Słabiutkie ogrzewanie
1, 2
Kompletnie nie wiem od czego zacząć, powodów może być tyle, że głowa mała... Ciekawa rzecz, którą udalo mi się zauważyć to to, że na rozgrzanym silniku przewody (wchodzący i wychodzący) z nagrzewnicy są lekko ciepłe, mogę je sobie spokojnie dotykać (a wyczytałem, że powinni być gorące i powinny parzyć przy dotykaniu). Od czego powinienem zacząć walkę z tym problemem?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 6 lip 2008, 22:44
- Posty: 51
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.
Jeżeli reszta układu chłodzenia jest ok., to sprawdziłbym zawór na nagrzewnicy, jeżeli do miejsca w którym jest wlot obiegu ogrzewania jest wszystko ok., to w tym miejscu jest problem.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Jakbys napisal dokladaniej o tej usterce to moznaby sie jakos lepiej odnesc. Czy od zawsze masz slabe ogrzewanie? Czy moze jakos ostatnio sie to stalo? Bo jezeli od kiedy pamietasz to moze masz zawalony filtr kabinowy i po prostu powietrze bardzo slabo leci. Ja tak mialem chyba nikt od nowosci go nie wymienial.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
a pewnie to co u mnie wyjdzie czyli zasyfiona nagrzewnica... bylo kilka razy na forum
Problem rozwiązany
Przepłukanie nagrzewnicy dalo spodziewane efekty, grzeje jak ta lala! W aucie nie można wysiedzieć
Obieg zamknięty, nawiew na twarz, wajcha na 4 i aż parzy po lapach
Nagrzewnica była tak zasyfiona, że jak już podpięto pod nią wąż i puszczono wode to gdyby mechanik go nie trzymał to by po prostu wyleciał, taki opór woda znalazła w nagrzewnicy
Jednak wszystko sie przepchało i efekty cudowne.
Pozdrawiam
Nagrzewnica była tak zasyfiona, że jak już podpięto pod nią wąż i puszczono wode to gdyby mechanik go nie trzymał to by po prostu wyleciał, taki opór woda znalazła w nagrzewnicy
Pozdrawiam
- Od: 6 lip 2008, 22:44
- Posty: 51
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.
Ja mam taki sam problem. Wymieniłem termostat i jest minimalnie lepiej. Ile kosztowało Cię przepłukanie nagrzewnicy? I w którym miejscu jest ten zawór nagrzewnicy.
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Ja robiłem takie płukanie w Citroenie ,w madzi jest OK , a robiłem to tak że odkręciłem przewody/węże gumowe które wchodziły na rurki wychodzące z nagrzewnicy i na jeden zakładałem węża ogrodowego i i zawór odkręcalem na full żeby cały syf wyleciał tym drugim wyjsciem , potem przełozyłem jeszcze wąż na ten drugi koniec wyjscia z nagrzewnicy i znów zawór na full tak że przepłukałem w obie strony, Niewiem jak jest u ciebie w mazdeczce ale podejrzewam że podobnie jak było w moim Citroenie że dwie rurki wychodzące z nagrzewnicy łączyły się z wężami za przednią scianą kabiny auta bodajże to się nazywa " grodzi" w każdym razie pod maską auta . Otwórz maskę i zajrzyj i płukanie przeprowadz na dworze rzecz jasna . Ja po płukaniu miałem gorąco w aucie, u ciebie jak jest zasyfiała to też powinno pomóc.
Nie polecam jakiś wynalazków do czyszczenia chemicznych bo jak zalejesz takie coś i pojeżdzisz dzień czasu tak jak w instrukcji piszą i potem wypłukasz układ to może się okazać że jak auto ma już kilkanascie latek to i pewnie scianki nagrzewnicy są już troche cieńsze w wyniku działania płynów i temp i czasu i może taki płyn wyżreć Ci dziure w nagrzewnicy i wtedy to dopiero koszty i problem
Troche rozwlekle ale myśle że sie połapiesz w tym co napisałem. pozdro
Nie polecam jakiś wynalazków do czyszczenia chemicznych bo jak zalejesz takie coś i pojeżdzisz dzień czasu tak jak w instrukcji piszą i potem wypłukasz układ to może się okazać że jak auto ma już kilkanascie latek to i pewnie scianki nagrzewnicy są już troche cieńsze w wyniku działania płynów i temp i czasu i może taki płyn wyżreć Ci dziure w nagrzewnicy i wtedy to dopiero koszty i problem
Troche rozwlekle ale myśle że sie połapiesz w tym co napisałem. pozdro
Piciek napisał(a):a ten zawór to można jakoś jaśniej opisać jak działa gdzie sie mniej więcej znajduje i jak go odkręcić ?
Jaki zawór ? jeżeli to pytanie jest do mnie to ja napisałem że mniej więcej trza zrobić tak
– jak otworzysz maske auta i zajrzysz do środka to za silnikiem gdzieś na sciance która odziela silnik od kabiny powinny wychodzić 2 rurki aluminiowe o średnicy mniej więcej 18-20 mm na nich powinny być wężyki gumowe które idą do chłodnicy skąd napływa gorący płyn do nagrzewnicy.
Ja miałem tak w citroenie więc podejrzewam że w mazdach jest podobnie ale pewności nie mam,
Zajrzałbym do mojej teraz ale jest ciemno i niemam jak sprawdzić
Tam gdzie masz ściane grodziową na dole wychodzą dwa takie krućce, ściągasz z nich węże, nakladasz na nie wąż ogrodowy i płuczesz. Płukaliśmy tak u kumpla ale nic nie dało, wyciągneliśmy ja i potraktowaliśmy kretem ale dalej nie grzało, a że nie było czasu bawić się z tym wsadziliśmy używkę i z głowy. Z tego co wiem na forum są osoby którym udało się jej przywrócić sprawność poprzez płukanie jakimiś srodkami do czyszczenia kanalizy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
Chlopaki gdzie w mx3 znaleźć węże od nagrzewnicy i gdzie jest ta cala nagrzewnica 
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
kubik patrzac od przodu pod maske to tak na polowie wysokosci sciany grodziowej i lekko w lewo(tam za silnikiem).2 przewodu idace rownolegle,napewno znajdziesz.a nagrzewniwa jest na koncu tych przewodow,jak wyjmiesz caly schowek i wsadzisz glowe to jest gdzies tak za radiem
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
No i zrobiło sie zimno i ja mam ten sam problem. Wieje mi zimne powietrze. Termostat wymieniłem ale ni to nie dało. Teraz chce przepłukać nagrzewnice. Wie ktoś ile moze kosztować takie przepłukanie, zimno jest a nie mam gdzie się za to zabrac. I czy ktos wie ile może kosztowac wymiana nagrzewnicy.
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
Przepłukałem nagrzewnice i nic to nie dało. Co lepsze dmuchają ustami nie czułem żadnego oporu, wygląda że jest Ok. Dziwne jest to że podczas dmuchania przełączając z zimnego na ciepłe i odwrotnie nie czułem różnicy a powinna być. Teraz pytanie czy może przyczyną zimnego dmuchania jest zepsuty jakiś przełącznik lub zapadka za tym pakiem od ustalania ciepłoty? Nie wiem jak to jest tam zrobione.
- Od: 10 sty 2008, 09:54
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1995 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości