 22:08

Przy każdej wymianie amortyzatorów obowiązkowo trzeba wymienić oboje. Po za tym tylne sprężyny zaciśniesz rękami. Ja tak już robiłem i bezproblemowo. Najgorzej z zapieczonymi śrubami przy pieście. Psikałem i stukałem kilka razy w ciągu 5 dni i dopiero puściły. Także życzę powodzenia ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez ambro8888 » 9 mar 2011, 22:54

to juz chyba wszystko wiem, teoria przyswojona gorzej z praktyką :) mam nadzieje ze uda sie to zrobic bez wiekszych problemów dzieki za rady :)
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez emikstrzy » 10 mar 2011, 14:36

A orientuję się ktoś może czy do MX-3 Pasują amorki i odboje od 323F? Kupel miał ostatnio dachowanie i chce mi sprzedać po okazyjnej cenie, trudno się nie skusić gdyż pół roku temu wymieniał ^^ Obie mazdy z 95 roku :)
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 20:32
Posty: 20

Postprzez maris801801 » 10 mar 2011, 16:28

Po dachowaniu... powodzenia ;) Przy sile jakie działają na amortyzaroty w czasie dachowania to nawet łączniki pękają ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez emikstrzy » 10 mar 2011, 18:00

maris801801 napisał(a):Po dachowaniu... powodzenia ;) Przy sile jakie działają na amortyzaroty w czasie dachowania to nawet łączniki pękają ;]


z tym że on się nie odbił ani nic w tym stylu, po prost zsunął się do rowu przy małej prędkości :))
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 20:32
Posty: 20

Postprzez maris801801 » 10 mar 2011, 19:41

no chyba ze tak ;) i z tego co wiem tyl z 323f pasuje... przod nie :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323