Części z MX-5 do MX-3 i odwrotnie
1, 2
Ostatnio będąc w intercarsie pytałem o tylne amortyzatory do Mazdy Mx-3 i powiedziano mi, że są identyczne jak w Mx-5.
Orientuje się ktoś może czy rzeczywiście tak jest i co jeszcze jest takiego samego w tych modelach?
Orientuje się ktoś może czy rzeczywiście tak jest i co jeszcze jest takiego samego w tych modelach?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Ja slyszalem ze pasuja od 323F BG jesli chodzi Ci o tyl? 
Sprzedam czesci MX-3 1.8 V6 i 1.6 B6 alu 16 cali AZEV 4x100 rozstaw. Ewentualnie zamienie alu na skrzynie z zamachem od silnika z seri B3 323bg,323c itd.[ FOTKA FELG ] http://img266.imageshack.us/img266/598/mazdamx3felgiazev16.jpg
- Od: 27 sty 2009, 22:25
- Posty: 172
- Skąd: Bialystok
- Auto: MX-3 B6 93r ,(sprzedany i smiga w teraz w Siematyczach FSO POLONEZ 92r 1.6 GLE LPG ) wzamian Mercedes Benz (W201)190D 2.0D 87r oraz kolejny japonczyk Kawasaki KX 125 2T 96r
Od 323F BG są ok 1cm krótsze niż w mx-3 (chodzi o tył) więc powinny pasować. O mx-5 nic nie wiem.
- Od: 10 lut 2009, 23:25
- Posty: 17
witam
Ja mam od 323 BG 1,8 GT przod i tyl. Elegancko pasuja. Pozdawiam
Ja mam od 323 BG 1,8 GT przod i tyl. Elegancko pasuja. Pozdawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Ja również mam wszystkie amortyzatory od 323 BG i pasują idealnie. Czy pasują od Mx-5 to pierwsze słyszę i szczerze w to wątpię, gdyż 323 BG i MX-3 mają "prawie" taką samą płytę podłogową, w związku z czym wiele części zawieszenia do obu tych modeli można stosować zamiennie, natomiast MX-5 to już inna budowa. Jeśli chodzi o amortyzatory to śmiało możesz brać od 323 BG lub 323F BG bo są takie same. Jeśli to silnik k8, to bierz amorki do wersji 1.8 GT, aczkolwiek jak patrze na alledrogo to piszą przeważnie że pasują do wszystkich wersji silnikowych nadwozia BG. Ja osobiście z przodu mam Kamoka a z tyłu jakieś GH (niskobudżetowe) i wszystko śmiga już drugi miesiąc
Możesz brać KYB, z tym że są 2-3 razy droższe a czy o tyle samo wytrzymalsze to się nie wypowiadam, bo nie wiem. Wybór należy do Ciebie.
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Ja mam z przodu gazowe tokico i są super, już rok na nich śmigam a różnica po wymianie ze starych monroe kosmiczna (szczególnie na wybojach przy większych prędkościach). Trzeba coś na tył założyć teraz
chyba kupię te na allegro
http://moto.allegro.pl/item653992289_mx ... _2szt.html, widzę że gość już sporo sprzedał więc powinny być ok. Tylko żeby miały nakrętki na górę amorka, bo poprzednie nie miały...

- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
To ja odkopię temat
To, że amortyzatory z 323 BG pasują do MX-3 to sprawdziłem i jest ok, ale czy również z 323 BG pasują tuleje wahacza przedniego (te z blaszką)? Pytam, bo do 323 BG są tańsze i jest większy wybór producentów, jakieś 2 miesiące temu kupiłem JC i już mi się guma z tulei wysunęła więc chciałem kupić coś lepszego 
- Od: 25 lip 2007, 18:24
- Posty: 163
- Skąd: Lubin/Wrocław
- Auto: Mx-3 K8-t
witam korzystając z wątku o tylnych amortyzatorach chciałem spytac o ich wymiane a dokładnie jak sie do tego zabrać? fotorelacji nie zanlazłem :/ trzeba odkręcać z tyłu w bagażniku boczki czy jak? musze wymienić cały komplet z tyłu bo chyba pękła mi sprężyna i strasznie dobija a amory są juz ostro zużyte... da rade to wymienic samemu? chodzi o model z 1992r sohc...
- Od: 2 kwi 2010, 14:39
- Posty: 42
- Skąd: mazowieckie
- Auto: mazda demio 1.5 pb
Ściągasz koło i odkręcasz dwie śruby od amorka. Wcześniej rozbierasz sobie plastiki w bagażniku w miejscu gdzie wchodzi pas (chyba 2 śrubki na wkrętak). Pokaże Ci się mocowanie pasa z rolką, które odkręcasz (4 nakrętki 14mm). Pozostają już 4 nakrętki 14mm trzymające amorek z budą. To tyle... wyciągasz go z auta uważając na przewód hamulcowy (gdzieś tam będzie ci dokuczał jeszcze czujnik ABS, ja nie mam to nie wiem
) Jak już wyjdzie, to bierzesz amortyzator na warsztat. Przydadzą się ściągacze do sprężyn. Zakładasz je, naciągasz i odkręcasz górną nakrętkę (16mm chyba). Ściągasz wszystko i przekładasz sprężynę na nowy amortyzator, o ile się oczywiście do tego nadaje 
Przy zakładaniu amortyzatora może okazać się pomocna druga para rąk. Przynajmniej w wersji z bębnami z tyłu było mi bardzo ciężko samemu go włożyć.
Powodzenia
Przy zakładaniu amortyzatora może okazać się pomocna druga para rąk. Przynajmniej w wersji z bębnami z tyłu było mi bardzo ciężko samemu go włożyć.
Powodzenia
Jak będą założone sprężyny to raczej nie 
Ale nie bój się wymiany ja to wczoraj i dziś to kończyłem robić i naprawde nie ma się czego bać, odrazu oglądnij sobie przewody hamulcowe z tyłu czy nie są do wymiany bo mi się jeden skruszył i musiałem wymienić.
Ale nie bój się wymiany ja to wczoraj i dziś to kończyłem robić i naprawde nie ma się czego bać, odrazu oglądnij sobie przewody hamulcowe z tyłu czy nie są do wymiany bo mi się jeden skruszył i musiałem wymienić.
- Od: 26 cze 2010, 23:06
- Posty: 132
- Skąd: Leżajsk
- Auto: emiks 3 :P
Przy każdej wymianie amortyzatorów obowiązkowo trzeba wymienić oboje. Po za tym tylne sprężyny zaciśniesz rękami. Ja tak już robiłem i bezproblemowo. Najgorzej z zapieczonymi śrubami przy pieście. Psikałem i stukałem kilka razy w ciągu 5 dni i dopiero puściły. Także życzę powodzenia ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Po dachowaniu... powodzenia
Przy sile jakie działają na amortyzaroty w czasie dachowania to nawet łączniki pękają ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
no chyba ze tak
i z tego co wiem tyl z 323f pasuje... przod nie 
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości