problem z klima, przygasa silnik (filmik)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mrozu23 » 18 lip 2009, 16:20

Witam. Zalozylem ostatnio klime do siebie ale jak wlaczy sie sprezarka to przygasa silnik i traci bardzo moc. Sprezarka od czasu do czasu dziwnie klekocze. Mozliwe ze jest uszkodzona i cos az tak w niej trze ze silnik nie jest w stanie jej uciagnac?

http://www.youtube.com/watch?v=7JhG64TkW8Q
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Cingular » 18 lip 2009, 16:53

jak sprężarka nie byłą uruchamiana xxxxxxxx lat to będzie klekotać na początku ale po tej godzinie czy 2h chodzenia klimy powinno sie nasmarować wszystko i przestać klekotać jeśli klekotanie ci sie nie zmniejsza a jest takie samo cały czas to prawdopodobnie masz zatartą sprężarkę i trzeba ją regenerować :| u mnie jak nie było czynnika jakiś tam nie określony czas i gośc mi ją nabił i jakw ączyłem klime to myślałem że mi kompresor zaraz odleci tak dzwonił i klekotał ale po 15 minutach zaczeło sie mu poprawiać a po godzinie już nie klekotał wcale
:D
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Maniek » 18 lip 2009, 16:55

Trochę dziwne bo u mnie jak się załączy klimę to obroty delikatnie wzrastają + niestety delikatny spadek mocy jest, ale za to teraz niezastąpiona :) Co do klekotania możliwe, że panewki są już wyjechane. U mnie tak było no i niestety musiałem ją wymienić :( (dałem za nią całe 100zł).


P.S. Ja bym spróbował troszkę podkręcić śrubkę wolnych obrotów, tak żeby miał wyższe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:59
Posty: 96
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1,6 95r

Postprzez Mrozu23 » 18 lip 2009, 18:09

Podkrecalem wolne obroty. Bez klimy trzyma mi sie 1300rpm a i tak na klimie przygasa :/ A do czego powinny byc podlaczone takie dwa przewodu wychodzace od osuszacza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez fazzi » 19 lip 2009, 13:14

W takim razie możliwe że masz niesprawnego krokowca. Czy jak włączasz światła to obroty też spadają? Powinny na chwilkę a potem znów wzrosnąć. Jeśli krokowiec działa to tak jak koledzy piszą – wina sprężarki.
Ja bym nie bawił się śrubą od regulacji obrotów. Ustawione prawidłowo w trybie serwisowym powinny trzymać się zawsze w miarę odpowiednio. Za to odpowiada komputer i krokowiec.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mrozu23 » 19 lip 2009, 15:48

Ze swiatlami nie sprawdzalem ale zauwazylem ze jak np wlacze nadmuch na 4 to obroty tez spadaja. co to jest "krokowiec" i gdzie mam tego szukac?
A i mierzylem temperature na nawiewach, wyszlo 1,5st C i sprezarka pracuje caly czas. Czemu sie nie wylacza przy 5st C tak jak powinna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez fazzi » 19 lip 2009, 20:28

Mrozu23 o krokowcu wszystko znajdziesz na forum włącznie z objawami jego nieprawidłowej pracy i sposobem czyszczenia. Jest nawet temat- wystarczy poszukać.
Druga sprawa. Sprężarka nie wyłącza się w zależności od temperatury z nawiewu tylko od ciśnienia w układzie po stronie wysokiej. Jak napompuje do jakiejś wartości to powinna się wyłączyć. Jak się nie wyłącza to możesz mieć coś nie tak z czujnikiem ciśnienia albo zbyt mało czynnika albo źle dopasowane elementy układu (wymienniki do sprężarki).
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mrozu23 » 20 lip 2009, 21:56

no dobra to z innej beczki. Zaznaczony na schemacie przewod powinien podac mase na przekaznik z komputera a nie podaje. Dlaczego? Przekaźniki wiatrakow chodza dobrze a ten nie.
<a href='http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html'>http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez waldii » 20 lip 2009, 22:07

Mrozu23 masz wszystkie przekazniki od klimy pod maska?Tam jeden wlasnie odpowiada za podbicie obrotow na klimie ale nie pamietam ktory ;)
waldii
 

