Słabiutkie ogrzewanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez arkusz » 29 paź 2009, 17:12

Kompletnie nie wiem od czego zacząć, powodów może być tyle, że głowa mała... Ciekawa rzecz, którą udalo mi się zauważyć to to, że na rozgrzanym silniku przewody (wchodzący i wychodzący) z nagrzewnicy są lekko ciepłe, mogę je sobie spokojnie dotykać (a wyczytałem, że powinni być gorące i powinny parzyć przy dotykaniu). Od czego powinienem zacząć walkę z tym problemem?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez korytarz4 » 29 paź 2009, 22:28

a jaka temp silnika?? ja obstawiam termostat- tak miałem w poprzednim aucie
Pozdrawiam Kuba[color=#0080BF][/color]
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 23:18
Posty: 101
Skąd: Poznan\Luboń
Auto: Jest: 323C 1.5 16v 98r – LIFT
była mx-3: 1.6 16v 94r – LIFT

Postprzez samurajpiotr1 » 29 paź 2009, 22:28

Jeżeli reszta układu chłodzenia jest ok., to sprawdziłbym zawór na nagrzewnicy, jeżeli do miejsca w którym jest wlot obiegu ogrzewania jest wszystko ok., to w tym miejscu jest problem.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez nicek777 » 30 paź 2009, 00:04

Jakbys napisal dokladaniej o tej usterce to moznaby sie jakos lepiej odnesc. Czy od zawsze masz slabe ogrzewanie? Czy moze jakos ostatnio sie to stalo? Bo jezeli od kiedy pamietasz to moze masz zawalony filtr kabinowy i po prostu powietrze bardzo slabo leci. Ja tak mialem chyba nikt od nowosci go nie wymienial.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez bikus » 30 paź 2009, 00:23

a pewnie to co u mnie wyjdzie czyli zasyfiona nagrzewnica... bylo kilka razy na forum
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez arkusz » 30 paź 2009, 00:46

Problem rozwiązany ;) Przepłukanie nagrzewnicy dalo spodziewane efekty, grzeje jak ta lala! W aucie nie można wysiedzieć ;) Obieg zamknięty, nawiew na twarz, wajcha na 4 i aż parzy po lapach ;)

Nagrzewnica była tak zasyfiona, że jak już podpięto pod nią wąż i puszczono wode to gdyby mechanik go nie trzymał to by po prostu wyleciał, taki opór woda znalazła w nagrzewnicy ;) Jednak wszystko sie przepchało i efekty cudowne.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez TomekPerformance » 30 paź 2009, 09:51

Ja mam taki sam problem. Wymieniłem termostat i jest minimalnie lepiej. Ile kosztowało Cię przepłukanie nagrzewnicy? I w którym miejscu jest ten zawór nagrzewnicy.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez Piciek » 30 paź 2009, 19:33

A jak wygląda płukanie nagrzewnicy no i czym wykonać to płukanie bo u mnie w 323f bg też jest trochę słabe ogrzewanie ?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 21:26
Posty: 38
Skąd: Bielawa
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V SOHC '91

Postprzez NoMaD » 30 paź 2009, 20:15

podłaczam sie pod pytanie Picika ??
NoMaD
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 09:19
Posty: 192
Skąd: Szwedy/Domostawa/Nisko
Auto: 323F BG 1.6 --->323F BG 1.8---> 323F BA 1.5 ---> chwilowo toyota yaris I

Postprzez karmazyn33 » 30 paź 2009, 20:25

Ja robiłem takie płukanie w Citroenie ,w madzi jest OK , a robiłem to tak że odkręciłem przewody/węże gumowe które wchodziły na rurki wychodzące z nagrzewnicy i na jeden zakładałem węża ogrodowego i i zawór odkręcalem na full żeby cały syf wyleciał tym drugim wyjsciem , potem przełozyłem jeszcze wąż na ten drugi koniec wyjscia z nagrzewnicy i znów zawór na full tak że przepłukałem w obie strony, Niewiem jak jest u ciebie w mazdeczce ale podejrzewam że podobnie jak było w moim Citroenie że dwie rurki wychodzące z nagrzewnicy łączyły się z wężami za przednią scianą kabiny auta bodajże to się nazywa " grodzi" w każdym razie pod maską auta . Otwórz maskę i zajrzyj i płukanie przeprowadz na dworze rzecz jasna . Ja po płukaniu miałem gorąco w aucie, u ciebie jak jest zasyfiała to też powinno pomóc.