Postprzez Mrozu23 » 20 lip 2009, 22:22

waldii niemam nic takiego. Mam 4 przekazniki (3 od wentylatorow i 1 od sprezarki) ale tak powinno byc. Zobacz na schemat. http://zapodaj.net/dbd203187268.jpg.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez waldii » 20 lip 2009, 22:52

oczy mnie rozbolaly od tego schematu <lol>
co to jest w dolnym lewym rogu-MAGNETIC cos tam(powaga slabo dzisiaj widze).Z tego co pamietam jak walczylem z klima to z pewnoscia jakis przekaznik mial wplyw na podpicie obrotow
waldii
 

Postprzez Mrozu23 » 20 lip 2009, 23:29

"magnetic cluth" = sprzeglo magnetyczne czyli sprezarka klimatyzacji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez waldii » 20 lip 2009, 23:36

kurde nie pomoge,pamiec nie ta.Wiem tylko,ze w gniezdzie przekaznikow jak nie mialem klimy to byla zworka.Pozniej zworke sie usuwalo i przekaznik wskakiwal w to miejsce.ogolnie to bardzo pogladowy ten schemat i duzo z niego nie widac
waldii
 

Postprzez Mrozu23 » 20 lip 2009, 23:39

A nie masz moze namiaru na kogos kto moglby to zrobic? Gadalem z Jaksa ale on robi tylko mechanike :( Skonczyly mi sie juz pomysly jak to zrobic <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez waldii » 20 lip 2009, 23:42

poszukaj w polecanych warsztatach w Twoim regionie,gdzies byl taki watek.Ogolnie to ciezka robota poprawiac po kims wiec sie Jaksikowi nie dziwie.Masz moze jakis lepszy schemat?
waldii
 

Postprzez Mrozu23 » 20 lip 2009, 23:45

Niestety niemam. To jedyna wersja ksiazki serwisowej jaka udalo mi sie znalesc do mx3 :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez fazzi » 21 lip 2009, 00:29

Mrozu23
Jeśli masz tą wersję książki co ja (a chyba tak bo innej nie znalazłem a też szukałem) to na następnych stronach masz rozpisane usterki i dokładnie wszystkie przekaźniki.
Podstawowa sprawa jaką widzę (wiem że banał ale...) to bezpiecznik tylnej wycieraczki – najwyraźniej przez niego idzie napięcie na cewkę tego przekaźnika.
Ponadto na stronie G-17 masz zestaw sygnałów, które sterują tym przekaźnikiem. Między innymi czujnik ciśnienia, termostat i 2 inne przekaźniki.
Na kolejnych stronach jest opisane co i jak mierzyć żeby wszystko sprawdzić.
Mrozu23 napisał(a):przekaznik z komputera

To nie jest nowe auto. Komputer nie steruje klimatyzacją ;) Tylko proste czujniki i tam należy szukać.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Mrozu23 » 21 lip 2009, 10:12

fazzi i tu dosc grubo sie mylisz :) Na schemacie ktory dolaczylem sa 3 przewody zakonczone numerami 55,59,56 i pod nimi jest napisane ECM Section (Engine Control Menagment czy cos :) ). Sa to numery pinow na kostkach wchodzacych do komputera. Moge podeslac schemat wejsc do kompa jak bede w domu wieczorem ;) Chyba ze masz inna wersje tej ksiazki. Jak bedziesz mial chwile to zrob mi screen shot tej strony i wrzuc na forum to porownam. Moze mam zla ksiake ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez fazzi » 21 lip 2009, 16:45

W tej chwili tego nie mam jak zrobić – ew. jutro ale z tego co pamiętam tamte kostki są ładnie rozrysowane w instrukcji na stronie G-17 albo G-18. Zobacz sobie tam. W tej chwili piszę z głowy ale jestem prawie pewien że to nie idzie go kompa tylko gdzieś indziej – napisane właśnie na tych stronach. Jutro będę mógł dokładniej sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez oql » 21 lip 2009, 17:52

a jak sprawdzic czy ktorys przekaznik nie jest walniety??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323