Nie polecam jakiś wynalazków do czyszczenia chemicznych bo jak zalejesz takie coś i pojeżdzisz dzień czasu tak jak w instrukcji piszą i potem wypłukasz układ to może się okazać że jak auto ma już kilkanascie latek to i pewnie scianki nagrzewnicy są już troche cieńsze w wyniku działania płynów i temp i czasu i może taki płyn wyżreć Ci dziure w nagrzewnicy i wtedy to dopiero koszty i problem

Troche rozwlekle ale myśle że sie połapiesz w tym co napisałem. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Piciek » 30 paź 2009, 20:44

a ten zawór to można jakoś jaśniej opisać jak działa gdzie sie mniej więcej znajduje i jak go odkręcić ?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 21:26
Posty: 38
Skąd: Bielawa
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V SOHC '91

Postprzez karmazyn33 » 30 paź 2009, 21:14

Piciek napisał(a):a ten zawór to można jakoś jaśniej opisać jak działa gdzie sie mniej więcej znajduje i jak go odkręcić ?


Jaki zawór ? jeżeli to pytanie jest do mnie to ja napisałem że mniej więcej trza zrobić tak
– jak otworzysz maske auta i zajrzysz do środka to za silnikiem gdzieś na sciance która odziela silnik od kabiny powinny wychodzić 2 rurki aluminiowe o średnicy mniej więcej 18-20 mm na nich powinny być wężyki gumowe które idą do chłodnicy skąd napływa gorący płyn do nagrzewnicy.
Ja miałem tak w citroenie więc podejrzewam że w mazdach jest podobnie ale pewności nie mam,
Zajrzałbym do mojej teraz ale jest ciemno i niemam jak sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez gogo » 31 paź 2009, 10:32

W 323F BG nie ma zaworu.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Piciek » 31 paź 2009, 14:07

gogo napisał(a):W 323F BG nie ma zaworu.


To jak możesz i wiesz jak to opisz jak wyczyścić nagrzewnice ?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 21:26
Posty: 38
Skąd: Bielawa
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V SOHC '91

Postprzez gogo » 31 paź 2009, 14:43

Tam gdzie masz ściane grodziową na dole wychodzą dwa takie krućce, ściągasz z nich węże, nakladasz na nie wąż ogrodowy i płuczesz. Płukaliśmy tak u kumpla ale nic nie dało, wyciągneliśmy ja i potraktowaliśmy kretem ale dalej nie grzało, a że nie było czasu bawić się z tym wsadziliśmy używkę i z głowy. Z tego co wiem na forum są osoby którym udało się jej przywrócić sprawność poprzez płukanie jakimiś srodkami do czyszczenia kanalizy :D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez kubik » 18 lis 2009, 16:22

Chlopaki gdzie w mx3 znaleźć węże od nagrzewnicy i gdzie jest ta cala nagrzewnica ??
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Suloo » 18 lis 2009, 16:44

kubik patrzac od przodu pod maske to tak na polowie wysokosci sciany grodziowej i lekko w lewo(tam za silnikiem).2 przewodu idace rownolegle,napewno znajdziesz.a nagrzewniwa jest na koncu tych przewodow,jak wyjmiesz caly schowek i wsadzisz glowe to jest gdzies tak za radiem
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez TomekPerformance » 14 gru 2009, 23:44

No i zrobiło sie zimno i ja mam ten sam problem. Wieje mi zimne powietrze. Termostat wymieniłem ale ni to nie dało. Teraz chce przepłukać nagrzewnice. Wie ktoś ile moze kosztować takie przepłukanie, zimno jest a nie mam gdzie się za to zabrac. I czy ktos wie ile może kosztowac wymiana nagrzewnicy.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez Green » 15 gru 2009, 00:54

TomekPerformance przeplukanie to zależy na jaki zakłąd trafisz ja już mam opanowane wymiany i płukanie nagrzewnic robota jest na jeden dzień.Nowego zamiennika nie dostaniesz ori nagrzewnica w ASO 1850zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez TomekPerformance » 21 gru 2009, 09:15

Przepłukałem nagrzewnice i nic to nie dało. Co lepsze dmuchają ustami nie czułem żadnego oporu, wygląda że jest Ok. Dziwne jest to że podczas dmuchania przełączając z zimnego na ciepłe i odwrotnie nie czułem różnicy a powinna być. Teraz pytanie czy może przyczyną zimnego dmuchania jest zepsuty jakiś przełącznik lub zapadka za tym pakiem od ustalania ciepłoty? Nie wiem jak to jest tam zrobione.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323